Chii skrev:
2410631 vinner sossarna i år tar jag min magisterexamenoch flyttar från sverige
kunde inte sagt det bättre själv, står verkligen på kanten till att dra med mitt pick o pack.. orkar inte med den här påhittade kamratskapen som S tror ska infinna sig bland sveriges alla invånare. ALLA är kapitalister, det är precis därför vissa låter bli att ta ett jobb som ger 1000kr mindre än deras nuvarande A-kassa.. vänder man på steken som aliansen tänkt göra.. så TADA.. folk börjar jobba , askonstigt va?!?!??!
Sen att fetto-Göran är mest kapitalist av oss alla egentligen då han skaffar en "herrgård" (ett jättestort hus med asmycke mark!) så slipper han sin egen fastighetsskatt etc... Snyggt anpassade regler som premierar dom fattiga och svaga.. jo tjena...
Kan med stolthet säga att jag tänker rösta på M. Det är ett så solklart val då det är så simpelt. Inga förutsättningar för jobb = inga jobb = ingen får jobb = alla ska gå på A-kassa = dom som redan har jobb ska tjäna ihop till alla andras A-kassa = missär för alla...
Och ni som tänker dra dom sedvanliga S-kommentarerna som att "ja men du har väll råd" och dylikt så kan jag redan nu meddela att jag har fan inte råd med ett jävla något.
Har precis lyckats få en ekonomi (genom slavande på en ICA-butik i en dryg evighet) som gör att jag kan flytta hemifrån vid den nätta åldern av 22 (känns skitlöjligt).. och nu står jag där med lån och ränta och amorteringar, mat, hushållsgrejjer och dylikt, ja alla vet hur den ekvationen ser ut!
Har inte mer än dryga 1000 spänn över efter att lönen + CSNbidrag + CSNlån har våldtagits av alla utgifter.
Det är över mitt mänskliga förstånd hur någon kan välja Göran Persson till sin ledare/chef i 4 långa år till. Tänk på sverige som ett företag, för det är precis vad det är. Applicera vänsterblockets politik och försök sen få ihop matematiken. När jag skrivit av mej allt det här så känns det lika självklart att rösta blått som att 1+1=2.
Dags att göra sin lilla men viktiga röst hörd i det här avlånga landet. Väl mött i valstugorna
Må bästa färg vinna