Själv så verkar det som att jag har en helt annan uppfattning än andra, då jag just beställde 16T drev inför kommande säsong, dvs drevar upp en kugg istället.
Jag upplever inte maskinen som varken svag eller slö i botten, så en lite högre drevning gör nog bara gott för att få ett lite lägre varvtal vid högre farter.
Samtidigt som jag hoppas på att med högre drevning lyckas flytta upp de väldigt lilla rycket i gången som finns vid 30km/h till en hastighet mellan 30-50km/h som sällan används.
Taggad inför första riktiga hel säsongen med kortet i handen, även om det ännu är länge kvar innan asfalten tittar fram kring slutet på maj.![]()
Förresten, Luftfilter... Jag är på jakt efter ett nytt. Är K&N som man hittar på ebay för 300kr nått att ha, eller är ett DNA för 500 från OTR bättre?
Ja just att få den gå jämnt är inte helt lätt att få till. PC3/PC5 är mest optimala men dyrt. Skicka ett PM m din mailadress så kan ja skicka ikväll moddboken på ca 400 sidor tror jag den var på eller nåt. Nu tillverkar Kev inga distanser till orig gaffeln men är man lite händig kan man fixa själv.
Gillar XT vrid efter lite moddande och är riktigt stadig på bakhjulet men är jäkligt framtung. Får se hur min TT600RE blir även om det är förgasare på den. Hade gärna velat ha WP gaffeln jag hade på min XT660R när jag sålde den, men det ska nog bli bra m nuvarande WP gaffel också.
Jag har både O2 controller och Fuel mod installerade på min hoj, och visst gjorde det tillsammans med en korrekt spänd kedja, borttagen snorkel, justerad TPS och uppstadgade ryckutjämnare en stor skillnad i hur mycket renare och jämnare den går. Men jag har då fortfarande kvar ett litetlitetlitet ryckande, knappt kännbart men nog mycket för att jag ska irriteras över det.
Har dock insett att det inte kommer gå att få bort till 100%, hör nog mycket till en stor stånkares karaktär det lilla ryckandet som finns kvar. Och kommer därför att prova omdrevning för att slippa använda det varvtalsområdet desto mera.
k1322: Kunde du fixa en bild på höger ljuddämpare i böjen in under hojjen? Jag tror iofs att den är lite böjd då den pipan sitter högre upp. Nu ska jag bara lista ut hur jag får den "rak" utan att göra det värre.
Hämtade ut en ny innerskärm idag, känns bra att förstöra den innan jag sätter fast den.
Ni som gjort om bakdelen, hur har ni byggt ihop det för att slippa bli plaskblöta om baken när det regnar?
k1322: Kunde du fixa en bild på höger ljuddämpare i böjen in under hojjen? Jag tror iofs att den är lite böjd då den pipan sitter högre upp. Nu ska jag bara lista ut hur jag får den "rak" utan att göra det värre.
Hämtade ut en ny innerskärm idag, känns bra att förstöra den innan jag sätter fast den.
Ni som gjort om bakdelen, hur har ni byggt ihop det för att slippa bli plaskblöta om baken när det regnar?
Vad tror ni om denna?
http://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_XT660R_52726000.htm?ca=23_3&w=3
//GG
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |