Modifieringar XT660 X/R

manneman

Guest
Nästa gång får du testa Motardåka på en rallycrossbana...DET är kul!:Rockbanan
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Som ovan talare sade så är det definitivt att förbättra andningen och ska vi ta det i kombination med det mest ekonomiska så är det i kombination med att ställa om ECU´n och kugga ner en kugg för att få XTn att gå bättre.
Drevet kostar 185:- på Yamaha och resten är gratis!
Möjligen kan en vettig luftslang kosta några kronor om man väljer att bygga en luffarturbo men ett vettigt filter med bra genomflöde kostar några hundralappar.

Hur som haver så får du en hoj som inte är jämförbar med original för under tusenlappen...

Nästa steg är blåset/blåsen och resten av avgassystemet, i min värld så vill jag tro att ett 2-1 är det bästa valet pga lägre vikt, bättre mottryck och ett snabbare flöde/kortare väg.

Vill man vara värst så kontaktar man de här grabbarna...

http://www.ledperformanceengines.com/

91 hk och 67 Nm om du missat det inlägget. (!!!!!)
Titta på raptor 660 eller 700.

Tackar =)

är det samma motor i xt 660 som i raptorn?
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
tjena.
jag har läst i denna tråden om xt660.com.
men hur gör jag för att kunna läsa alla trådar och se alla sökresultat.
jag vill även ladda hem lite olika mappar som man tydligen ska kunna göra där??
jag har registrerat mig och är inloggad ändå fungergar det bara lite så där tycker jag.
nu orkar jag inte lägga mer tid på det, så jag hoppas någon av er kan hjälpa mig:tummenupp
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
du få bli medlem där....alltså supporter, då betala man 100,-kr och sen få du mappar och svar på alla sätt på dina funderingar. särskild kev är väldigt professionell och hjälper till med allt sen :)
 

Snowman89

Guest
Vad använder ni andra XT660 ägare när ni ska lyfta upp hojjen för att plocka loss ett hjul tex? Är på jakt efter nån sorts mclyft men det vore bra att veta vilka som funkar bra på en XT660R
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
bra sidor med hellsystem till xt660,

någon som kan några bra?
 
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
i raptor 700 är det även kolv osv som skiljer. Motorn har dessutom andra infästningspunkter i ramen och en annan utväxling i växellådan.
På raptor 600 vet jag inte hur det är.


Motorn i xt660r och xt660x är exakt samma och med det är även powercomandern man använder exakt samma.
 
Last edited:

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
du få bli medlem där....alltså supporter, då betala man 100,-kr och sen få du mappar och svar på alla sätt på dina funderingar. särskild kev är väldigt professionell och hjälper till med allt sen :)


jag tackar för svaret
man kan köpa någon cd med mappar och en massa info för 35 aud
får man tillgång till samma saker om man blir supporter?
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
i raptor 700 är det även kolv osv som skiljer. Motorn har dessutom andra infästningspunkter i ramen och en annan utväxling i växellådan.
På raptor 600 vet jag inte hur det är.


Motorn i xt660r och xt660x är exakt samma och med det är även powercomandern man använder exakt samma.

Okej,

vet du någon bra och billig sidan man kan köpa pc3 på?
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
i raptor 700 är det även kolv osv som skiljer. Motorn har dessutom andra infästningspunkter i ramen och en annan utväxling i växellådan.
På raptor 600 vet jag inte hur det är.


Motorn i xt660r och xt660x är exakt samma och med det är även powercomandern man använder exakt samma.


Raptor 600 finns inte... :krama
Och visst skiljer det en hel del emellan motorerna, men i grunden är det samma.
Bortsett från ovanstående så har ju Raptorn även back och sen skiljer det på vattenpump och torrsump och en hel del till, men som sagt, i grunden är det samma motor!
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
sorry, kom bara ihåg nåt med 6...vart då 660raptor jag menade. Har inte så värst koll på quadens modell program.

Det jag menande med 700 är bara att det inte funkar att byta 1-1 som en del folk tror.


Ang mappar, har hittills inte behövt ngr ifrån xt660 och helst bör man ju skriver en mapp anpassad till just sin motor. Men om jag kommer ihåg rätt så finnd det en tråd där du kan ladda ned mappar med tillhörande beskrivningar osv och så kan du även berätta för kev vad du har på hojen och så rekomendera han nåt.

Billiga sidor för PC vet jag ej. Tänkte själv köpa PC där jag även låta hojen mappas så få de göra hela jobbet. Eller så köper jag via off-the-road.de där jag köper en del grejer.
Misstänker dock att der bli dyrare än på andra sidor.
Hört om folk som köpt med sig när de vart i usa och köpte PC för en bra bit under 2000,-
 

manneman

Guest
Powercommander i sig är ett varumärke så hittar du en dylik i USA ex. så är det ju samma fabrikat som säljs här, skillnaden bör vara priset men i sämsta fall åker du på moms.
Speciellt om du beställer mycket så ser tullen/posten det som affärsverksamhet och då åker du på 25% moms på allt du beställer.

Ska du beställa flera olika kollin så skifta gärna mellan leveransadresserna!
Ett c/o funkar alldeles utmärkt!
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
Vad använder ni andra XT660 ägare när ni ska lyfta upp hojjen för att plocka loss ett hjul tex? Är på jakt efter nån sorts mclyft men det vore bra att veta vilka som funkar bra på en XT660R
Depåstöd för bakhjul 299:- på JULA. 249:- på BILTEMA. Man lyfter svingen. Det enda som skiljer är färg å pris. röd på jula å blå på biltema. funkar kanon!
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Depåstöd för bakhjul 299:- på JULA. 249:- på BILTEMA. Man lyfter svingen. Det enda som skiljer är färg å pris. röd på jula å blå på biltema. funkar kanon!

Jag köpte depåstödet för framhjulet också från Biltema! Perfekt framdäcksbyte....
 

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
Har läst igenom tråden lite och är lite nyfiken- funderar på en XT660 X SM från 05 som verkar fräsch. Det sitter ett slipon på maskinen redan nu (LeoVince).

Vad behöver man lägga ner på en sånhär hoj för att få lite bra skjuts i den? Är den så seg original som alla påstår?

Får man upp den på slangen i te.x 50 blås utan större problem, original? :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top