Modifieringar XT660 X/R

Peter1967

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2012
Hoj
XT660R -05
Har inte hunnit testa men fick hem kameran ifrån kina. Jöklar vad liten den är. Jämför m min vw golf ratt emblem.

:) Köpte du några tillbehör?
Funkar riktigt bra att sätta hjälmfästet på sidan av hjälmen, bara att vända kameran så får man perfekt vinkel bakåt...
Har inte provat att sätta den uppe på hjälmen än, har filmat lite i påsk och är fortsatt mkt nöjd,

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
I fredags köpte polaren hoj!
Det blev en xt600 från 1997 med 2400mil på mätaren.
Riktigt fin är den.
Så nu är ju en annan inte mindre sugen på hoj :huvet
Men nu är det bara 2 veckor kvar sen så har jag också hoj hoppas jag iaf :)

//GG

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Vilket väder vi har här i söder idag!
21,5-23 grader visade bilen när man körde hem från jobbet idag.
Helt underbart :D

//GG

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Mors,

Jag tänkte montera en toppbox på pendlarhojen, och tänkte kolla här först om det finns nån som har ett toppboxfäste för en XT660X -08 liggande och vill sälja?

Dra ett PM.

jockpocke

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2013
Hoj
2014, KTM 690 Enduro R
Jag köpte fäste+box från motocard.com
En kedja i spanien med flera butiker.
Fina Givi grejer levererat till dörren för ca. 1500kr.
E370 tech box och modellspecifikt fäste.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Fick en bild av honom

Bifogat

• uploadfromtaptalk1398428245928.jpg
    uploadfromtaptalk1398428245928.jpg
    70.7 KB · Visningar: 100

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Hoj
Yamaha XT660X -04
*Mummel* Noterade när jag kom fram efter dagens tur ser jag att fästet till ena Leovince-dämparen har lossnat, så skruv samt distans och bricka är borta. :(

Annars så funkade de sadelhängda väskorna jag köpte på blocket bra, tydligen blir inte Leovince-systemet så varmt :brinnerup

Hoppas ni har det lika gött i det fina vädret som jag! :fyllisar

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Sitter som vanligt på tok för långt från hojen (~100 mil :gnissla). Ska handla däckjärn med fast nyckel andra änden. Någon som på rak arm vet vilka storlekar på hylsor som krävs för att få av bakhjul/framhjul? 8,10,12,14 har jag redan.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Det är nog tyvärr så, känns dock lite omotiverat att köpa ett nytt Metal Mule när passformen verkar variera så kraftigt. Och OTR kostar skjortan om man vill ha ett som ser lite bättre ut.

Finns det några aktuella recensioner gällande passform? Tycker mycket verkar vara gammal information. Även om passformen är sådär så sitter det ju bra efter lite spott och fräs.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Sitter som vanligt på tok för långt från hojen (~100 mil :gnissla). Ska handla däckjärn med fast nyckel andra änden. Någon som på rak arm vet vilka storlekar på hylsor som krävs för att få av bakhjul/framhjul? 8,10,12,14 har jag redan.

Svaret verkar vara 22 mm bak, samt 14 mm insex fram.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
[

[/QUOTE]

Hunnit kört den nåt än? Hur är den jämförelsevis mot xt660r?
Har lite bbeslutsångest om jag ska sälja Husqvarnan när jag fått ihop den eller inte..
Har alltid velat ha en tt600r..

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Hunnit kört den nåt än? Hur är den jämförelsevis mot xt660r?
Har lite bbeslutsångest om jag ska sälja Husqvarnan när jag fått ihop den eller inte..
Har alltid velat ha en tt600r..[/QUOTE]

Inte som den är nu fullkittad som en TT600R fast bättre. Skulle aldrig gå tillbaka till XT660R just pga av vikten och den förbannade ojämna gången på insprutningen. Har inte vägt TT600RE men ska göra det hos vännen när jag är klar. Vad för Husky hade du? Men tänkt på att det är förbannat svårt att hitta delar till dessa TT600RE/R likaså XT660.
Väntar på ett KTM bakhjul som jag ska montera på TT600RE med annan adapter.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Inte som den är nu fullkittad som en TT600R fast bättre. Skulle aldrig gå tillbaka till XT660R just pga av vikten och den förbannade ojämna gången på insprutningen. Har inte vägt TT600RE men ska göra det hos vännen när jag är klar. Vad för Husky hade du? Men tänkt på att det är förbannat svårt att hitta delar till dessa TT600RE/R likaså XT660.
Väntar på ett KTM bakhjul som jag ska montera på TT600RE med annan adapter.

Jag har en gammal Te610 från -93, så det är ju inte samma sak på långa vägar :)
Den väger väl inte mer än 120kg tankad, men så får jag byta olja varje gång jag kört också, i stort sett i varje fall..
Dock är den jävligt rolig!

KnalleBanka

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
XT660x och ZR-7 + tillgång till BMW R69
-jäkla rycket. + Dialog info /Diag värden

Hallå. Har läst och letat i denna tråd. Dock inte läst alla 255 sidor (kanske 100 av de) Och jag retar mig på att det inte verkar finnas någon 100% enighet om det där jäkla ryckandet kring 20-50 km/t som också kan komma en och annan gång över denna hastighet om man forsöker hålla jämn gaspådrag. Jag tycker INTE det är OK av Yamaha att inte ha ett "svar" eller finns det ett sådant efter alla år som denna modell funnits i ungefär samma utförande? Har inte sökt på engleskspråkiga forum än.

Lambda förbikopplare /Power Commander /Ställa värdet upp&ner(CO1) /byta luftfilter / byta drev / byta Ryckutjämnare /"köra annorlunda" (bah!?) / K-sprit /.:3freak

Något ändras uppenbarligen efter ett tag då jag provkörde en helt ny för några veckor sedan och där fanns ingen ryckighet whatsoever...
Mc-Varuhuset STHLMs verkstad svarade att jag kan lämna in och prova med en Power Commander. Prylen + installation/jobbet skulle kosta ungefär 7000 kr. (kommer inte göra)

Delfråga : Finns det någon länk till sida där dessa Diag värden står förklarade, eller om någon pedagogiskt kan rada upp detta. De gäller väl lite av varje, ingen aning själv- Inget i instruktionsboken om detta??:7peta

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning