Jag behöver byta tätningar i min framgaffel, finns det en manual på hojen/gaffeln på nätet någonstans eller kanske en "how to" steg för steg beskrivning.
Hur mycket olja (per gaffelben) och vilken viskositet ska man ha?
Hur mycket olja (per gaffelben) och vilken viskositet ska man ha?
Jag har den stora manualen. PM:a din mail adress så skicka jag den imorgon. (är inte hemma just)
Är det några specifika punkter man kan kolla för att förvissa sig om att hojen (XT660R -05) går så vibrationsfritt som man kan begära av en stånka? Några motorfästen som brukar släppa, CO-inställningar som ger bästa resultat, svaga punkter, etc. Jag menar alltså inte ALLA mods man kan och bör göra på hojen, utan endast med fokus på vibrationer!
Har precis fått hem ett Magura styre att montera på XT´n. Efter att skruvat av orginalet såg jag att det är ett hål på undersidan där en styrpinne ska gå in från gasrullen. Bör jag borra upp motsvarande hål i nya styret eller fila ner plastpiggen? Frågan är om inte handtaget kommer vrida sig om man tar bort pluggen? Känns inte som att enbart dra åt skruvarna är tillräckligt. Hur har ni gjort?
Efter att skruvat av orginalet såg jag att det är ett hål på undersidan där en styrpinne ska gå in från gasrullen. Bör jag borra upp motsvarande hål i nya styret eller fila ner plastpiggen? Frågan är om inte handtaget kommer vrida sig om man tar bort pluggen? Känns inte som att enbart dra åt skruvarna är tillräckligt. Hur har ni gjort?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |