Modifieringar XT660 X/R

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Fick ett brev hem ang XT-kväll på Stockholms MC-varuhus. Inte speciellt intressant, men lite roligt med modellunikt event.

XT-kväll.JPG

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Fick också brev gällande det där. Tyvärr är ju inte 10% värt ett dugg jämfört med priserna hos dom ställen där man brukar handla XT-prylar på (OTR och Kedo).

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Och kompisen var sjuk i dag, så det blev ingen tur till Nyköping. Har i alla fall rullat 12 mil i dag, och varit förbi Rosenhill en sväng...

599372_10200966944125629_964282828_n[1].jpg

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Toppen Per :tummenupp

Jag fick inbjudan från McVaruhuset med. Man kanske skulle går dit och få tillbaka lite bygglust efter det.
Skulle ju kunna rolla dit mitt bygge tom eftersom min verkstad är i samma byggnad. Undrar om de skulle vara intresserad av att har mitt projekt där :rolleyes:

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Borde vara intressant för dom. Är i alla fall intressant för oss andra att kika på :tummenupp. Har tyvärr inte möjlighet att titta förbi själv, då andra förpliktelser är bokade just den kvällen.

För övrigt kan jag konstatera att jag tycker det känns megamysko att köra XT med släta däck, som jag gör just nu när jag slängt på min nya uppsättning hjul. Har ju aldrig kört med annat än offroaddäck på hojen (ca 4500 mil), men man vänjer sig väl :tungan...

Nya Wilbersbakdämparen känns i alla fall kanonbra. Är så jävla nöjd med hojen!

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Släta däck på asfalt är ju bara bra och det enda rätta. Köp en motard vetja :)
Körde bakom en kille med Cross som hade isdäck igår. Såg inte så smidigt ut på asfalten. Kurvorna tog han väldigt lugnt :hihi

Kul med Wilbersbakdämparen. Hoppas du bli lika nöjd med den i skogen sen.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Känner mig mer trygg med offroad-däck även på asfalt. Man vet ju i alla fall när dom släpper, typ :).
Med dom släta däcken känns det som om hojen vill svänga av sig själv hela tiden :banana. Blir nog bra, det där...

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Tja! Är på gång att köpa en xt660r -09 med 1800 mil på mätaren..
Pedantskött.. Är helt original..

Har inte varit och kollat på den än, vad bör man titta på? Och vad bör man betala?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
30 kanske? Slitet drivpaket, ryckutjämnaren, styrlager, hjullager, allmänt slitage se till att få alla nycklar inkl röda.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Tack för svaret..
Det är en kompis vars arbetskompis som säljer den och han begär 35 för den..

Har jämfört med liknande med lite färre mil på blocket och de begär 5-10k mer för vissa objekt..

Ska kika på den till veckan, blir väl varse skicket då..:)

Hur är den att köra på lite mindre stigar? Är den för tung för det?
Har idag en wr400f som väger in på 120kg..

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Tack för svaret..
Det är en kompis vars arbetskompis som säljer den och han begär 35 för den..

Har jämfört med liknande med lite färre mil på blocket och de begär 5-10k mer för vissa objekt..

Ska kika på den till veckan, blir väl varse skicket då..:)

Hur är den att köra på lite mindre stigar? Är den för tung för det?
Har idag en wr400f som väger in på 120kg..

Kolla gaffelben efter tecken på läckage också. Dyrt och jobbigt att packa om gaffel. 35 är i dyraste laget tycker jag för det miltalet, speciellt om inga tillbehör ingår. Servicehistorik, skick och ägarhistorik väger såklart in en del. Har gått att fynda flera XT under hösten och vintern, men det hör ju lite till vintern.

Du pratar om en hoj som väger 180kg våt i originalutförande, så den är i tyngsta laget för offroad-körning.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Grusbus = bra. Små stigar = tung.
Kolla länken till filmen i min signatur så ser du vad jag tycker den funkar bäst till utanför asfalten.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jypp förbannat tung är den. Ska bli intressant att väga in min. Har en vän som jobbar som besiktningsingenjör så han har portabla vågar som jag tänkte rulla upp hojen på när ja är klar.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Perjul: såg kul ut :D

Hur kontrollerar jag om ryckutjämnaren är sliten? Glapp framåt-bakåt?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Japp ta tag i Bakdrevet & ryck upp å ner det brukar vara lite glapp m de ska kanske inte glappa 5-10mm du kommer känna. Likadant får man känna på landsväg hojar.

Peter1967

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2012
Hoj
XT660R -05
Då var årets första rundor avklarade, 5-6 mil igår och ngt liknande idag. Håller fortfarande på att vänja mig vid hojen (det blev bara några mil efter inköpet i höstas) och det går sådär...
Idag vågade jag mig för första gången (någonsin) på lite gruskörning, märkte direkt att jag är fruktansvärt feg! Efter en liten bit så övergick gruset i blankis och när jag skulle ut i skogen och vända så fastnade jag i snön (bara 10-15 cm snö men blankis under) jag kämpade för att ta mig de två meterna tillbaka till vägen i minst en halvtimme :huvet Med hjälp av granris (och några liter svett lättare) kunde jag vända hem igen...
Det känns som man har mycket att lära sig om körning utanför asfalterade vägar :va

Tänkte berätta om några bra investeringar jag gjort på Ebay under vintern.
Eftersom det är svindyrt med en mc anpassad gps så köpte jag en "vattentät" väska med styrfäste och kablar med cigguttag samt en extra strömkabel till gps:en för ca 150kr och kan nu använda min "vanliga" gps. Testade idag och det verkar funka bra!! Ebay är bäst!

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Japp ta tag i Bakdrevet & ryck upp å ner det brukar vara lite glapp m de ska kanske inte glappa 5-10mm du kommer känna. Likadant får man känna på landsväg hojar.

Har försökt hitta vad en ny ryckutjämnare kostar, men kan inte hitta nåt..
Har du någon koll på vad ny kostar?
Ang. ompackning av gaffel.. är det svårare/jobbigare än på t.ex. min wr400?

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping