Modifieringar XT660 X/R

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Är på jakt efter en XT660R. Om ni känner till någon som funderar på hojbyte till våren så är jag intresserad av en väl omhändertagen hoj. Gärna i stockholmstrakten.

Ha tålamod, har funnits många riktigt bra objekt under vintern. Gått riktigt bra objekt för 30-35k. Ganska lätt att hitta en välvårdad i originalutförande verkar det som. Synd att du inte köpte Gnuttens hoj. Ångrar det nästan att jag inte köpte den själv, var väldigt prisvärd och ompysslad.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kafka varför väntade du så länge, då hade du kunnat köpa min för 32k dock rejält avskalad. Nu är det en tjej som äger den.

Nu kommer man puttra på en TT600RE men knappast m orig gaffel :)

Bifogat

• uploadfromtaptalk1393608093073.jpg
    uploadfromtaptalk1393608093073.jpg
    53.8 KB · Visningar: 92
  • uploadfromtaptalk1393608126402.jpg
    uploadfromtaptalk1393608126402.jpg
    57 KB · Visningar: 98
  • uploadfromtaptalk1393608325505.jpg
    uploadfromtaptalk1393608325505.jpg
    66.6 KB · Visningar: 97

Kafka

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
Saknar
Kafka varför väntade du så länge, då hade du kunnat köpa min för 32k dock rejält avskalad. Nu är det en tjej som äger den.

Nu kommer man puttra på en TT600RE men knappast m orig gaffel :)

Såg din men för sent :(. Har du kvar avgassystemet eller annat skoj?

Btw, varför valde du att byta till tTR? (Har själv haft en xt600 och en xtz660 men hoppas att xt660 skall vara ett modernare mellanting)

Last edited:

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Hej gott folk!

Efter att ha varit hojlös sedan jag sålde 125an 2006 köpte jag förra lördagen en Yamaha XT660X från 2004.
Ombyggd bakdel och Leovince-blås har den åtminstone, och imorrn ska jag ta och kolla genom den lite närmare.

Jag har kommit till ungefär sida 140 i denna snudd på oändligt långa tråd. Här står mycket matnyttigt och intressant.

Väl mött! :fyllisar

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ville prova nåt smidigare med samma hållbarhet. Dock är TT600RE väldigt landsvägsanpassad jämfört med TT600R men orkar inte kicka.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Jahapp, då var man kvitt XT'n..
Gick på mindre än ett dygn, men nya ägaren gjorde ett riktigt klipp!

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Nu är min säsong 2014 igång. Hur är det för er andra?

1898632_10203420501863039_636251113_o[1].jpg

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har åkt på en förbannad förkylning så har knappt rört min nya, inte ens planerat gaffelbytet :(

jockpocke

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2013
Hoj
2014, KTM 690 Enduro R
Hade jag inte dragit sönder en av muttrarna till bakdrevet hade jag varit igång.. Jäkla momentnyckel, första och sista gången jag använder dylikt instrument på mc:n!

13th.Marine

Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Säsongen är definitivt igång!

Skruvade på Biltemas "Barkbusters" idag, de ser identiska ut mot Acerbis motsvarande, men halva priset.

Förresten, ser ut som att jag fått en knäck på avgassystemet. Någon med ett LeoVincesystem som skulle kunna ta en bild på höger rör mellan dämparen och "downpipen" där den svänger in under hojen för att gå rakt fram, Om någon förstår vad jag menar :crash. Så jag vet om hammaren ska fram eller inte :smasha

xt660tolle

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
Xt660 - 08
Någon som vet vad det stora relät som sitter på högersidan vid blinkersrelät är till för ? :) Det går rätt många kablar till/från det. :confused:

// Tolle

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor

Skruvade på Biltemas "Barkbusters" idag, de ser identiska ut mot Acerbis motsvarande, men halva priset.

Förresten, ser ut som att jag fått en knäck på avgassystemet. Någon med ett LeoVincesystem som skulle kunna ta en bild på höger rör mellan dämparen och "downpipen" där den svänger in under hojen för att gå rakt fram, Om någon förstår vad jag menar :crash. Så jag vet om hammaren ska fram eller inte :smasha

Kan nog ordna bild senare idag.

Nu är min säsong 2014 igång. Hur är det för er andra?

Ska hem från vinterförvaring idag, nya däck står i köket. Snaaaart så.

13th.Marine

Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Vore uppskattat! Jag tycker att böjen ser lite tvär ut, och att vänstersidan inte riktigt ser likadan ut.

Tog en runda till (okej, det var tre :)) med hojjen idag, dedär solskenet som skulle komma i helgen verkar ha glömt bort vad det skulle göra. Får ta och byta innerdelen av bakskärmen då det är fritt blås in för vattenstänk :va

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Vore uppskattat! Jag tycker att böjen ser lite tvär ut, och att vänstersidan inte riktigt ser likadan ut.

Tog en runda till (okej, det var tre :)) med hojjen idag, dedär solskenet som skulle komma i helgen verkar ha glömt bort vad det skulle göra. Får ta och byta innerdelen av bakskärmen då det är fritt blås in för vattenstänk :va

Skrutt, glömde fota. Återkommer med bild i veckan.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Var det dom här? http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Handskydd-ALU-2-st-82575/

Köpte såna i höstas, men broms- och kopplingshandtagen ligger an mot skydden och går inte ut helt, hur löste du det?

Själv beställde jag en O2 controller från Kev idag, nu ska rycken på lågvarv bort!

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Funderar lite på mellanhoj. Hur funkar en XTR på asfalt? Undrar endast på grund av att försäkringen som skulle vara 3000 kr billigare om året än en XTX, annars XTX:en snyggare IMO med dess bredare däck och så vidare. Funkar det bra att hålla 100 km/h en liten längre tid ifall man åker längre sträckor?

Last edited:

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Bygg om en X till en R då =)
Tråkig maskin att köra raka sträckor enligt mitt tycke,

Funderar lite på mellanhoj. Hur funkar en XTR på asfalt? Undrar endast på grund av att försäkringen som skulle vara 3000 kr billigare om året än en XTX, annars XTX:en mycket snyggare IMO med dess bredare däck och så vidare. Funkar det bra att hålla 100 km/h en liten längre tid ifall man åker längre sträckor?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln