Modifieringar XT660 X/R

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag funderar på att beställa på "off the road", deras Enduro Max tankväska. Är det någon som har erfarenhet av denna?

Hur funkar det med frakt och sådant när man beställer där ifrån?

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Jag funderar på att beställa på "off the road", deras Enduro Max tankväska. Är det någon som har erfarenhet av denna?

Beställ från www.Touratech.se istället, Svenskt å bra och du slipper oroa dig för frakt från utlandet! Deras tankväska sitter som ett smäck, har själv en sådan.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Beställ från www.Touratech.se istället, Svenskt å bra och du slipper oroa dig för frakt från utlandet! Deras tankväska sitter som ett smäck, har själv en sådan.

Det verkar som om att man måste beställa till en massa på touratech's väska. Tex kartfack och regnskydd. :va
Allt verkar ingå på OTR's väska + att det finns lite små fickor på den.

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Det verkar som om att man måste beställa till en massa på touratech's väska. Tex kartfack och regnskydd. :va
Allt verkar ingå på OTR's väska + att det finns lite små fickor på den.

Kartfordral sitter på och den är regnskyddad från början. Om du vill kan du komplettera med ett regnskydd.

Vänta ett par dagar bara så kommer den Svenska Webshopen snart vara öppen eller åk till mässan i GBG å kika på den XT som dom har med sig dit med alla väskor och tillbehör.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Kartfordral sitter på och den är regnskyddad från början. Om du vill kan du komplettera med ett regnskydd.

Vänta ett par dagar bara så kommer den Svenska Webshopen snart vara öppen eller åk till mässan i GBG å kika på den XT som dom har med sig dit med alla väskor och tillbehör.

Jag beställde en väska från Touratech. Hur lång brukar leveranstiden vara?

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
BMW R1200R -11
Ingen aning, jag köpte min på plats i München, vilket blev billigare (ja, jag var ändå där).

Din kommer skickas från butiken i Sverige, så leverenstiden beror väl på om de har den i lager eller om den först måste skickas från Tyskland.

Grattis till val av väska förresten. Säljaren i München, som förövrigt var en riktigt bra och trevlig säljare, berättade att han hade haft sina väskor på sin stillastående hoj två dygn i regn. De var torra invändigt.

maxx

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
zx6rr
Skall köpa ett högre kåpglas till 07-R. Vet inte vilket av dom som Yamaha säljer, jag skall köpa. Någon som vill dela med sig om synpunkter/förslag?

Jag har Tourenscheibe (det höga) monterat nu över vintern. Slipper mycket av vinden men det skapar en del ljud/turbulens. Det är ju dilemmat med alla rutor. Ju mer vind de tar desto mer turbulens bakom. Jag pendlar några mil motorväg så jag tycker den är ok.

Hade gärna testat den lite lägre modellen. Mycket snyggare och sannolikt inte samma oljud bakom den.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Någon som har koll på om det går att använda ett enduro depåstöd till xt?:va
4255584725.jpg

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09

Skicka ett mail till Torsten först innan du beställer och fråga om grejerna finns i lager. Fungerar bra med engelska.
Har för mig att man fick förskottsbetala.

Länk med fraktpriser:
http://www.off-the-road.de/index.php?id=538&L=1

edit: såg nu att du beställt från ett annat ställe.

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Jag är osäker på utförandet på Yamahas orginalplåt. Jag har själv Touratechs hasplåt monterad och den vet jag är i ett kraftigare utförande än Yamahas pryl. Ska prova mitt depåställ i veckan.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Jag är osäker på utförandet på Yamahas orginalplåt. Jag har själv Touratechs hasplåt monterad och den vet jag är i ett kraftigare utförande än Yamahas pryl. Ska prova mitt depåställ i veckan.

Med min vanliga otur så kommer det antagligen inte funka.:huvet

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Då blir det en ny plåt då också...;)
Yamas plåt är jäkla klen faktist. Jag slog i min när jag la der lite mycke och lite nära stenar och det blev duktiga bucklor. Har jag kvar min hoj en säsong till blir det en ny plåt, helt klart värt dom pengarna.
Jag har ingen lyft, jag kör med depåstöd bak, och fram när det ska bytas fram däck.

Last edited:

ArkoBarko

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Yamaha xt 660 x-05, Husqvarna wr 250-98
Någon som är sugen på att byta färg eller fräscha upp sin XT? Har sadelöverdrag, sidovingar, bakskärm och framkåpa i grå/svart från en -05. Allt är splitternytt då jag bytte till orange plast när jag köpte min. Lägg ett bud vettja o låt din XT få den make-over som den är värd..

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Hur många av er var å kikade in den fullkittade XT660R`en i Touratechs monter på Mc mässan i GBG?
Fanns mycket godis på den!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Om någon letar xtx så är min till salu, Pma om intresse finns, pris beroende på utr.

Passa på att få en ny hoj till rea pris i den snabbaste färgen

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping