Suttit och läst hur mycket som helst i olika forum om xtx trim. Får inget direkt svar hur mycket "bang for the buck" man får av effektrör, stage2 dna+k&n, pc. Vad kan jag förvänta mig för effekt/vrid ökning? Flesta av er har säkert dessa grejer satta redan.
Tycker hojen är alldeles för slö för att ha roligt med nu. Måste man borra upp den osv för att det ska bli riktigt roligt?
Ös på med tips ni som känner till hojen mer än mig..är rätt ny på det här med motard =) Vad är värt och inte värt osv..ni fattar...
bli väl knappt 50hästar på hjulet med det där skulle jag tippar.
hade typ samma på min förra och kände en skillnad när jag plötsligen satt på min nya helt originalare. nu suktar jag bara efter alla mods jag ska göra då hojen är, som du säger, rätt så slö original.
personligen tycker jag mest om 2-1 system som otr´s eller metal mule tex. där spara man mkt vikt och få en bra vrid i de lägre varvtalen. sen filter och pc som du säger. . andra jobb i motorn beror ju lite på hur du vill att motorn ska bli.
mods jag inte vill leva utan är ett riktig styre (kör på magura sx) med mjukare handtag och riktiga fotpinnar som man inte halka av.
sen finns det ju en hel drös med andra mods men där beror det ju alltid lite hur man använder hojen, vill ändrar ang andra hands värdet osv...
en annan viktig aspekt är att xt´n är väldigt tung. med ny system och lite grejer har man ju snabbt 15kg off och det är även detta som gör hojen mkt roligare.
min förra var 20kg lättare, den nya ska bli minst 30kg lättare än original. men än så länge är den knappt10kg lättare och det är tråkig på roliga vägar för att man få sliter på ett helt annat sätt.
Massa text
svårt att fota med nallen och dåligt ljus. men här är tex det jag har byggd i helgen.
skärmen är en kopia från acerbis. har dock ändrad formen lite. som den är nu väger den 187g.
de andra delarna ligger på 15g och är i stort en kopia av de original delarna.
God afton xt-folk!
Sitter och bläddrar lite i Biltemas katalog, och kollar på underhållsladdare... Finns ju ett par olika att välja bland. Någon som kan ge nåt tips på en enkel och vettig laddare?
Har även funderingar på att höja min framgaffel till våren. Vet att jag läst tidigare här om någon som gjort en höjning med distanser i gaffeln, men hittade inte tillbaka till den nu. Vore tacksam om någon känner sig träffad och kan dela med sig av så mkt info som möjligt ang. en sådan gaffelhöjning!
Tack på förhand
//Daniel
tänkte har på den nya gaffeln en "cross-nummerplåt" där framljuset sitter. den ska byggas i carbon och sen jobba jag in lite smidigare ljus.
fick just de här av en kompis. de är så pass små att de få plats mellan gaffelbenen och ändå är dem grymt starka. den ena bli då lite ned reglerat och ska funkar som halvljus. till helljus kopplar jag in båda. dock ska den som är halvljus vara vriden lite neråt så att ljuskäglorna bli som med original ljuset. visst, inte helt lagligt men men
God afton xt-folk!
Sitter och bläddrar lite i Biltemas katalog, och kollar på underhållsladdare... Finns ju ett par olika att välja bland. Någon som kan ge nåt tips på en enkel och vettig laddare?
Har även funderingar på att höja min framgaffel till våren. Vet att jag läst tidigare här om någon som gjort en höjning med distanser i gaffeln, men hittade inte tillbaka till den nu. Vore tacksam om någon känner sig träffad och kan dela med sig av så mkt info som möjligt ang. en sådan gaffelhöjning!
Tack på förhand
//Daniel
Höja gaffeln?? Vad menar du med det?? Skapa markfrigång??
Eller menar du att stoppa i distanser för att öka förspänningen?? Det höjer inte hojen, det som sker är att framgaffeln inte sjunker ihop lika mkt när du sätter dig på hojen.
Jag har provat med 20mm distanser men sen köpte jag progressiva fjädrar istället. Dock är framgaffeln ett stort mörker vid lite tuffare körning.
fick en Biltema "Smartladdare" i födelsedagspresent av farsan, funkar fint till både XT:n, båtbatteriet och allt annat med 12 volt som jag matat den med. Denna är det: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Batteriverktyg-och-tillbehor/Smartladdare1/
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |