Jo vissa offroaddäck "fläker nog ut sig" ganska mycket på bredden, iaf så kändes TKC80 130/80 som jag hade förut betydligt bredare än det 130/80 avon distanzia som jag klämde på nu. Kör du mycket asfalt så rekommenderar jag att du struntar i tkc 80, mitt bakdäck var sopslut efter 200 mil och då körde jag 70% asfalt 30% grus i måttligt tempo, med tanke på att cykeln har 47hk på veven original så är det inte så imponerande. Och nu kommer säkert nån och börjar härja om att snålar du på däck så ska du inte åka MC, det var inte det jag menade, tar skiten slut så byter man givetvis, men 500 mil tycker jag att ett bakdäck ska hålla för normal körning även på en stånka som har en tendens att rycka sönder däcken... Finns ju många som åkt över 1000 mil på Metzeler Tourance som sitter original på R, men det däcket är i mitt tycke lite väl hårt...
edit: Heidenau K60 ska ju hålla länge, iaf de som har den breda slitbanan i mitten (vilket inte alla dimensioner har så kolla upp det innan köp) vissa dimensioner av K60 har även nån form av SM-blandning som är mjuka och med bra grepp men som tar slut fortare än en uppsättning pirelli bildäck (dvs skitfort)
edit: Heidenau K60 ska ju hålla länge, iaf de som har den breda slitbanan i mitten (vilket inte alla dimensioner har så kolla upp det innan köp) vissa dimensioner av K60 har även nån form av SM-blandning som är mjuka och med bra grepp men som tar slut fortare än en uppsättning pirelli bildäck (dvs skitfort)
Last edited: