mätaren sitter inte vid hjulen, bli alltså lätt fel men inte såå mkt att man egentligen störs av det.
ang trim, kör du original filter och 2-1 system går det att ställa upp bensinflödet men utan PC bli det aldrig riktig perfekt.i värsta fall gå hojen för snålt och mår ingen bra.(de går rätt snålt redan från original!)
kolla om du kan få tag på en PC3 beggad eller via ebay där de kan vara en del billigare.
ang filterna, vill du spara pengar kan du modda inloppet till luften själv. drar snorkeln samt öppna upp hålet där snorkeln satt till typ dubbla diametern. det gör redan en del skillnad. efter flödestester som jag har sett förut är dna stage1 filter lite bättre än ett kn. men det ger sig nästan. dna stage2 filter är fint och ger även skillnad men utan PC som du skrev, bli det absolut inte bra längre...det måste mappas om!
personligen tycker jag det är värt besväret. särskild med ett 2-1 system få du på så ett skönt botten vrid med denna motor. som du säger så bli det aldrig samma sak som en ktm, det bli en helt annan karaktär istället som jag personligen i alla fall gillar