Har inte känt av några ryckningar alls hitills den här säsongen efter uppdrevningen. Tycker att det blev kanonbra, nu man kan till och med använda 1an mer än 1,5m.
Kör för övrigt med ryckt snorkel, O2 controller och fuel mod samt uppstyvade ryckutjämnare och korrekt justerad kedja.
Har nu också beställt en uppsättning R hjul till min X, måste testa om det går innan jag tror på någon annan
Hallå. Har läst och letat i denna tråd. Dock inte läst alla 255 sidor (kanske 100 av de) Och jag retar mig på att det inte verkar finnas någon 100% enighet om det där jäkla ryckandet kring 20-50 km/t som också kan komma en och annan gång över denna hastighet om man forsöker hålla jämn gaspådrag. Jag tycker INTE det är OK av Yamaha att inte ha ett "svar" eller finns det ett sådant efter alla år som denna modell funnits i ungefär samma utförande? Har inte sökt på engleskspråkiga forum än.
Lambda förbikopplare /Power Commander /Ställa värdet upp&ner(CO1) /byta luftfilter / byta drev / byta Ryckutjämnare /"köra annorlunda" (bah!?) / K-sprit /.
Något ändras uppenbarligen efter ett tag då jag provkörde en helt ny för några veckor sedan och där fanns ingen ryckighet whatsoever...
Mc-Varuhuset STHLMs verkstad svarade att jag kan lämna in och prova med en Power Commander. Prylen + installation/jobbet skulle kosta ungefär 7000 kr. (kommer inte göra)
Delfråga : Finns det någon länk till sida där dessa Diag värden står förklarade, eller om någon pedagogiskt kan rada upp detta. De gäller väl lite av varje, ingen aning själv- Inget i instruktionsboken om detta??
Tja alla!
måste kolla : vad för lås använder ni till hojen?
// GG
Ok jag ska titta å det abus granit detecto x-plusEtt Abus Granit Detecto X-Plus 8077. En redig kloss med rörelselarm.
Samt Biltemas grova låskedja för MC + Abus Millennioflex 896 Phantom, om den står utomhus.
Hade lite strul med skivbromslås som passade på skivan. Abus Granit Victory passar iaf inte.
Ok jag ska titta å det abus granit detecto x-plus
fanns hos bröderna nilssons i Helsingborg. Där ska jag köpa mina kläder också
Fick riktigt bra pris på ett paket med Lindstrands Qattara och TT-pants, Caberg Tourmax och W2 Dirt adventure stövlar
Så detta kommer att bli riktigt bra hoppas jag
//GG
Qattara och TTpants blir bra, hjälmen blir nog bra om det är bra ventilation.
Monterat handtagskydd och handvärmare idag, nu blev det ju t.o.m mysigt att köra runt i de +2 graderna som vi har här idag.
View attachment 404541
399:- från xlmoto.se
http://www.xlmoto.se/handtagsvarmare-snell-222mm
Tyckte det var bra värme i dem. Dock lite i tjockaste laget, 2mm tjockare än original. Men det var de värt för värmens skull.[/kQUOTE]
Ja det var inte så dyrt heller
//GG
Vilken fin idé, en våffla mitt under turen är inte fel.
Frågan är bara hur man koker kaffet.
Hur kör folk med GPS? Mobiltelefon med fodral? Sitter och funderar på om inte jag skulle behöva det ibland.
Idag kom XTR hjulen, får se ikväll om de är möjligt att trixa fast dem på min Xtx.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|