Modifieringar XT660 X/R

Coffe xx

xt-coffe
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx10-R Ninja
Tjena, vilken hylsstorlek är det till svingen "lossar hjulet när man spänner kedjan", e det 22 eller 25mm?, skall köpa en fast nyckel. Tacksam för svar

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Känns bra att den skall fortsätta få gå på grusvägar, vore tråkigt om det blev en pendlarhoj med landsvägsdäck..
Saknar kvalitén på Yamahan, har haft KTMen (helt ny den 5e) i två veckor och redan haft ett par "tekniska problem", fick inga sådana problem med Yamman..

Tråkigt att höra! Och därmed bekräftar du även att XT:n är och förblir en bland de mest driftsäkra hojarna som finns! (är ju iofs redan konstaterat men ändå).

Drive safe! :tummenupp

edit: ALLMÄN FRÅGA: Ni som har xtr-maskiner, ska köpa ett skivbromslås.
Funkar Abus Granit Quick och finns det någon vettig plats på cykeln att fästa hållaren?
Vilka skivbromslås kör ni med förresten allihopa?

Last edited:

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Hämtar ut min sprillans nya ? nu på Lördag 27 sept!

Som sagt hämtar ut min sprillans nya ? nu på Lördag 27 sept!

Var och beställde hojen igår.

Skön känsla att gå ut på hojfirmans lager och få vara med och klippa av spännbanden runt kartongen och lyfta på locket innan någon annan har pillat på hojen :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Nu när Gixxern åker så letar jag en reggad banhoj, någon som vill sälja sin?

Bifogat

• Lillemans MC uppackning 08-09-23 (2).JPG
    Lillemans MC uppackning 08-09-23 (2).JPG
    217.7 KB · Visningar: 160

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
nämen gud så trevligt! :) :) :)

Vad har du för planer med denna om man får fråga?

Tillbehör?
Resplaner?

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Funkar Abus Granit Quick och finns det någon vettig plats på cykeln att fästa hållaren?

JAPP finns hållare o köpa montera den på mc bara, Men den går ju ner under sadeln ju :D :tummenupp

Abus Granit Quick fungerar finfint :yoparty

//Robin

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Bra! Då blir det ett Abus Quick! Vem orkar öppna upp sadeln varje gång man ska låsa hojen? Inte jag! :tummenupp

Coffe xx

xt-coffe
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx10-R Ninja
Tjena, vilken hylsstorlek är det till svingen "lossar hjulet när man spänner kedjan", e det 22 eller 25mm?, skall köpa en fast nyckel. Tacksam för svar

Hallå, ingen som spänt kedjan av er på forumet, då får jag gå ut o klä av xt:n och skruva av kraschpuckarna och mäta storleken på muttern till svingen eftersom ingen verkar veta!!!!

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
nämen gud så trevligt! :) :) :)

Vad har du för planer med denna om man får fråga?

Tillbehör?
Resplaner?

Planen är att köra in den innan vinterhel-etet är här :mad:
Pratade med Touratech idag och tillbehören till nya Tenerén är på gång, så jag väntar med spänning vad de kommer att presentera pris etc.
Resplaner kommer att smidas då vintern är här, en ny GPS Garmin map 276C skall inhandlas och resrutter planeras.

Teneré tours har intressant äventyr (www.tenerespirit.com) till schyssta priser, vad sägs om Marocko för ca 16KSEK och nästan "all inclusive" förutom i princip fickpengar!?

Har du planer på att köpa en Teneré själv?

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Tråkigt att höra! Och därmed bekräftar du även att XT:n är och förblir en bland de mest driftsäkra hojarna som finns! (är ju iofs redan konstaterat men ändå).

Drive safe! :tummenupp

Det är inga alvarliga saker men irriterande, skruvar som vibrerar loss mm.

Jag använde Abus skivbromslås som är larmat, och jag förvarade det i utrymmet där bak under sadeln.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Du skulle haft kvar XTn och nöjt dig med att kylaren och fläkt kommer från KTM.. ;)

Du har delvis rätt men jag fastnade för gruskörning/offroad och det blev mer o mer dåliga traktorvägar och det var då tankarna kom om högre markfrigång och få den lättare och ev lite mer effekt.
Jag började fundera på att byta till 2-1 sysytem, höja bak och fram, styva upp fjädringen mm, jag hade helt seriösa planer att det skulle göras i vinter.
Jag råkade av en slump läsa MC-folkets test av 690n och såg att "den har ju det jag söker" typ..
30 cm frigång, 50 kg!! lättare, nästan 25 hk mer... (den har nästan 70 hk på bakhjulet med slipon och mappning), dessutom är den 6 cm högre sadelhöjd vilket är bra för mig som är lång.

Inget ont om Yamman det är verkligen en kanonhoj, den är tom (tycker jag) snyggare än KTMen..

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Hallå, ingen som spänt kedjan av er på forumet, då får jag gå ut o klä av xt:n och skruva av kraschpuckarna och mäta storleken på muttern till svingen eftersom ingen verkar veta!!!!

Jag tog av mitt bakhjul för byte av däck för nån månad sedan och har för mig att det var 22mm.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Monterade idag en sådan här tuta på hojen. Fasen vad det låter.... :yoparty

IMG_1286.jpg

Last edited:

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Nope, inga planer på en Tenere nu..har precis köpt en finfin XTR ! :tummenupp Men vem vet om några år..

Sjuka jävel haha! :yoparty Denna måste du ju filma vid tutning och lägga upp på youtube eller länka hit på nåt sätt, måste höra detta ljud!

Var den svår att koppla in?
Den låter rätt bra må jag säga. Jag drog på en rejäl tutning från ca 2 meter när frugan öppnade bildörren. Fasen va sur hon blev. :tungan Tyvärr så hade jag väntat mig ett dovt ljud, typ som en mistlur eller tågtuta. Denna är ganska ljus i ljudbilden, fast bilarna man behöver tuta på kommer iaf att höra en nu!

Det var inga större problem att koppla in den. Dock så rådfrågade jag min granne som turligt nog är elektriker.

Film kommer!

Dyson

Angler
Gick med
7 Dec 2007
Hoj
MT-09 Tracer
Planen är att köra in den innan vinterhel-etet är här :mad:
Pratade med Touratech idag och tillbehören till nya Tenerén är på gång, så jag väntar med spänning vad de kommer att presentera pris etc.
Resplaner kommer att smidas då vintern är här, en ny GPS Garmin map 276C skall inhandlas och resrutter planeras.

Teneré tours har intressant äventyr (www.tenerespirit.com) till schyssta priser, vad sägs om Marocko för ca 16KSEK och nästan "all inclusive" förutom i princip fickpengar!?

Har du planer på att köpa en Teneré själv?

Väntar............... o väntar på Touratechs släpp av "pryttlar" till Tenerén.
Har kört ca 300 mil på min nu. Blir bara mer o mer nöjd.

En fråga: Funderar själv på en ny GPS, men en Garmin Zumo 550. Du skriver om en 276c. Är den bättre?? Frågan kanske verkar konstig, men tänkte du kanske kunde omvända mig:)

//Dyson

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Väntar............... o väntar på Touratechs släpp av "pryttlar" till Tenerén.
Har kört ca 300 mil på min nu. Blir bara mer o mer nöjd.

En fråga: Funderar själv på en ny GPS, men en Garmin Zumo 550. Du skriver om en 276c. Är den bättre?? Frågan kanske verkar konstig, men tänkte du kanske kunde omvända mig:)

//Dyson

276/278 är mycket bättre GPSer, kolla här:
http://resmark.se/gps/gpstips.pdf

Kör själv med en 60 Cx, den är oxå en bättre GPS men med mindre skärm.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0