Filthgrinder
Grusätare!
Inga rödvarv och inte ligga på för höga växlar så motorn jobbar för hårt, det räcker egentligen.
Normal körning på normala varv helt enkelt.
Jag upplevde samma sak på min R eftersom jag kör med feta crosstövlar, size 43.
Jag löste problemet med en växelspak från www.touratech.se. Den ger bättre utrymme och växlingen blev återigen en fröjd.
Kolla länken och ska du beställa så ring till butiken lättast!
Kika här!
"It is also ideal for bigger feet."
Såg att du badpitt har börjat din inkörning av XT, tänkte fråga hur gör man vid inkörningen? Ska man köra i gubbfart de första 100 milen, eller vad gäller egentligen?
Hämtar ut min om ca 4 veckor så jag är lite nyfiken.
Fan jag har också 45r...
Inga rödvarv och inte ligga på för höga växlar så motorn jobbar för hårt, det räcker egentligen.
Min tanke var hur känslig motorn är, med tanke på högtrycksvätten. Men jag provade efter dagenstur med en svag högtryckstvätt på lite avstånd. Gick riktigt bra!
Någon som har nått bra tips på hur man får bort kletigt kedjevax från fälgar och ekrar?
Borde petroleumbaserad avfettning vara bättre?
Idag monterade jag strypningen... fullgas nu är som knappt halvgas tidigare
Nu ska jag bara kränga på mitt nya däck (pilot power 2ct) och göra reggbes sen kan våren komma!
Sluta med vax, använd vanlig motor olja tex Röd Castrol TT på kedjan och smörj lite varje ggn du kört, du tre dubblar livs längden, min har gått 1200 mil och är som ny. Vax tar du bort med 556 eller typ vd 40.
Mjo, jag kör inte med vax men tidigare ägaren hade uppenbarligen gjort det. Ska prova med 5-56 ikväll så får vi se vad som händer.
Mjo, jag kör inte med vax men tidigare ägaren hade uppenbarligen gjort det. Ska prova med 5-56 ikväll så får vi se vad som händer.
Grattis till hojen.... vi letar fortfarande...
Vart det sådan skillnad på hojen när du stypte den...
Vart den "seg" eller? Tänkte bara ifall det kanske hjälper med en "neddrevning" med ett 14 taggat fram som jag gjorde med min...
Någon som går i säljartankar!!!
ute efter en XTX till sonen... helst nu!
Såg att du badpitt har börjat din inkörning av XT, tänkte fråga hur gör man vid inkörningen? Ska man köra i gubbfart de första 100 milen, eller vad gäller egentligen?
Hämtar ut min om ca 4 veckor så jag är lite nyfiken.
Fan jag har också 45r...
Boost3
OT, men intressant under din hoj står det XR650Turbo, låter spännande dela gärna med dig.
För att kolven/cylindern ska få bra tätyta= bra effekt och inte dra olja i framtiden så krävs en ganska hård inkörning! Bästa inkörning är faktist på roadracingbana med mycket axande upp över halv gas och lika viktigt mycket motorbromsande för att kyla/smörja cylinderväggen efter hårdare drag. Men man kan ju inte köra bana i flera dagar!! så kör lite konstigt de första viktigaste milen typ om ni årkar 50-100 mil med mycket hårda korta pådrag upp till 5000-6000v och omedelbar motorbroms. Orkar man genomföra en sådan inkörning har man sedan en sotfri kolvtopp och en garantert bra tätyta mot cylinderväggen & 0 oljedragande + 2 kusar extra!
Den dummaste inkörning man någonsin kan hitta på är att köra på gämn gas utan belastning DVS hålla hastighetsbegränsningen för då glaseras cylinderväggen/kolv i för dåligt tätläge och ger inte full effekt + kan dra en hel del olja!! ... Så leta åt små kurviga vägar
Oj höll på att glömma det viktigaste...Kör på mineralolja de första 100 milen!! Helcyntet är helt enkelt för bra och hindrar bra inslitning!! Men sedan helt klart Helcyntet
Intressant läsning, med våra hojjar (XT660) så är det ingen som ligger o kör landsväg direkt, själv kör jag mest grusvägar och grusgropar, om inte annat är det väl kallt med motorväg just nu...
Kan referera till min bor han är inne på sin andra SAAB Aero och där är inkörningsinstruktionen "kör som en biltjuv", det verkar höra ihop med högprestandamotorer.
När det gäller oljan så är det väl inte något man gör att sprillans ny hojbyta ola på en .
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|