Modifieringar XT660 X/R

dennkan

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Hoj
-14 yamaha xt660r
Någon som säljer packväskor? Är så förbannat dyrt med nya! Lappen är nära nu och så fort jag hat den drar jag ensam mot okänt resmål på obestämd tid :yoparty

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Någon som säljer packväskor? Är så förbannat dyrt med nya! Lappen är nära nu och så fort jag hat den drar jag ensam mot okänt resmål på obestämd tid :yoparty

Om du inte ska lasta för mycket så duger en packrulle samt några spännband bra. Biltema har ju även ett par billiga sidoväskor som nog fungerar ok om du har originalljuddämpare.

Själv ska jag packa mycket, så jag sneglar på Kriega US70 då sidoväskor inte är något alternativ. Samt en liten packrulle på pakethållaren.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Här är mitt senaste projekt ha ha ha :)
En TT600RE men något moddad till det bättre, orig är så låg.
Enda nackdelen med TT är två förgasare och liten tank annars är det mesta mkt bättre än XT660R.

2ls6yc8.jpg

Last edited:

dennkan

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Hoj
-14 yamaha xt660r
Om du inte ska lasta för mycket så duger en packrulle samt några spännband bra. Biltema har ju även ett par billiga sidoväskor som nog fungerar ok om du har originalljuddämpare.

Själv ska jag packa mycket, så jag sneglar på Kriega US70 då sidoväskor inte är något alternativ. Samt en liten packrulle på pakethållaren.

Tack för tipset! En packtrulle duger gott o väl åt mig. Blir värre när käringen ska med sen.
Tvättade hojen idag för första gången. Den är ju klipp ny så det var första tvätten. I solljuset såg man repor efter tvätten. Även fast jag var noga med allt vad tvättreglerna säger. En offrodare ska ju ha lite repor och det kommer ju förr eller senare. Men klart det svider när man köpet en spritt ny hoj.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
"I solljuset såg man repor efter tvätten."

Oroa dig inte. Blir ändå så här efter ett tag :D

945363_10201185834117742_758007067_n[2].jpg

Edit: Bilden kan också exemplifiera lämpligt pack-lösning för några dagars körning i Lettland.

Last edited:

dennkan

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Hoj
-14 yamaha xt660r
"I solljuset såg man repor efter tvätten."

Oroa dig inte. Blir ändå så här efter ett tag :D

View attachment 403328

Edit: Bilden kan också exemplifiera lämpligt pack-lösning för några dagars körning i Lettland.

Klart man är redo för skit och repor , men det är klart det svider också när prylarna är helt nya. Men man ha ju skaffat en offrodare av en anledning och det ska den utnyttjas till. Ny plast är väl inte så dyrt om man skulle vilka handla det :)

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Eftersom det är fantastiskt väder idag blev det motordrivet tvåhjulat till jobb. Dock har hojjen börjat spontandö när jag står stilla i korsningar, jag gör en gissning på att det är stödbrytaren som spökar, någon som vet hur man får den att skärpa sig? :smasha

Annars så har jag nu fått hem mjuka packväskor och en ram till desamma, så nu behöver jag "bara" räta ut och bygga om baken så jag kan flytta blinkersen från passagerarhandtagsfästena och sedan montera ramen när man ska på längre turer. :smasha

13th.Marine

Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Här nere var det fantastiskt väder, så det blev ett par mil efter jobb.
(Tryckte stöd-brytare in och ut en näve gånger och sen strulade inte den)

Den orangea modellen ser helt klart bättre ut med svart sadel än med den lila modellen, är det ett överdrag?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kolla om typ supermoto framskärmen orange ifrån KTM passar någolunda?

Satte på min TT600RE blåa framskärm sånär som bolt on WP gaffeln fick dock flytta hålen ca 2mm men inget som syns.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1397679302484.jpg
    uploadfromtaptalk1397679302484.jpg
    51.1 KB · Visningar: 137

13th.Marine

Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Aidantausta: Jag har också funderat på något sånt överdrag, har du kvar vilken säljare du köpte av? Hur är kvaliteten? Du har inte laddat upp en bild på baken någon gång? Är alltid skoj att se hur folk gjort, speciellt inför en egen stundande ombyggnation.
Jag tänkte byta ut min blå framskärm till svart, och i samma veva byta ut lyktplasten till svart. Tror att det skulle ge ett lyft på min hoj.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jo tillsammans med den egentillverkade tidy tailen blev ett riktigt ansiktslyft gämför med den lila/oranga klädseln.
Det är en överdragsklädsel från uk ebay, billig och passformen var perfekt.
Önskar nu bara att framskärmen också var orange, kanske ett jobb för plastidip eller vinyl..?
Samt ett par smäckrare backspeglar, kombinationen med handtagsskydd ovan i tråden var ju klockrena!

Var bytet av sadelöverdraget besvärligt?

13th.Marine

Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Om det är en utbytes så är det väl en häftpistol, våld och svordomar man behöver? =)

13th.Marine

Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
Tack, lägger dem i önskelistan sålänge. Är ju praktiskt att kunna ha kvar det gamla under.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har inte hunnit testa men fick hem kameran ifrån kina. Jöklar vad liten den är. Jämför m min vw golf ratt emblem.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1397984550978.jpg
    uploadfromtaptalk1397984550978.jpg
    44.8 KB · Visningar: 149
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar