nja minsta lilla gram behöver man nog verkligen inte kolla på men att få ner den ngr kg kan ju behövas om man ska köra endurospår.
jag kör inte så hård heller eller nåt men tycker att just för att man inte är så van och hitta det bästa spår osv så fastnar man lättare och har även svårare att köra på knöligare vägar.
då kan varje sparat kg vara guld värd.
på min enda riktiga enduro tur vart jag så slut jag inte ens har varit efter typ 50mils cykel tävlingar jag brukar köra.
3timmar behövde jag för att klara 13km. problemet var delvis att jag körde på gatdäck då riktiga däck hade underlättat men mest var det vikten i de riktiga bökiga områden jag hade att kämpa med.
då hade jag vattnet också uppe tills filterboxkanten en gång. trodde att det skulle kommer in men klarade mig från detta som tur.
när mitt nya system samt nya batteri är på så borde min x vara på ca 162kg körklart.
sen få jag ser vad jag hitta på mera. ombyggnad av framljuset + dess ram, ombyggnad av filterhuset och av undertrayen, ombygge till slanglöst, kanske ngr lättare men ändå hållbara däck, och lite små grejer borde få ner den till 155-158kg hoppas jag