Modifieringar XT660 X/R

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Tack så mycket!!

Var hittade du denna info? Verkar finnas bilder på det hela att få tag på också..vore guld!

För er som köpt nya bakdel ink lyse från kedo.de och inte förstår tyska. Här kommer info från dem på engelska:

Code:
Mount the rear light as follows:

* disassemble the seat and the passenger grips and the rear plastic cover. The black plastic rivets can be disassembled by pushing the center pin down. The rives can be re-used.
    * disconnect the rear light and indicator plugs
    * cut off the mudguard at the line shown in the picture
    * put the edge protector on the cut edge left and right
    * use the genuine screws to mount the rear light at the top ( loose )
    * use the cheese-head screws for the lower left and right mounting points
    * cut off the plug from the genuine rear light
    * connect the wires as follows:

ground:      black  to black and brown
          brake light: yellow to yellow
          rear light:    blue to blue and green

* check the wiring ( funktion and positioning )
    * fasten all screws after correct positioning
    * mount the rear plastic cover, passenger grips and seat

Lite synd att man måste sätta sågen i hojjen men man får vara lite försiktig.

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Tack så mycket!!

Var hittade du denna info? Verkar finnas bilder på det hela att få tag på också..vore guld!

Jag mailade dem och frågade om det fanns info på engelska, det följde nämligen bara med på tyska. De sa nej det finns det inte men de skickade den där infon iaf.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
okey! Du ska ha tack för infon iaf!

ska hem å kolla lådan efter den tyska bruksanvisningen, be tyska ambassaden översätta kanske? :)

Cloud

Gick med
17 May 2003
Hoj
Det finns bara en bild och den finns med på den tyska monteringsanvisningen, den visar var du ska kapa i orginalplasten. Lite synd att man måste hacka sönder org delarna, men men. Ska man bli fin så får man lida pin ;)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Ja det verkar ju fan inte bättre! När hade du tänkt börja kapa å dona? Vi får kanske tipsa varandra under resans gång..själv hade jag tänkt börja i mars kanske.

Cloud

Gick med
17 May 2003
Hoj
Ja det verkar ju fan inte bättre! När hade du tänkt börja kapa å dona? Vi får kanske tipsa varandra under resans gång..själv hade jag tänkt börja i mars kanske.

Jag vet inte, har inte satt någon deadline. Någon helg framöver, feb-mars ngn gång kanske. Håller dig uppdaterad!

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
om du har dom på bilden(avatar) har vi inte samma, men jag ska kolla om det finns orginal. annars såg jag att touring butiken har universal proppar

McVaruhuset har db killers till GPR dom sitter i ut blåset det ser man knappt på avataren, Det svarta e en värme skjöld och lite mer finnis dvs utseende lite finare enligt vissa liknar lite mer orginal . ( dvs en nyare model) lite kelnare look en dom andra men smaken e ju olika :)

Och karbon burkarna inte för att dessa de tål inte lika mycket avgar smällar mm o har set 2 som e helt brända man kunde ha sönder dom med fingrana vid in fästen till klämmor mm nitar mm men men :rolleyes:

ja har lagt upp dyno på en eller 2 st xt 660 mad gpr, pc3, dna filter, och dna steg 2 filter, i denna tråd mappad på McVaruhuset i sthlm

//Robin

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Cloud!

Kedo-baklysena vi köpt kräver ju en ny reg-plåt modell mindre vad jag förstått. Var hade du tänkt köpa din?

I övrigt hade jag nog som du skrivit tidigare i tråden, tänkt köpa blinkers från biltema. Verkar ju helschyssta! Knivigt med LED-dioderna dock? Får hålla på med att fixa motstånd och så men det ska väl gå det me.

Cloud

Gick med
17 May 2003
Hoj
Cloud!

Kedo-baklysena vi köpt kräver ju en ny reg-plåt modell mindre vad jag förstått. Var hade du tänkt köpa din?

I övrigt hade jag nog som du skrivit tidigare i tråden, tänkt köpa blinkers från biltema. Verkar ju helschyssta! Knivigt med LED-dioderna dock? Får hålla på med att fixa motstånd och så men det ska väl gå det me.

Ehhm, har inte sett någnstans att man inte kan köra med orgplåten. Varför skulle inte det fungera? För min del är det inte intressant att byta till hemmagjord plåt. Borde fungera med "sverige"plåtarna på ngt sätt.

Är lite osäker på om LED blinkers kommer funka utan motstånd. Jag hade tänkt att testa genom att byta blinkers fram först så får man se om blinkfrekvensen ändras.

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Å vad jag gillar södra sverige! Högsäsong i slutet av januari :D De har till och med börjat sopa cykelbanorna... I JANUARI! haha..

Hojjen hade stått i nästan tre månader, gick ändå igång som om den stått 20 minuter. Sånt gillar vi!

Någon som vet vem som lägger om ett framdäck snabbt och billigt i jönköpings-trakten?

// Jens

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Jag har bytt till LED blinkers (med motstånd som följde med från OTR), det konstiga är att de börjar blinka snabbare när jag trycker in kopplingen, men blinkar i rätt tempo när jag har kopplingen utsläppt.
Har ej testat utan motstånden...

Någon som vet vad det kan bero på?

/Martin

Ehhm, har inte sett någnstans att man inte kan köra med orgplåten. Varför skulle inte det fungera? För min del är det inte intressant att byta till hemmagjord plåt. Borde fungera med "sverige"plåtarna på ngt sätt.

Är lite osäker på om LED blinkers kommer funka utan motstånd. Jag hade tänkt att testa genom att byta blinkers fram först så får man se om blinkfrekvensen ändras.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*

Hmm..nä okey, är väl bara jag som visuellt inbillat mig att hållaren på nya bakdelen är för liten för originalplåten men det är säkert som du säger. Blir såklart till att testa på riktigt sen och se hur det ser ut.

Är det bökigt att koppla in mostånd till blinkers, vet någon?

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Nu kommer jag inte ihåg exakt hur dom ser ut. Men jag har för mig att det bara är en grej du kopplar mellan kontakterna. Jag vet att jag var och kollade på biltemas variant, och jag har dock för mig att de var rätt stora prylar. Tror att det är bättre att lokalisera relät i stället och byta ut det direkt. Annars måste man sätta på ett motstånd per blinkers.

Last edited:

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Precis, de motstånd jag kopplade in är en liten kabelstump (se bild) som man kopplar mellan kontakterna. Då behövs det alltså 4st, vore ju bra om det gick att byta bara relät, vet inte vad som blir billigast dock..

/Martin

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur dom ser ut. Men jag har för mig att det bara är en grej du kopplar mellan kontakterna. Jag vet att jag var och kollade på biltemas variant, och jag har dock för mig att de var rätt stora prylar. Tror att det är bättre att lokalisera relät i stället och byta ut det direkt. Annars måste man sätta på ett motstånd per blinkers.

Bifogat

• LED_Blinker_Widerstande_05.jpg
    LED_Blinker_Widerstande_05.jpg
    8.2 KB · Visningar: 927

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Dyr shoppingrunda

Jahaja.

Efter att ha stått emot lusten i snart ett år så åkte beställningen iväg till Off the road i förrgår. :banana
Arrow alu-pipor
K&N-filter
DNA-luftburklock
PCIII
14-drev

11 lök bidde det nu när Euron är så hög.

Funderar på hur jag ska kläcka nyheten för frun bara :D

pelchen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
2001 yamaha R6
Jahaja.

Efter att ha stått emot lusten i snart ett år så åkte beställningen iväg till Off the road i förrgår. :banana
Arrow alu-pipor
K&N-filter
DNA-luftburklock
PCIII
14-drev

Funderar på hur jag ska kläcka nyheten för frun bara :D[/QUOTE

Finns det nån svensk sida som säljer dessa prylar??

mvh

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Är det bökigt att koppla in mostånd till blinkers, vet någon?

Nej det e det inte om man kan detta. :D

Och ang mindre nr plåt så finns det inte det till mc i swe från vv om du nu inte koper en olaglig skylt som du garanterat får böter på :gnissla

du kan ju slipa lite i regg skylten om nu detta lilla stör dej PS lite runt ramen bara till det svarta :) dvs du tar bort det lilla vita som e runt ramen men gör det snyggt

o ev lite mer ner till som du har gort en fet 12a :tungan :yoparty

//Robin

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jahaja.

Arrow alu-pipor
K&N-filter
DNA-luftburklock
PCIII
14-drev

Funderar på hur jag ska kläcka nyheten för frun bara :D[/QUOTE

Finns det nån svensk sida som säljer dessa prylar??

mvh

Jag tror att mer eller mindre varje mc-handlare kan skaka fram dessa prylar men jag har fått lära mig i denna tråden att off-the-road.de är billigast och har störst utbud av XT-relaterade prylar.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0