Jag var ute för första gången igår med donad fjädring, MM-system och MM-hasplåt och sladdade grus.
Nu börjar XT'n bli en hoj jag kan tänka mig att jag åka på.
Körde även lite stalp (mindre endurospår) och skog, ökad markfrigång och mindre vikt gör skillnad, så är det!
Ni som köper MM-system, räkna inte med att det bara är ett kastbyte med original, kräver lite handpåläggning.
Jag kommer svetsa om mitt för att slippa ha så mycket spänningar i systemet från monteringen. Tunnväggiga rostfria rör har en tendens att spricka efter ett tag om det inte är spänningsfritt monterat.
Nästa grej att fixa är fotpinnarna, någon som vet om t.ex. YZ / WR - grejer passar eller har några original liggande som jag kan laborera med?
Jag var ute för första gången igår med donad fjädring, MM-system och MM-hasplåt och sladdade grus.
Nu börjar XT'n bli en hoj jag kan tänka mig att jag åka på.
Körde även lite stalp (mindre endurospår) och skog, ökad markfrigång och mindre vikt gör skillnad, så är det!
Ni som köper MM-system, räkna inte med att det bara är ett kastbyte med original, kräver lite handpåläggning.
Jag kommer svetsa om mitt för att slippa ha så mycket spänningar i systemet från monteringen. Tunnväggiga rostfria rör har en tendens att spricka efter ett tag om det inte är spänningsfritt monterat.
Nästa grej att fixa är fotpinnarna, någon som vet om t.ex. YZ / WR - grejer passar eller har några original liggande som jag kan laborera med?
Hoppas du få dit system snart då. Aldrig roligt att behöver vänta. Och skillnaden med de 10kilon mindre är underbart.
De små röda "pappersliknande" distanser som är till skruvarna vid carbon skyddet tål inte värme så bra och lösas upp rätt fort. Tog en vecka på mitt system. Med följden att jag nästan tappade skyddet. Bättre att strunta i de eller tar stål*/titan shims istället.
Ang Powercommander, det lät lite som du ev ville strunta i det? Det bli liksom aldrig riktig bra utan. Hojen går bättre med,svara mkt bättre på gas när den är rätt inställd. Du få ut alla hästar och du slipper oroa dig för att hojen går för snålt/fet.
"sen få det vara"
Haha sådär tänkte jag också en gång i tiden
... men är det ljuddämparen du menar i första hand?
Ang fotpinnarna så chansar jag & beställer dessa ifrån USA, om man jämför med artikelnr på pivotpegs så är det samma nummer till WR & till XT! ))
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAP...SUg%3D&viewitem=&vxp=mtr&orig_cvip=true&rt=nc
Letar ju efter en extra uppsättning hjul till hojen, men det verkar vara lögn i heliske att hitta något begagnat. Har nu i samtal med Yamaha fått indikation på att bakhjulet till senaste modellen av 660Z skulle passa rakt av. Någon som kan bekräfta eller förkasta detta?
När jag klickar på länken till fotpinnarna så får jag fram en massa olika, vilka var det du skulle köpa?
Letar ju efter en extra uppsättning hjul till hojen, men det verkar vara lögn i heliske att hitta något begagnat. Har nu i samtal med Yamaha fått indikation på att bakhjulet till senaste modellen av 660Z skulle passa rakt av. Någon som kan bekräfta eller förkasta detta?
OFF-THE-ROAD ska ha 366,40 euro inkl frakt för ekrar & fälgbana om du vill ta orig navet?
Kollade på OEM motorparts så ligger ett nav på över 2000:- exkl lager mm
Product Quantity Unit Price VAT Total
Spoke set, stainless steel, XT660
Spoke set, stainless steel, XT660, R, rear, 18"
Art.No.: ESS-XT660R-H18
69,50 € 19% 69,50 €
Excel off-road rims XT-660 R
Excel off-road rims XT-660 R, 2.50x18 | black
Art.No.: EX-MC-25018-S
279,00 € 19% 279,00 €
Total Products (gross): 348,50 €
Shipping cost 17,90 €
Grand Total: 366,40 €
Jo, jag vet, men det blir i slutändan för mycket stålar med nav, bromsskivor slangar och däck. Nästan så man kan köpa ytterliggare en hoj av äldre snitt i stället. Blir till att hårdbevaka e-bay och skrotar, trots allt...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |