Modifieringar XT660 X/R

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Okej, fick en 660x i en deal med en polare.Det är en 06.a
med 200mil på mätaren, tokoriginal.

Tråden är på mer än hundra sidor så kan nån sammanfatta vilka måsten jag skall göra för att få lite drag i spisen, skiljer sig ju en del från min Husa:D eller köp den för 45´

fyll gärna på:

1: slipon alt helsystem (vart sitter katten?)
2: Drevning, 2:an ligger dåligt för slangning, dreva om, så man drar upp den på 3:an, eller??
3:
4:
5.

Glad vår/sommar på er. Slänger ut en bild, Snart blir det en Norige tripp på 200mil med gubbarna grus. Jag har tröttnat på minna bullriga Gpr, Fyller ju 45 snart så va fan, ha ha. Så skönt att höra fåglarna kvittra när man susar fram i80... :yoparty
sälj dom till mig,västerås är ju bara 45 min härifrån:tummenupp

Last edited:

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Tråden är på mer än hundra sidor så kan nån sammanfatta vilka måsten jag skall göra för att få lite drag i spisen, skiljer sig ju en del från min Husa:D eller köp den för 45´

fyll gärna på:

1: slipon alt helsystem (vart sitter katten?)
2: Drevning, 2:an ligger dåligt för slangning, dreva om, så man drar upp den på 3:an, eller??
3: Bort med snorkeln
4: Byt luftfilterlock. (www.touring.se)
5. Skaffa en PCIII

Ska dreva om min XTR imorgon, minska en tagg i fram. Då lär den bli perfekt på gruset.

För å få ett brutalt drag i bågen så lär det kosta 7 - 10000:-
Ett par burkar, ner drevning och bort med snorkeln räcker långt vill jag tro.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Då var en 660 R -08 inköpt, fy fan va kul det är. Det blev den svarta, Inga bilder är aktuella ännu, då den fortfarande är orginal och kommer nog att vara det fram tills i höst, men vi får se.

Kärsta Carlsson

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
XT660R 07
Jaaa klart du kan, Borde bli skit fränt med två bak däck tex ett Michelin T63 140 bak och ett 130 fram, då blir du Kung på grus vägarna, Men vill du bara byta hjul och köra grus med X en så går det ju kanon skulle jag tro, den är bara lite hårdare men borde funka fint ändå. Min Xt r är det roligase jag kört på grus, och då har jag haft över 45 hojar.

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Har varit uppe förut..men.. kan man sätta grusdäck på en xtx? Ja eller nej?

Finns inte så många grusdäck som passar på XTX fälgarna. Dock finns det såna jag köra på "Pirelli rs corsa" och en annan sort jag inte provat, "maxxis goldspeed"

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Har varit uppe förut..men.. kan man sätta grusdäck på en xtx? Ja eller nej?

Efter lite efterforskning har jag kommit fram till 3st däck till 17".
Pirelli(minns ej namnet), Avon distanzia och Dunlop mutant.

Som jag tolkar det är avon det bästa allround däcket. Om jag hadde haft råd att byta däck oftare skulle det varit kul att prova dunlop däcket.

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09

Som jag tolkar det är avon det bästa allround däcket. Om jag hadde haft råd att byta däck oftare skulle det varit kul att prova dunlop däcket.

Pirelli MT60 RS Corsa, Maxxis Goldspeed, och de som du skrev då.

Jag kör Rs Corsa. Dessa håller ungefär 200 mil så som jag kör.

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld

Många älskar ju avon distanzia på xt660.com, där verkar det vara det enda däcket som gäller...

@kärstacarlsson: Jo jag förstod nästan att de skulle gå direkt. Jag var mest nyfiken.

Är det någon här som haft problem med en packbox i framgaffeln som läcker en aning? Min har ju bara gått 300 mil ! Garantifråga?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Tack för hjälpen med däckfrågan allihopa!

Antingen det..eller en KTM 950 Adventure i framtiden..sugen på en Yamaha Teneré men en enstånka igen känns lite tråkigt då..synd!

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08
Många älskar ju avon distanzia på xt660.com, där verkar det vara det enda däcket som gäller...

@kärstacarlsson: Jo jag förstod nästan att de skulle gå direkt. Jag var mest nyfiken.

Är det någon här som haft problem med en packbox i framgaffeln som läcker en aning? Min har ju bara gått 300 mil ! Garantifråga?
Kolla så du inte har fått något skit i packboxen...lyft försiktigt på dammskyddet (den första gummipackningen) sedan kan du kolla hur det ser ut, ett standard trick för oss gamla skogsåkare var att man tar ett bladmått (tunt) och sticker ned i packboxen och följer gaffelbenet runt, så får man ev bort skiten som sitter i boxen som gör att den har börjat att läcka...
Fortsätter det... så är det ju packboxen som har "gått", men efter 300 mil?! Ja, snacka om garanti, kanske bättre att låta den vara och åka till återförsäljaren innan du meckar själv.

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Kolla så du inte har fått något skit i packboxen...lyft försiktigt på dammskyddet (den första gummipackningen) sedan kan du kolla hur det ser ut, ett standard trick för oss gamla skogsåkare var att man tar ett bladmått (tunt) och sticker ned i packboxen och följer gaffelbenet runt, så får man ev bort skiten som sitter i boxen som gör att den har börjat att läcka...
Fortsätter det... så är det ju packboxen som har "gått", men efter 300 mil?! Ja, snacka om garanti, kanske bättre att låta den vara och åka till återförsäljaren innan du meckar själv.

Hm, jag kände lite på dammskyddet men det verkar sitta hårdare än vad jag trodde. Ska ta bort skydden i helgen och se om jag får bort dem då. Det vore skönt att slippa bråka med Yamaha Center om garantin.

den som lever får se!

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Ni som har drevat om era XT660! Vart har ni köpt era framdrev??
Fick tag på ett men det visade sig vara helt fel och inget annat verkar gå att få tag på heller.

Ni som har drevat om, vart köpte ni era framdrev???

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Fick tag på ett men det visade sig vara helt fel och inget annat verkar gå att få tag på heller.

14 kugg. OTR

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha XT660X -08

14 taggad = MC Varuhuset (fanns på hyllan) Köpte över disk :)
(Yamahacenter i Haninge, sthlm = beställde, tog 2½ månad)

Hm, jag kände lite på dammskyddet men det verkar sitta hårdare än vad jag trodde. Ska ta bort skydden i helgen och se om jag får bort dem då. Det vore skönt att slippa bråka med Yamaha Center om garantin.

den som lever får se!
Ja, de sitter i pressade, men med en knivs egg så "juckar" du upp den (mellan dammskyddet och gaffelbenet, men gör inga märken i benen), ta på olika ställen runt om så ger den med sig, sitter bara nedpressad.

Last edited:

Kärsta Carlsson

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
XT660R 07

den som lever får se!

Jag har bytt pack box på broms benet två ggr, det är lätt om man tar det lugnt så man inte repar eller gör märken i kromet, Ta av benet från hojen, ta nått trubbigt och sätt på kanten och knacka upp skrap ringen, ta bort lås ringen, och ta en vass syl och slå hål mitt i pack boxen där är det en i juten plåt bricka, så kan du dra upp den och göra rent och dit med den nya som ska knackas ner så lås ringen går att få dit utan problem. Det är lätt att göra märken i benen men använder man tex en trasa och skyddar dom när man ska slå hål med en hammare och syl så är det inga problem. Köp två nya boxar och spara den ena till nästa ggn då det ofta tydligen går samma box.

Kärsta Carlsson

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
XT660R 07
660r Till salu!

Jag funderar på att sälja min hoj nu! om det är någon som är sugen? Det är en XT 660R 07 som gått 1500mil och den har topp box och bra has plåt och är fixad i fjädringen,har styr höjare med värme hand tag, Den är ny servad på Yamaha Center med stora sevisen där dom kollade allt och den har 4 års garanti kvar, ny driv lina mm, den går fint och är helt ok men någon liten repa i plasten finns, rätt pris vid snabb affär! 0705323297
Jag ska renovera stugan.

Bifogat

• 20080506889.jpg
    20080506889.jpg
    60.5 KB · Visningar: 167
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...