njä, men 500 med normalhård hantering borde ett däck klara, inte 200 som TKC80 gjorde i mitt fall.Har dock aldrig haft ett däck på som hängt med 1000 mil. Fast det är ju mer avhängigt körstilen än någonting annat.
Hur mkt har du kört m Mitas nu?Tänk vad olika man kan tycka . Grusanpassat för mig ät Mitas C02 bak och MT21 fram. Pirelli MT 90 Scorpion kanske kan vara en ok kompromiss i din värld?
Jahapp, då drar det tydligen ihop sig till att köpa däck igen, kollade framdäcket igår och det är mer eller mindre sopslut. Avon Distanzia gått ungefär 1000 mil, normalt? Bakdäcket som köptes samtidigt tog slut på 350 mil och är redan bytt. Sitter ett Anakee 3 på bak som har ett 100-tal mil kvar i sig sen är det dags där också. Så frågan är vad tar man nästa gång? Satt TKC 80 på när jag köpte cykeln och dessa kommer inte tillbaka, bakdäcket försvann snabbare än en avlöning och framdäcket var sjukt ostabilt på asfalt för att inte säga livsfarligt i väta.
Har kikat en del på Heidenau K60 som verkar vara bra allround, men verkar lite tjurigt att få tag i samt att det verkar finnas olika versioner? Om jag köper K60 så vill jag ju gärna ha versionen med förstärkt slitbana "mitt på däcket". Tips på bra däck i övrigt?
Stavas den ny kärleken med GS i sig?Trevligt trevligt xt är stadig men ack så tung. Min kära TT600RE får en ny ägare på lördag sen får vi se vad det blir. Kommer sakna den mkt men blev kär i en annan.
View attachment 410602
Nopp FE570
Är originalsize som jag säljer. Svarta 18" får vara kvar i källaren som reserv, om utifall att ...
MITAS C-02 finns ju för 17" också.
Hmmm va men du säljer 21/17 eller?
Bästa XT-kollegor! Vill bara påminna om att jag har en komplett uppsättning hjul till övers, nu när mitt exemplar enbart ska rulla asfalt framöver, då jag införskaffat en TTR för grusåkat.
Har ju som sagt använt min XT både som grusbushoj, samt som jobbpendlar-/transporthoj. Det har då varit suveränt att ha två uppsättningar hjul och kunna byta allt efter val av underlag, så man alltid kör med optimal typ av däck på. Hojen blir verkligen som 2 hojar i en. Men nu finns inte det behovet längre, så om någon är intresserad av en uppsättning hjul är det bara att PM:a.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|