Idag kom XTR hjulen, får se ikväll om de är möjligt att trixa fast dem på min Xtx.
Antar att du läst denna tråd fast det är tvärtom!
http://www.xt660.com/showthread.php?p=105255&posted=1#post105255
Idag kom XTR hjulen, får se ikväll om de är möjligt att trixa fast dem på min Xtx.
Tjena tråden, nybliven XT660X ägare så sent som idag! Jag har orginalblåsen kvar på min hoj, och jag undrar givetvis vilket slipon som fungerar (LÅTER) bäst. Har sett att det finns finna GPR blås på Ebay för dryga 2900:-.
Någon som har ett par sådana möjligen?
Nu är fälgbytet testat, XTX hoj med XTR hjul.
View attachment 405288
Och det är egentligen bara en sak som orsakar lite problem, bromsoket!
View attachment 405289
Pga av att XTXen har fyrkolvs ok så bygger den på baksida lite för mycket så att det är just så ekrarna smeker i oket. 0,5mm tunnare ok så hade den gått fritt.
Men samtidigt så hade ett tunnare ok inte heller löst problemet heller.
På samma sätt som ett XTX hjul i en XTR gaffel inte blir centrerad så blir det inte heller det tvärt om.
Skillnaden är dock den att man på en XTX inte kan centrera XTR hjulet med XTX bromsskiva monterad utan att den tar i gaffelbenet.
Så nu behöver jag hjälp från er XTR ägare som samtidigt också äger en tumstock, måttband, linjal eller skjutmått!
För att installationen ska vara möjlig så behöver jag också byta till XTR bromsok och därmed också veta om det passa på min XTX gaffel.
Om någon XTR ägare hade kunnat vara så vänlig att springa ut och mäta lite på sitt bromsok så hade det varit guld värt!
Följande mått behöver jag (se bild):
View attachment 405290
1. Mått från gaffelmitt till övre bultcentrum.
2. Centrummått mellan bulthålen.
3. Mått från gaffelmitt till undre bultcentrum.
4. Mått från undre bultcentrum till ungefär mitt av bromsok.
Måste inte vara exakt på micrometern men iallafall på ett ungefär.
Nu är fälgbytet testat, XTX hoj med XTR hjul.
View attachment 405288
Och det är egentligen bara en sak som orsakar lite problem, bromsoket!
View attachment 405289
Pga av att XTXen har fyrkolvs ok så bygger den på baksida lite för mycket så att det är just så ekrarna smeker i oket. 0,5mm tunnare ok så hade den gått fritt.
Men samtidigt så hade ett tunnare ok inte heller löst problemet heller.
På samma sätt som ett XTX hjul i en XTR gaffel inte blir centrerad så blir det inte heller det tvärt om.
Skillnaden är dock den att man på en XTX inte kan centrera XTR hjulet med XTX bromsskiva monterad utan att den tar i gaffelbenet.
Så nu behöver jag hjälp från er XTR ägare som samtidigt också äger en tumstock, måttband, linjal eller skjutmått!
För att installationen ska vara möjlig så behöver jag också byta till XTR bromsok och därmed också veta om det passa på min XTX gaffel.
Om någon XTR ägare hade kunnat vara så vänlig att springa ut och mäta lite på sitt bromsok så hade det varit guld värt!
Följande mått behöver jag (se bild):
View attachment 405290
1. Mått från gaffelmitt till övre bultcentrum.
2. Centrummått mellan bulthålen.
3. Mått från gaffelmitt till undre bultcentrum.
4. Mått från undre bultcentrum till ungefär mitt av bromsok.
Måste inte vara exakt på micrometern men iallafall på ett ungefär.
1 ca 50mm
2 ca 55mm
3 ca 47mm
4 ca 40mm
Funderar på att fixa stålombundna slangar fram till min XT660R -08
Är det nån som vet vilka kopplingar och dimension/längd på slangarna som behövs?
k1322: Varför kör du både och? Jag kan iofs tänka mig att mobiltelefonen inte syns jättebra när det är ljust?
Hade bara mobilen innan jag köpte en Garmin Montana. Ljusstyrkan i mobilen är inte optimal, blir dessutom väldigt varm. Använder nu mobilen för att ha översiktsbild med satellitkarta, medan GPSen har mer inzoomad karta som visar spår att följa.
Vilken satelitkarta app kör du på mobilen ? jag har också garmin montana men saknar ibland en översikt utan att behöva stanna och zooma ut.
Det är en Android-lur.
Dual Sport Maps, som tyvärr inte är tillgängligt längre pga att utvecklaren fryst applikationen samt plockat bort den från Play. Se http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=691537&page=136.
Viewranger är ett annat ok alternativ. Det är en fullfjädrad lösning för navigation, men man skalas ner för att anpassas och användas bara för överblicksnavigering via satellitbild.
Sedan jag börjat använda Montanan med Friluftskartan så är behovet av navigering på Smartphone ganska decimerat, den gör sig bäst för diverse interaktiva syften samt ge överblicksbild med satellitkarta.
Google Maps lär fungera helt ok det med.
Tack för tipsen , ska prova mig fram lite
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |