Känns bra att den skall fortsätta få gå på grusvägar, vore tråkigt om det blev en pendlarhoj med landsvägsdäck..
Saknar kvalitén på Yamahan, har haft KTMen (helt ny den 5e) i två veckor och redan haft ett par "tekniska problem", fick inga sådana problem med Yamman..
Vad blev det för nåt då? xtr, xtx, färg? Extra-godis monterat?
edit: ALLMÄN FRÅGA: Ni som har xtr-maskiner, ska köpa ett skivbromslås.
Funkar Abus Granit Quick och finns det någon vettig plats på cykeln att fästa hållaren?
Vilka skivbromslås kör ni med förresten allihopa?
Tjena, vilken hylsstorlek är det till svingen "lossar hjulet när man spänner kedjan", e det 22 eller 25mm?, skall köpa en fast nyckel. Tacksam för svar
nämen gud så trevligt!
Vad har du för planer med denna om man får fråga?
Tillbehör?
Resplaner?
Tråkigt att höra! Och därmed bekräftar du även att XT:n är och förblir en bland de mest driftsäkra hojarna som finns! (är ju iofs redan konstaterat men ändå).
Drive safe!
edit: ALLMÄN FRÅGA: Ni som har xtr-maskiner, ska köpa ett skivbromslås.
Funkar Abus Granit Quick och finns det någon vettig plats på cykeln att fästa hållaren?
Vilka skivbromslås kör ni med förresten allihopa?
Det är inga alvarliga saker men irriterande, skruvar som vibrerar loss mm.
Jag använde Abus skivbromslås som är larmat, och jag förvarade det i utrymmet där bak under sadeln.
Du skulle haft kvar XTn och nöjt dig med att kylaren och fläkt kommer från KTM..
Hallå, ingen som spänt kedjan av er på forumet, då får jag gå ut o klä av xt:n och skruva av kraschpuckarna och mäta storleken på muttern till svingen eftersom ingen verkar veta!!!!
Jag tog av mitt bakhjul för byte av däck för nån månad sedan och har för mig att det var 22mm.
Den låter rätt bra må jag säga. Jag drog på en rejäl tutning från ca 2 meter när frugan öppnade bildörren. Fasen va sur hon blev. Tyvärr så hade jag väntat mig ett dovt ljud, typ som en mistlur eller tågtuta. Denna är ganska ljus i ljudbilden, fast bilarna man behöver tuta på kommer iaf att höra en nu!Nope, inga planer på en Tenere nu..har precis köpt en finfin XTR ! Men vem vet om några år..
Sjuka jävel haha! Denna måste du ju filma vid tutning och lägga upp på youtube eller länka hit på nåt sätt, måste höra detta ljud!
Var den svår att koppla in?
Planen är att köra in den innan vinterhel-etet är här
Pratade med Touratech idag och tillbehören till nya Tenerén är på gång, så jag väntar med spänning vad de kommer att presentera pris etc.
Resplaner kommer att smidas då vintern är här, en ny GPS Garmin map 276C skall inhandlas och resrutter planeras.
Teneré tours har intressant äventyr (www.tenerespirit.com) till schyssta priser, vad sägs om Marocko för ca 16KSEK och nästan "all inclusive" förutom i princip fickpengar!?
Har du planer på att köpa en Teneré själv?
Väntar............... o väntar på Touratechs släpp av "pryttlar" till Tenerén.
Har kört ca 300 mil på min nu. Blir bara mer o mer nöjd.
En fråga: Funderar själv på en ny GPS, men en Garmin Zumo 550. Du skriver om en 276c. Är den bättre?? Frågan kanske verkar konstig, men tänkte du kanske kunde omvända mig
//Dyson
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |