Modifieringar XT660 X/R

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Var och beställde hasplåten i dag, valde Yamaha´s för de andras alternativ såg mest ut som om den kom från någon lantbruksmaskin, vill dock ha den för att slippa sprut på grenrör och ram m.m, tänkte även befria hojen från den lilla skärmen bakom gaffeln när jag har mont. hasplåten.
Yamaha skäms ju inte direkt, 1700:-

Klurar nu på hur jag ska få till häcken, är lampan och stänkan delad någonstans från innerskärmen eller måste jag såga?

Mappning av PCIIIan var ju inte heller direkt gratis 2700:-

Men.men, det är bara att bita ihop och pynta, det handlar ju om livskvalitet:D
 
Last edited:

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Var och beställde hasplåten i dag, valde Yamaha´s för de andras alternativ såg mest ut som om den kom från någon lantbruksmaskin, vill dock ha den för att slippa sprut på grenrör och ram m.m, tänkte även befria hojen från den lilla skärmen bakom gaffeln när jag har mont. hasplåten.
Yamaha skäms ju inte direkt, 1700:-

Var beställde du ? Jag beställde från Off-the-road . Fick vänta i 2 månader eftersom dom inte kunde få fram Yamahas originalplåt.
Tillslut valde jag OTR´s egna plåt. Tyckte den såg konstig ut, men när den väl var monterad såg det ok ut.

Bilden är inte den bästa, får fixa en bättre senare.
 

Bifogat

  • P7170076.JPG
    P7170076.JPG
    95.1 KB · Visningar: 242

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
Hög ruta till XT 660 X - 2007 ???????????

Vet någon om det finns så man kan sätta en ruta på en X - 07:a ??

Den har inte samma toppkåpa som 06:an som ni nog redan vet, så frågan är om det går att ha en ruta på den.

Eller vet någon om det går att köpa toppkåpan från en R -07:a för den har inte samma kåpa som X:en , frågan är bara om den passar en X, någon som vet ??
 

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
Tjena igen. Läste nån stanns i tråden om nått som kallas AIS. Va e de för nått och va gör de om man tar bort den?
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Vet någon om det finns så man kan sätta en ruta på en X - 07:a ??

Den har inte samma toppkåpa som 06:an som ni nog redan vet, så frågan är om det går att ha en ruta på den.

Eller vet någon om det går att köpa toppkåpan från en R -07:a för den har inte samma kåpa som X:en , frågan är bara om den passar en X, någon som vet ??

Det finns ruta till -07:an enligt MC-varuhuset i Stockholm, ring å kolla me dom.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
:näsblod
Var beställde du ? Jag beställde från Off-the-road . Fick vänta i 2 månader eftersom dom inte kunde få fram Yamahas originalplåt.
Tillslut valde jag OTR´s egna plåt. Tyckte den såg konstig ut, men när den väl var monterad såg det ok ut.

Bilden är inte den bästa, får fixa en bättre senare.

Beställde på Bike iTrollhättan.

5VKW07460000_HR.jpg


Kändes lite smäckrare än de andra eftermarknadsmodellerna, helst skulle jag vilja haft den i svart.

Vad är det för svart motorbåge du har ?
 
Last edited:

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
:näsblod
Vad är det för svart motorbåge du har ?

Den är också från off-the-road, tyckte jag kunde behöva en sån eftersom jag kör en del på grusvägar. Lätt man vurpar då.

"Engine Crash Bars XT-660 R/X" Rulla ner en bit på sidan så ser du den.

http://www.off-the-road.de/xt660_sturz_schutz.html?&L=1

(Tyckte också yamaha´s hasplåt såg bättre ut. Men nu när OTR´s är monterad så tycker jag det ser rätt bra ut ändå. Märker inte av den direkt.)
 

sehtowe

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
XT660X -07
GPR Har jag inte hört, har själv dom på bilden och ljudet kommer du inte bli besviken på, lovar dig!

Mina heter Leo Vince X3, fick med tre olika insatser, dom har jag inte testat.:D

Jag monterade in de näst "värsta" insatserna och ljudet vart klar bättre, det e ju ingen symaskin man kör ;-), men inför besiktningen e det nog klokt att montera in de "sämsta" för att plocka ner decibellen lite.
LeoVince X3 e EU godkända med "original" instatsen i och skall klara besiktning.

Have Fun
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag monterade in de näst "värsta" insatserna och ljudet vart klar bättre, det e ju ingen symaskin man kör ;-), men inför besiktningen e det nog klokt att montera in de "sämsta" för att plocka ner decibellen lite.
LeoVince X3 e EU godkända med "original" instatsen i och skall klara besiktning.

Have Fun

gick ljudnivån ner mycket med insatsen i?, har inte vågat smocka i någon för dom brukar vara så jäkliga att få ut igen.:D
 

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
fan, du måste vara grym stephanD, får inte upp han mkt genom att gasa upp han på tvåan, skulle vara väldigt tacksam om du föklarade lite mer utförligt hur du går till väga.
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
fan, du måste vara grym stephanD, får inte upp han mkt genom att gasa upp han på tvåan, skulle vara väldigt tacksam om du föklarade lite mer utförligt hur du går till väga.

Den gamla hederliga avslag och påslags principen fungerar faktiskt ganska bra på xt:n har jag märkt.. Har bara haft cykeln sedan i tisdags och var nog lite rostig, för jag körde me kopplingen för å få upp den på 2an. Men det går minst lika bra med av/på-slag.. Steg för steg: 1. acc på 2an till ca 35-40. 2. Slå snabbt av gasen helt, framgaffeln börjar då trycka ihopsig. 3. När gaffeln har nått så lågt den kan med den karften du har åstakommit genom att slå av gasen, ge benet och utnyttja returfjädern i gaffelbenets knuff! Vola... du är på slangen på 2an utan att ha rört kopplingen eller ha dragit i styret...

Nu kommer det knepiga att hitta balanspunkten, eftersom xt:n inte är någon lättviktare och dessutom inte direkt övermotoriserad måste du ligga på eller strax väldigt strax under balanspunkten då du skyfflar i trean. Upprepa för fyran å femman... :tummenupp

Glöm inte var höger dojan skall vara... :D

En fråga angående co inställningen, när jag håller in knapparna och slår på tändningen väntar några sek så kommer jag till en meny som heter diag tror jag, denna meny är helt tom, steppar me knappen å kommer till co. Döm om min förvåning då även denna här helt tom, displayen visar ingenting, har prövat både me motorn av och på tomgång... WHY??
 
Last edited:

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
ok tack så mkt, för svaret flyboy, nej jag har vet va högerdojan ska va :)
är det dig man kan se på youyube lite? använder du denna teknik där?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
fan, du måste vara grym stephanD, får inte upp han mkt genom att gasa upp han på tvåan, skulle vara väldigt tacksam om du föklarade lite mer utförligt hur du går till väga.


Hehe, om det hade funkat att enbart gasa upp på den på tvåan, då jäklar hade det varit mos i spisen(funkar på min Trajja), jag gör som "FlyBoy" beskriver dock som jag skrev tidigare lägger jag även ett litet ryck i styret precis när gaffeln fjädrar tillbaka.
Tänk bara på att balanspunkten kommer tidigt, ut och öva:D .
Med den tekniken får du nog upp så gott som alla hojar på slangen.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Var och beställde hasplåten i dag, valde Yamaha´s för de andras alternativ såg mest ut som om den kom från någon lantbruksmaskin, vill dock ha den för att slippa sprut på grenrör och ram m.m, tänkte även befria hojen från den lilla skärmen bakom gaffeln när jag har mont. hasplåten.


Tänk på att den lilla stänkan skyddar kylaren mot sten skott från fram däcket mm :yoparty
//Robin
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
ok tack så mkt, för svaret flyboy, nej jag har vet va högerdojan ska va :)
är det dig man kan se på youyube lite? använder du denna teknik där?

Ha ha ha... Nej du mannen, jag e inte i klass att visas upp på youtube! Jag har blivit gammal å grå, kan inte ens göra en stoppie längre för att jag e rädd att göra illa mig... :D
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Höger dojan...

Höger dojan skall ALLTID vara på bromsen.... Den räddar dig... Fast ibland blir man lite överraskad å hinner inte me... Då kan det bli dyrt, och lite ont brukar det också göra... :huvet :gnissla
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12

En fråga angående co inställningen, när jag håller in knapparna och slår på tändningen väntar några sek så kommer jag till en meny som heter diag tror jag, denna meny är helt tom, steppar me knappen å kommer till co. Döm om min förvåning då även denna här helt tom, displayen visar ingenting, har prövat både me motorn av och på tomgång... WHY??

Tjena FlyBoy,
När du ser CO ska du trycka in båda knapparna samtidigt, set och reset?
Då får du upp C1, tryck in bägge knapparna igen så ska du se ett värde.
Så funkar det på min FZ6 i alla fall.

Åka nått imorgon om det är väder?
//Zacke
 

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
Höger dojan skall ALLTID vara på bromsen.... Den räddar dig... Fast ibland blir man lite överraskad å hinner inte me... Då kan det bli dyrt, och lite ont brukar det också göra... :huvet :gnissla

ja jag vet, skrev lite luddigt innan kanske. Antar att de bara är ut å träna som gäller. tack för tipset:tummenupp
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Tjena FlyBoy,
När du ser CO ska du trycka in båda knapparna samtidigt, set och reset?
Då får du upp C1, tryck in bägge knapparna igen så ska du se ett värde.
Så funkar det på min FZ6 i alla fall.

Åka nått imorgon om det är väder?
//Zacke

Spanks mannen!! Klart det skall åkas om det e väder, är bokad vid lunch men sen e´re lugna pucken! Du har ju mitt nummer... :yoparty

Om någon vet om någon som skall sälja en rova till 07a xt660, var inte blyga utan skrik till... Det gör inget om det är till ett bra pris, så man har lite pengar kvar till :öl
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top