Modifieringar XT660 X/R

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Är de förresten någon här som vet av nått ställe som är duktig på att bänka hojen så man får en bra mapp till Pc? gärna då i trakterna Uppsala, sthlm..
Gott Nytt År Xt folket!

Kan tyvärr inte svara på dina frågor, jag kommer från Skåne. Men du som har en X och verkar ha bra koll på denna hoj kanske kan svara (eller ngn annan)på en fråga till mig?
Har sett att det finns extraglas till toppkåpan till R, kan den månne passa till X? Hittade den på yamahamotor.se och blev inte riktigt klok på om den passar på X:en.
Var inne och klämde på en -08 idag...tyvärr snöade ute så jag fick nöja mig med att torrköra :tungan[/QUOTE]

Jaa, då fick man provkört X:en. Kul maskin och förvånansvärt pigg.Detta resulterade att man traskade ut ur affären med ett kontrakt i näven.
Nu ska här snart gasas:yoparty

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Kan tyvärr inte svara på dina frågor, jag kommer från Skåne. Men du som har en X och verkar ha bra koll på denna hoj kanske kan svara (eller ngn annan)på en fråga till mig?
Har sett att det finns extraglas till toppkåpan till R, kan den månne passa till X? Hittade den på yamahamotor.se och blev inte riktigt klok på om den passar på X:en.
Var inne och klämde på en -08 idag...tyvärr snöade ute så jag fick nöja mig med att torrköra :tungan

Jaa, då fick man provkört X:en. Kul maskin och förvånansvärt pigg.Detta resulterade att man traskade ut ur affären med ett kontrakt i näven.
Nu ska här snart gasas:yoparty

Grattis till ditt signade kontrakt, klev in hos min lokala volvohandlare i dag och det resulterade i ett kontrakt på en V50 T5 R-design, jäklar vad jag längtar till mars och jäklar vad fattig jag är nu.

Till din fråga fom. -07 passar inget glas om du inte moddar med tex kåpa från XTR, XTX har en liten plastkåpa med dekal på.

Last edited:

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Grattis till ditt signade kontrakt, klev in hos min lokala volvohandlare i dag och det resulterade i ett kontrakt på en V50 T5 R-design, jäklar vad jag längtar till mars och jäklar vad fattig jag är nu.

Till din fråga fom. -07 passar inget glas om du inte moddar med tex kåpa från XTR, XTX har en liten plastkåpa med dekal på.

Tack, grattis själv.
Ja, ang kåpglaset till en -07- -08 så får man vara utan. Ska man köpa ett lampset från R så får man punga ut med ca:3500 pengar + kåpglas...enl YC.
Får nog väntas ett tag känns det som. Ska inhandla ett ställ å ny hjälm först.
Få se vad mässan har att bjuda på:)

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
snorkel

Är det någon som testa i bänk hur mycket eller litet det gör när man rycker snorkeln i luftburken. När man läser rut lite så verkar det som att man får en känsla av att det ger lite men man kan ju luras av insugnings ljudet och tro att det ger, precis som med vissa slipon.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Idag hämtade jag min R

Det blev ca 11 mil på blåsiga vägar här på västkusten idag, tänkte köra lite längre i morgon.

Bifogat

• Dagen MC.JPG
    Dagen MC.JPG
    86 KB · Visningar: 224

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Var å kikade på en Xt 660 R idag en sprillans ny 07 för 53 papp :)

Sen hade de en demo hojj 04:a för 40 som hade gåttt 375 mil...

vilken är bästa köp?
Skiljer de något förutom utseende??

Last edited:

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Idag har jag till slut blivit stolt ägare till en blå xtx -07a med 200 mil på mätaren. Skitig för tillfället, återkommer med bilder när den är mer presentabel. Gött vrid det är i den, men klent ljud. Slipon vore inte fel.
nå fler västeråsare med xt här?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Idag har jag till slut blivit stolt ägare till en blå xtx -07a med 200 mil på mätaren. Skitig för tillfället, återkommer med bilder när den är mer presentabel. Gött vrid det är i den, men klent ljud. Slipon vore inte fel.
nå fler västeråsare med xt här?

Grattis, blev det den som låg på blocket till nästan oförskämt bra pris.

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09

vilken är bästa köp?

Svårt å säga, det beror lite på vilken nivå du vill lägga det på.
Nytt är ju alltid trevligt, men pengamässigt sett är det nog nättre om du kan få ner priset på 04`an en aning så är nog ändå det det bästa valet ur ekonomisk synpunkt eftersom skillnaderna är såpass små tycker jag.

Köp 04`an och kitta upp den med prylar istället, det skulle jag gjort!

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R

vilken är bästa köp?

Gav ungefär det priset för en 08a med hasplåt....
08orna är ju helsvarta även fälgar, skydd till ljuddämpare o svingen.

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Svårt å säga, det beror lite på vilken nivå du vill lägga det på.
Nytt är ju alltid trevligt, men pengamässigt sett är det nog nättre om du kan få ner priset på 04`an en aning så är nog ändå det det bästa valet ur ekonomisk synpunkt eftersom skillnaderna är såpass små tycker jag.

Köp 04`an och kitta upp den med prylar istället, det skulle jag gjort!

Demohojjen hade gått 495 mil....då är den bara 500 mil från service + att däck å sådana grejjer är lite använda + att man vet inte hur hårt hojjen gått demohojjar brukar vara väl använda :tungan

Fast de e klart när man väl sätter den i gruset så lär inte den nya heller va så fin efteråt :D

Men nytt är juh nytt , alltid kul me nya grejjer:D Det som talar mest för att köpa den nya är att man kan pruta med lite tillbehör + att det ingår fri vagnskadeförsäkring första året blir endast ca 1800 kr.

07:an har snyggare dekaler med:yoparty

så frågan är är de värt att lägga tio laxar på en ny eller tio mindre på en 3 år gammal

Vad ligger en 100 mils service på?

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Demohojjen hade gått 495 mil....då är den bara 500 mil från service + att däck å sådana grejjer är lite använda + att man vet inte hur hårt hojjen gått demohojjar brukar vara väl använda :tungan

Fast de e klart när man väl sätter den i gruset så lär inte den nya heller va så fin efteråt :D

Men nytt är juh nytt , alltid kul me nya grejjer:D Det som talar mest för att köpa den nya är att man kan pruta med lite tillbehör + att det ingår fri vagnskadeförsäkring första året blir endast ca 1800 kr.

07:an har snyggare dekaler med:yoparty

så frågan är är de värt att lägga tio laxar på en ny eller tio mindre på en 3 år gammal

Vad ligger en 100 mils service på?

Jag tror inte demo hojen har gått speciellt hårt. Ofast provkörs dom av intresserade köpare en kort stund på asfalt bara. Jag anser fortfarande att om du lyckas pruta lite på 04`an så är det att föredra. Lägg pengar på lite schyssta tillbehör och använd hojen där den hör hemma. På GRUS!! :tummenupp

Jag skulle tippa på att en 100 mila service går på mellan 1000 å 1500:-.
En 1000 mila service kanske ligger på 2000 - 2500:-

Sånt här ska man inte tänka för mycket på, oftast är den första tanken den rätta. Köp 04`an och ring Touratech för prylar!

Dyson

Angler
Gick med
7 Dec 2007
Hoj
MT-09 Tracer
Skall köpa ett högre kåpglas till 07-R. Vet inte vilket av dom som Yamaha säljer, jag skall köpa. Någon som vill dela med sig om synpunkter/förslag?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Idag fick jag hem min X! :D
Jag väntar på spänning att temperaturen ska öka ett par grader.

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Å jag skulle köpt en R idag men någon hann före:huvet

Dagnes citat: Hittar man något man gillar till bra pris köpt det direkt.innan någon annan gör det:tummenupp

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
BMW R1200R -11
Skall köpa ett högre kåpglas till 07-R. Vet inte vilket av dom som Yamaha säljer, jag skall köpa. Någon som vill dela med sig om synpunkter/förslag?

Enligt off-the-road.se så passar de här kåpglasen till 07:ans R.

Yam_Scheibe_hoch_big.jpg

Tourenscheibe XT-660 hoch
passend für XT-660 X '04-'06 ; XT-660 R alle
125€

Tycker dock detta är snyggare, om än kanske inte lika effektivt att styra undan luft

Scheibe_hoch_XT660_big.jpg

OTR Spoilerscheibe XT-660 R/X
für XT-660 X '04-'06 ; XT-660 R alle
119€

Jag köper antingen OTR Spoilerscheibe till min R, eller en XT660Z i vår. Hur mycket tror ni man får lägga emellan om man byter in en 660R -07 som gått 400 mil i gott skick?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras