http://www.rizoma.com/en/ Nån som köpt rizoma prylar verkar skit snyggt allt dom har men dyyyyyrt.
Har en FZ1n idag men hade en MT-03 i 3 år och det var en trevlig bekantskap.
Hur funkar dessa att åka lite längre turer med? Och grusbusfaktorn? Något speciellt som kärvar med dessa pjäser?
Grusbus är alltid roligt . Hoppas du får till det, och besiktningen går bra
MT 03an är väl egentligen en landsvägsmaskin men frågar du Krille (VBK) så dög den som snöplog till honom...
OCH jag hittade den lilla rackaren på andra försöket på BILTEMA tack vare Benta! Tack!
Så här ser den ut, ALLA borde ha en i verktygssatsen, kostade 42,90:-
View attachment 354713
Jag smörjer allt med grafitfett eftersom det slits in och tål all möjlig skit inklusive aggressivt vägsalt.
Hojen är ju svårtvättad på vintern så innan jag börjar köra så lägger jag på WD-40 över HELA hojen vilket betalar sig på vårkanten som nu när man tar superavfettning och sen kör milt högtryck för att få hojen i sommarskick.
Klockrent!
Tycker jag med,ser ut som en planerad vattenplaning med framhjulet..Ooops ser ut som framdäcker är felvänt
Kan någon säga vilken diameter det är på fram resp. bakaxel på XT660X, eller kan någon ge mig en länk eller liknande där det går att lista ut?
Tackar på förhand.
Ooops ser ut som framdäcker är felvänt
jag kan mäta upp de på måndag.vilka mått ska det vara...mitten diameter eller den tjockare delen? ngr längder också?
Teoretiskt tänkt borde däcket samla på sig vatten mot däckets mitt pga av det bakovända v mönstret.Nepp serru!
Det är det inte, det är ett Heidenau K60 och det ska monteras på detta vis.
De flesta jänkare som kör offroad med 17" på Supermotard säger i kör att fästet blir tio gånger bättre om man vänder på däcket, bromsverkan blir grym på grus och instyrning på löst underlag blir bättre.
Ytterligare så är framdäcket ganska platt i profilen vilket gör att det går mycket stabilt på löst underlag och som ett lok på asfalt, nackdelen är att man måste motstyra en hel del för att få till ett nerlägg.
Däcket blir även tystare.
Jag körde en rejäl runda på 12 mil idag och däcken släppte aldrig och efter ett tag hade man vant sig vid hur framändan funkade.
Teoretiskt tänkt borde däcket samla på sig vatten mot däckets mitt pga av det bakovända v mönstret.
Min teori e ju att däcket borde va livsfarligt vid mycket nederbörd,men jag kanske e ute och cyklar..
Dels är Google din vän och dels så är däcket så pass grovt i mönstret att det inte är någon stor risk för ansamling av vatten. Kunde jag köra på ett halvslitet Pirelli Dragon fram när jag passerade Nyköping 20 augusti förra året när de fick 58 mm på 2 timmar så känner jag inte mig det minsta orolig.
Idag blev det 29 mil tur och retur till Claessons i Bromölla som hade vårmässa och jag är riktigt nöjd med däcken, hojen är stabil som ett godståg det grova mönstret till trots så allt som står på internet om däcket är sant...hittills!
Nu återstår det bara att se hur länge de håller och hur de funkar på grus.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |