Min Husqvarna motard på 125cc och 110kg är klart roligaste hojen jag har haft, gick inte särskilt fort men jäklar vad kul och enkelt det var att köra bakhjul och busa runt på smala kurviga vägar.
Min TL1000S var också sjukt rolig, men det gick för fort och chassi/fjädring gjorde den till en dödsfälla
Åk och testa en KTM 690SMC, du kan få en riktigt fin sådan med din budget!
Hypermotard 1100 kan väl inte falla bort på grund av dålig effekt..?
Bytar man bakre dämparen till bitubo eller liknande så blir man av med rotationsdämparen och alla dess nackdelar, blir en helt annan hoj.Ibland är man blind på hästkrafter, men la upp lite krav för att sortera bort slöa hojar.
TL1000S är sjukt rolig, men som du säger dämpningen hänger inte alls med så fort det börjar svänga.
Tack för alla förslag Gjorde en snabb undersökning(hel/hel försäkring):
Suzuki B-King: 25000kr/år hos suzukis märkesförsäkring
Aprilia Tuono: 90000kr/år hos Dina AB, gick inte alls hos svedea/folksam/bilsport
Kawasaki Z1000SX: 85000kr/år hos Dina AB, gick inte hos svedea/folksam/bilsport
Suzuki SV1000: för omodern(liknar min tl1000s väldigt mycket).
Yamaha FZ1S: över 25000kr för trafik, lyckades inte få fram något annat.
Ingen hamnade tyvärr innanför ramarna
Å herrijävlar!
Flytta?
HAHA det är lyxigt att vara "gammal" och bo utanför centrala Göteborg/Stockholm.
Mjo, hamnar precis under 20000kr/år men då är den rätt omodern(slutade tillverkas 2003/2004?).
Hypermotard och Shiver fallerbort rent hästkraftmässigt! Men kanske borde pröva de innan jag sorterar bort :/
Men tack för alla förslag hittills!
Tack för alla förslag Gjorde en snabb undersökning(hel/hel försäkring):
Suzuki B-King: 25000kr/år hos suzukis märkesförsäkring
Aprilia Tuono: 90000kr/år hos Dina AB, gick inte alls hos svedea/folksam/bilsport
Kawasaki Z1000SX: 85000kr/år hos Dina AB, gick inte hos svedea/folksam/bilsport
Suzuki SV1000: för omodern(liknar min tl1000s väldigt mycket).
Yamaha FZ1S: över 25000kr för trafik, lyckades inte få fram något annat.
Ingen hamnade tyvärr innanför ramarna
Haha, är nog bästa tipset hitills
Jag testade på bilsport&mc att slå in ett postnummer 2 mil bort, plötsligt blev det nästan "gratis" att försäkra vad som helst.
Kallar du mig gammal pojkvasker!
Men ja, det är rätt trevligt att bo så man har 300 meter till närmaste granne, och de fina hojvägarna precis utanför garageutfarten.
Alltså det kan verka som jag skämtar men kolla rsv4 hos länsförsäkringar, jag betalade 11000 hel/hel dock 34 och landet men alla andra fick jag 30kkr/år av.
Kollade bilsport mc, men de låter mig inte kolla priset för det antagligen överstiger 25000kr/år.Kanske skulle nämna var jag kollade min B-King försäkring, jag fick offerten från bilsport mc på 6200kr Halvförsäkrad / helår med SMC rabatt
Allvarligt. Det där låter ju helt vansinnigt, försäkrade min nia som sjuttonåring och betalade inte mer än ca 3500.
Är ju gammal hoj, men. Vafan nästan 100 papp i försäkring är ju en årslön för vissa av oss.
herregud vilka priser du får betala för dina hojar!
Måste det vara helförsäkrat då? tänkte om du skall köpa något billigare kanske o klara dig med insikten : Om jag klotar så kostar det ändå mindre o köpa en helt ny hoj än försäkringen kostar…
Lite så jag lever, har för visso en extrem förmån… hehe
"låg" försäkring 15000kr... Herrejävlar vad glad jag är att jag inte bor i storstad. Helt sinnessjuka försäkringspriser ju.
Köp nåt naket
Vad kostar en CBR900 från -96 i försäkring för dej, bara som jämförelse? Här är reg nr på en jag hade en gång i tiden BWO578.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |