Jo jag skulle tveklöst byta till mineral om den levreades med helcyntet! . När jag beställde min xr650 ny så krävde jag mineral,, det var inga problem.. vart ju bara billigare för firman.. samma med en kompis ktm 660 inga problem. den sprittans nya ktm660ien 04 kördes in på detta sätt och vi har haft stenkoll på den!! Snacka om att vi blev förbluffade när vi efter flera hundra mil skulle trimma lite med slipon filter o bestyckning,,, när vi skulle läsa av stiftes färg så gick det inte pga att det såg ut som nytt!! och då menar jag verkligen nytt! jag trodde inte mina ögon det fanns inget sot att kolla färgen på
Då tog vi framm en ficklampa för att se kolvtoppen den borde ju vara sotig!.... men samma där 0000 sot såg ut som den inte var körd
jag skruvar i stort sett varje dag med mc motorer (20år) och jag har aldrig varit med om något liknande. Så sedan 2000 har jag kört in alla nya som renoverade motorer på detta sätt....Alltid på mineral minst 100-200 mil..