Jag behöver byta tätningar i min framgaffel, finns det en manual på hojen/gaffeln på nätet någonstans eller kanske en "how to" steg för steg beskrivning.
Hur mycket olja (per gaffelben) och vilken viskositet ska man ha?
Hur mycket olja (per gaffelben) och vilken viskositet ska man ha?
Jag har den stora manualen. PM:a din mail adress så skicka jag den imorgon. (är inte hemma just)
Är det några specifika punkter man kan kolla för att förvissa sig om att hojen (XT660R -05) går så vibrationsfritt som man kan begära av en stånka? Några motorfästen som brukar släppa, CO-inställningar som ger bästa resultat, svaga punkter, etc. Jag menar alltså inte ALLA mods man kan och bör göra på hojen, utan endast med fokus på vibrationer!
Har precis fått hem ett Magura styre att montera på XT´n. Efter att skruvat av orginalet såg jag att det är ett hål på undersidan där en styrpinne ska gå in från gasrullen. Bör jag borra upp motsvarande hål i nya styret eller fila ner plastpiggen? Frågan är om inte handtaget kommer vrida sig om man tar bort pluggen? Känns inte som att enbart dra åt skruvarna är tillräckligt. Hur har ni gjort?
Efter att skruvat av orginalet såg jag att det är ett hål på undersidan där en styrpinne ska gå in från gasrullen. Bör jag borra upp motsvarande hål i nya styret eller fila ner plastpiggen? Frågan är om inte handtaget kommer vrida sig om man tar bort pluggen? Känns inte som att enbart dra åt skruvarna är tillräckligt. Hur har ni gjort?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|