Modifieringar XT660 X/R

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Tjenna, undrar bara vad du gjort åt fjädringen? Bytt fjädrar i gaffeln eller nå annat kul? Har en egen 660R -07a så ja e nyfiken. Inga slipon eller helsystem som du vill sälja separat? Mvh Jimmy

Jag funderar på att sälja min hoj nu! om det är någon som är sugen? Det är en XT 660R 07 som gått 1500mil och den har topp box och bra has plåt och är fixad i fjädringen,har styr höjare med värme hand tag, Den är ny servad på Yamaha Center med stora sevisen där dom kollade allt och den har 4 års garanti kvar, ny driv lina mm, den går fint och är helt ok men någon liten repa i plasten finns, rätt pris vid snabb affär! 0705323297
Jag ska renovera stugan.

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Derbi 125
Synd att ni sänker xt660 x/r modifieringsforumet med sälj och byt inlägg! Uppenbart tar ni nytta av forumet och delar med er av egna erfarenheter om xt660 men att avsluta sin tid på forumet med en säljannons skapar nog ingen köpvilja hos de som är på gång att införskaffa sig en xt660. Kan bara se till mig själv dvs en stor anledning till mitt inköp av xtx var just efter att ha läst igenom alla inlägg på modefieringar xt660 x/r.

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Håller med, tråkigt att se att en massa "legender" i tråden kastar in handduken.. men men, ni som säljer får ju tipsa köparna om denna tråden så lite nytt folk ansluter.

Jag har iaf beställt en massa prylar från Off-the-road som jag väntar otåligt på! Skickar upp lite före och efter bilder sen när sakerna monterats. Är skitnöjd med XT´n iaf, det enda jobbiga är att den går ryckigt på låga varv. Hoppas att PCIII fixar till detta när den är monterad.

/Martin

Synd att ni sänker xt660 x/r modifieringsforumet med sälj och byt inlägg! Uppenbart tar ni nytta av forumet och delar med er av egna erfarenheter om xt660 men att avsluta sin tid på forumet med en säljannons skapar nog ingen köpvilja hos de som är på gång att införskaffa sig en xt660. Kan bara se till mig själv dvs en stor anledning till mitt inköp av xtx var just efter att ha läst igenom alla inlägg på modefieringar xt660 x/r.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Håller med, tråkigt att se att en massa "legender" i tråden kastar in handduken.. men men, ni som säljer får ju tipsa köparna om denna tråden så lite nytt folk ansluter.

Jag har iaf beställt en massa prylar från Off-the-road som jag väntar otåligt på! Skickar upp lite före och efter bilder sen när sakerna monterats. Är skitnöjd med XT´n iaf, det enda jobbiga är att den går ryckigt på låga varv. Hoppas att PCIII fixar till detta när den är monterad.

/Martin

Du får gärna berätta lite om dina erfareheter med off-the-road, det är flera grejor jag skulle vilja beställa där ifrån men jag vet inte hur det fungerar att handla där så jag har avvaktat.

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Då ansluter jag mej oxå då!
Köpte en xtx i fredags. 2006.a med 260 mil på mätaren..
Har dock inte kortet än, men uppkörningen är bokad.

Hojen har gpr-pipor, men i övrigt original.
Baken blir det första som moddas av mej.. Dock lär jag vänta tills jag har körkortet. :)

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Då ansluter jag mej oxå då!
Köpte en xtx i fredags. 2006.a med 260 mil på mätaren..
Har dock inte kortet än, men uppkörningen är bokad.

Hojen har gpr-pipor, men i övrigt original.
Baken blir det första som moddas av mej.. Dock lär jag vänta tills jag har körkortet. :)

Opp Opp, den e ju fetpimpad med lossad pakethållare:D

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Haha, tjena Manne!
Ja, det glömde jag ju. :)

Än så länge har jag inte kört mer än nån halvmil. Men är nöjd som fasen.
Gillar ljudet.. smäller på bra! :)

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Du får gärna berätta lite om dina erfareheter med off-the-road, det är flera grejor jag skulle vilja beställa där ifrån men jag vet inte hur det fungerar att handla där så jag har avvaktat.

Jag hoppar in och berättar om mina erfarenheter av OTR.

Helnöjd med både service och passform.
Men tänk på att maila Thorsten och fråga om han har delarna hemma innan du drar iväg beställningen, annars kan du få lång leveranstid.

Själv beställde jag hasplåt, motorbåge, pc3, dna stage2, K&N, och lite annat. Förskottsbetalade runt 8000 kr och allt dök upp utan problem.

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Haha, tjena Manne!
Ja, det glömde jag ju. :)

Än så länge har jag inte kört mer än nån halvmil. Men är nöjd som fasen.
Gillar ljudet.. smäller på bra! :)

Bra där! jag saknar den, drygt som fan att gå.....:gnissla Kul att du är nöjd glömde skicka in pappren i helgen men lagt dom på lådan nu. Kör hårt!

egal

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
xt

/Martin

pc-3 + mapp=ny bike

Roedluvan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV1000S 2003
Ang PC III

Hej!

Jag har en 04:a med Outbytt ECU och jag lider av svåra ryck och ibland tjuvstannars den vid trafikljusen.
Nu har garantin gått ut så Yamaha ville inte byta till en ny ECU,skulle mina ryck försvinna(minska rejält) om jag monterade en PC III och gjorde en ny mappning för min hoj?
Är det möjligt att göra en mapp för bensin och en för E85?

//Robin

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Fy fan vad drygt det är med inkörning. har kommit 35 mil på min 08 och skall hålla på med detta i 125 mil till:huvet Hur viktigt är det egentligen??? Jag tycker att växellådan klonkar ordentligt i 2 och trean, hörs inget i fyran och femman. Skall det vara så. Måste alla servicar vara gjorda av verkståder som är godkända av Yamaha för att garantin skall gälla? Det krävs ju inte när det gäller bilar. Några tips om bästa verkstan i Halland?
Många frågor... Väldigt nöjd med köpet i alla fall.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Fy fan vad drygt det är med inkörning. har kommit 35 mil på min 08 och skall hålla på med detta i 125 mil till:huvet Hur viktigt är det egentligen??? Jag tycker att växellådan klonkar ordentligt i 2 och trean, hörs inget i fyran och femman. Skall det vara så. Måste alla servicar vara gjorda av verkståder som är godkända av Yamaha för att garantin skall gälla? Det krävs ju inte när det gäller bilar. Några tips om bästa verkstan i Halland?
Många frågor... Väldigt nöjd med köpet i alla fall.

Det behöver inte vara tråkigt att köra in en hoj, kolla tidigare i detta forumet någon gång slutet januari början februari.
Bästa sättet att köra in är gaspådrag-motorbroms, tänk att du kör på en go-cartbana och använder motorbromsen, mao gasa (hårt) släpp gasen.
Det sämsta du kan göra är att köra den för lugnt då kan den bli slö, segdra på högväxel skall man oxå undvika.
När hojjen är ny har du en mineralolja i motorn, det gör att motordelarna slits in mot varandra, på min märktes det ganska tydligt när den "släppte" (när den är insliten blir den lite piggare) den var mycket slöare när den var helt ny.
Inkörningen är 100 mil.
Min "klonkar" oxå på några växlar, har inte brytt mig, det är ju 5 års garanti..

Kärsta Carlsson

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
XT660R 07
Tjenna, undrar bara vad du gjort åt fjädringen? Bytt fjädrar i gaffeln eller nå annat kul? Har en egen 660R -07a så ja e nyfiken. Inga slipon eller helsystem som du vill sälja separat? Mvh Jimmy

Hej, Sorry det var inget illa menat att tala om att hojen är till salu här, det är den roligaste och appsolut den bästa hoj Ofrod mm hoj man kan ha utan strul mm, När jag fått årdning på Torpet som jag börjat renovera så blir det en ny 660 XTZ.
Fjädringen på min hoj blev kanon fin efter 6 mm längre stöt dämpare som jag förlängde med att kapa bort klykan i botten och lägga dit en bit på 6 mm och migga till baka den, gaffeln blev lagom med 2cm rör distanser under pluggarna mot fjädrarna och en halv dl mer olja p ben, den är följsam och fin att åka långt på men pallar lite mer när det blir gropigt + att hojen är 5-6 cm högre och tar inte i över allt. :tummenupp Jag ska åka på en Norige resa om tre väckor med grabbarna innan hojen är till salu :)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Har inte heller haft som ambition att sänka nivån på denna utmärkta tråd.
Är genomnöjd med min xtx fortfarande, enda problemet är att jag fått blodsmak för gruskörning.. :yoparty

Därav min önskan om byte till en xtr eller som det kanske blir i framtiden en KTM 950 Adventure.

Skulle köpt en xt660z Tenere DIREKT om det inte hade varit för den klena motorn, perfekt hoj annars!

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Nya XT660Z har ju några hästar mer än XTX och XTR. Jag är riktigt sugen på en sådan till nästa år.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln