>bökigt att växla...
Vanesak. Tar inte många minuter när man gjort det några gånger .
Ha ha du har ju en fin fälg
Är inte riktigt nöjd över hur jag lyckas fästa två packrullar på XTn. Tanken var att ha en packrulle på pakethållare och en på passagerarsadel. Har Yamahas pakethållare samt köpte Motonaut Adventure för att fästa. Det sket sig dock, för Motonaut Adventure är för kort för att fästa i XTns låga passagerarfotpinnar, i kombination med en fetare packrulle. Går att lösa med separata fästpunkter, men det kräver ingrepp i kåpor. Även om tanken är riktigt bra och prisvärd så är monteringen inte superenkel. Visst fungerar det om man låter remmarna sitta kvar på cykeln, men det krävs lite träning och det är inget jag skulle vilja ta av/på helt varje dag.
Så dags för plan B. En mindre packrulle fäst i pakethållaren. Antagligen Ortliebs rack-pack 24L eller 31L.
I kombination med Kriegas lyxiga US-system. Mer bestämt US70 (som består av US30 samt 2 st US20). Dyrt, men en investering för livet och alla tänkbara hojar. Jag oroar mig dock för att det är för stort. Alternativt en US30 och två US10 på sidorna. Men en US20 kan ju minskas ner, vilket gör att köpa US10 känns ganska meningslöst. Alternativet är en US20 och två US10 på sidorna. Väldigt svårt att bilda sig en bra uppfattning om storleken på en XT. Några reflektioner?
Får det ej att sitta bra med 2 st rullar. En rulle på 60L är för lite volym, samt behöver dela upp på två. Dessutom vill jag ha något som inte gör mig galen efter att ha tagit på/av varje dag i 70 dagar i sträck.Billig packrulle av valfri kvalisort, och några sådana här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och-Dra/Faste-och-Lastspannare/Bagagestroppar-2-st-34260/
Varför krångla till det ?
EN fråga:
ni som kör med skyddsväst, vilket märke kör ni med och är den skön?
Funderar på att kanske köpa en sån att ha när det är varmt ute och när jag kör i skog
//GG
Någon som är sugen på att göra om sin R till en X och vill kastbyta fälgar/däck?
Eller någon som säljer en uppsättning R fälgar?
Går inte bara att bytta fälg, fick det tipset av Gnutten tror jag.
Av vad jag läst så ska det inte vars några problem baktill.
Fram så behöver man på en R behålla sin lilla bromsskiva samt flytta lite på bromsslang och nya distanser vid byte till X fälg.
Har däremot inte lyckats hitta någon hittills som fått R fram fälg på en X, men någon måste ju bli den första om det så ska bli en själv
Andra alternativet är ju att köpa lösa 18/21" fälgbanor och ekrar och byta bara det, kanske i slutändan är enklast? Då har man ju dock inte möjligheten till att enkelt byta fälgpar.
Får 19" fälg plats baktill på en X sving, har för mig att det går just på gränsen?
Fästet till oket sitter på olika höjd på gaffel..
Var det dig jag såg trotsa regnet på Sankt Eriksgatan vid 07:40?
Stämmer bra . Var du till fots, eller på fordon?
I ett varmt och skönt fordon. Blev omkörd i bussfil av någon blå huligan
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |