Finns egentligen ingen större anledning att köpa en nyare XTX än 07, det är då de sista större uppdateringarna gjordes. Så en äldre hoj med låga mil kan faktist vara ett bättre köp än en 2010+ för dyrare peng.
Komfort? Ja jag har då iallafall överlevt 70mil körning under en dag utan större krämpor.
Vibrerar gör den endel, du lär känna skillnad mot din nuvarande. Men inte så det stör nämnvärt.
Högvarvig är den inte heller.
Låter rätt trist original men det gäller ju inte bara XT.
I övrigt billig att äga, köra och serva. Långa serviceintervaller gämtemot andra stånkor.
Höjning bak, höjning av styre och distanser i framgaffeln så tror jag du kommer kunna trivas rätt fint på xtn.
Tusen tack, då landar det på en X för min del. Tack för info.Xen har alu sving, brantare vinkel på framgaffeln, rejälare frambroms och smäckrare plast än R.
Vad man sen väljer är väl helt upp till vad hojen ska användas till, men personligen hade jag satsat på en R i dagsläget. Även om Xen ser bra mycket bättre ut.
Jag har ju en X som jag kör R däck/fälgar på för det mesta och upplever den som mycket mer allsidig i "R" kostym. Stabilare efter landsväg, ungefär lika bra i stadskörning och mycket bättre på grus. Enda nackdelen är väl att Rens frambroms är urusel i gämförelse med X.
Men vist, det är alltid lika kul att montera tillbaka Retard hjulen och köra lite gatbus
Ok
Har som sagt haft loss det förut.
View attachment 410703
Slänger in en idolbild på hojen också.
View attachment 410704
Kul att höra att det gick bra, hoppas på att kunna skicka iväg nästa Fuel mod till din polare innan helgen.
Fuel mod. Det fetar på över hela registret? Är det nån som har koll på soppa förbrukningen efter mod?
Kunde du köpa XT så kan du nog slinka in ett par hjul i hushållsbudgeten.
En fråga till er som kan mer om xt än mig
Jag funderar på en touringruta till min som jag kan ha på när jag pendlar till och från jobbet med den.
För i 100km/t är den inte så rolig.
//GG
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!