Om man monterat på styrhöjare på en xtr...(förra ägaren har gjort), vad skall man kolla efter då/vad kan han ev. ha slarvat med? Vad exakt innebär det att man sätter dit styrhöjare? Man tjoffar bara dit dom eller ska man justera om saker runtomkring samtidigt?
Det är denna jag nu har köpt!!! woo-hoo!!
http://www.blocket.se/vi/17978599.htm?ca=11_s
Säljaren rekommenderar mig inte att köra GBG-STHLM på dessa däck eftersom jag skulle köra slut på dom totalt på.
Sliter det verkligen så mycket att köra asfalt med dom grusdäcken?
Så du köpte min gamla hoj!
Det är självklart jag som monterat höjjarna, jag har skrivit om dem tidigare i denna tråden.
Det finns inga injusteringar att göra, höjjarna är köpta på Touratech, de har bra grejor, styret är ett Magura fatbar (dyrt), höjarna, handskydden och styret gick på över 4 papp, byt inte bort dem.
Det är en kanonhoj men jag ville ha en hoj för mera skogsbruk, med högre markfrigång och lättare vikt.
Det känndes lite vemodigt att läma ifrån sig den.
Om du ändå skall till Göteborg kan du komma förbi mig och hämta en verkstadshandbok (dom som finns som PDF här i tråden) jag skrev ut den när jag hade lite att göra på jobbet...
PS
Jag fick 43 000 i inbyte
DS
Okey! Så bara för att "get things straight" här.. du menar alltså att däcken som sitter på absolut skulle funka att köra motorväg med från Göteborg till Stockholm utan att dom skulle ta alltför mycket stryk?
Visst kan du köra till Stockholm med den, kör inte för fort med sådana däck, de gillar inte hög fart så kör E 20, där går det inte så fort
Last edited: