Modifieringar XT660 X/R

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Aah äntligen, TouraTech börjar få ihop sitt skit till 660Z:

touratechten.jpg
 

fromabove

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Ort
Västerås
Hoj
07 Yamaha XT660X
Tjenare, jag har köpt en xt660 x -07:a som jag är väldigt nöjd med.
Det sitter GPR på den men jag tänkte sätta på dna stage2, K&N filter och rycka bort snorkeln och en PC3. Men jag undrar hur lamdasonden påverkar
om man ställer co själv? Sen undrar jag om någon har en mapp som passar
min hoj med allt detta på. Måste man lämna in den på en bänkning?
Tacksam för snabba svar.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Hej
Jag har visserligen inte en yamaha utan en aprilia -07 med yamaha motor. Och till den finns inget PC3 som funkar, lamdasonden strular till det tyvärr,skulle behövt en när jag hade effekt pipor på då den gick för snålt.

Varför skall du rycka snorkel, har skälv provat alla modds på luft burken utan att det vart bättre, snarare sämmre. Det ända du får är högre insugnings ljud och mer skit i luftburken plus sämre bottenvrid.
 

fromabove

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Ort
Västerås
Hoj
07 Yamaha XT660X
När man läser i gamla trådar så verkar det som alla har ryckt snorken.
Men hur blir det om man ställer co? ställer lamdasonden tillbaka det man har ställt in eller?
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
När man läser i gamla trådar så verkar det som alla har ryckt snorken.
Men hur blir det om man ställer co? ställer lamdasonden tillbaka det man har ställt in eller?

Min 07a verkar inte bete sig ett dugg annorlunda mot andras här på forumet med ryckt snorkel och uppställt co. Jag har k&n-filter också och det gör definitivt skillnad på gången, alltihopa tillsammans. Värt varenda krona!

Kul att se fler västeråsare med XT! (jag flytta därifrån för två månader sen..)
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Har precis köpt mig en xt660r (min tredje xt660), ryckte snorkel och ställde upp co till 25, tog även ut db-killerna ur dämparna men nu låter den lite väl mycket. Blir att fixa till ett mellanting av med db och utan. Skickar upp en bild från lördagens grustur.
LbxqtnqEX.jpg


Tänkte svetsa mig en egen hasplåt, någon som gjort det som har någon ritning eller liknande? 4mm aluminium måste väll räcka?
 

fromabove

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Ort
Västerås
Hoj
07 Yamaha XT660X
Hej igen
Efter att ha läst en hel del på XT660.com så verkar det krångligt
att få till det med pc3 på 07-08 eftersom dom har lambdasensor.
Är det någon här på forat som har lyckats få till det bra med en
pc3 på 07-08?
Skriv gärna hur ni har gjort och var ni har bänkat den.

Har någon provat diodbaklyset från biltema?kostar bara 90:-
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Vad är det för problem dom upplever? Blir det ingen skillnad med den eller? Själv så har jag inte bänkat min, men använde en mapp från en annan hoj och tyckte mig känna att den blev piggare. Kanske bara var inbillning då, för att man vill att det ska vara skillnad. Kommer att bänka till våren så får vi se om det funkar.

Förresten, vad gör egentligen en lambdasond? Den sitter ju på kröken till avgassystemet, så den borde ju mäta nåt med avgaser. Är det luften den mäter eller nåt annat?
 
Last edited:

fromabove

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Ort
Västerås
Hoj
07 Yamaha XT660X
Det verkar inte vara så många här som har 07:eek:r och 08:eek:r
som har satt på pc3?
Har ni några mappar som funkar? dela gärna med er.
Tack på förhand
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Är det Yamahas egna hasplåt du har på din hoj?
Skulle bli jätteglad om du kunde lägga upp en bild på den.......

Ha de//Dyson
Det är Yamaha orginal aluminium.

11DW07460000_HR.jpg


Om du tänkt skaffa hasplåt i efterhand, sikta på TouraTecs hasplåt med verktygslåda (den syns på förra bilden jag postade). Grym!
 

Dyson

Angler
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Dalarna
Hoj
MT-09 Tracer
Det är Yamaha orginal aluminium.


Om du tänkt skaffa hasplåt i efterhand, sikta på TouraTecs hasplåt med verktygslåda (den syns på förra bilden jag postade). Grym!

Håller med, men om jag sätter den i en sten o behöver verktygen är risken stor att dom är "ingjutna" i hasplåten:)

Ha de//Dyson
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Vad är det för problem dom upplever? Blir det ingen skillnad med den eller? Själv så har jag inte bänkat min, men använde en mapp från en annan hoj och tyckte mig känna att den blev piggare. Kanske bara var inbillning då, för att man vill att det ska vara skillnad. Kommer att bänka till våren så får vi se om det funkar.

Förresten, vad gör egentligen en lambdasond? Den sitter ju på kröken till avgassystemet, så den borde ju mäta nåt med avgaser. Är det luften den mäter eller nåt annat?

lambdasonden kännera av förbräningen i avgaserna och ser till att det är rätt förhållande efter orginalinställninge. Sätter du dit en PC3 ooch försöker köra en annan mapp kommer lambdasonden att korrigera så det blir som orginalet inställlningen igen. Så har jag i allafall fått det förklarat och på Aprilia Forumet verkar det som inge har lyckas specielt bra (Aprilia pegaso 650 strada har samma motor som Yamaha).

Har läst att man måste koppla ur lambdasonden och montera ett mostånd för att få det att funka någolunda bra, med andra ord luras lite.

Det blir lätt att man lurar sig skälv när man gör dom olika moddninga med tex luftburk och sånt, man vill så gärna att det skall gå bättre så man tror det. Sen om man moddar tillbaka märker man hur lurad man blev.

Visst har du trimmat motor så är det en annan femma.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top