Se PM.Är det någon som känner till något ställe i (helst norr om) Stockholm där en total nybörjare på grusåka kan lattja runt lite och testa på underlaget?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Okej, hur mycket skiljer det i vikt mellan originalsystemet och t.ex. ett OTR 2-1? Och finns det nåt mer enkelt sätt att banta hojen? Vad väger exempelvis ett par Excel-fälgar jmf med orginal?Jupp 2-1 system är en fördel ta t.ex prisvärda Dominator, skaffa en hasplåt från gamla XTZ660 den passar bolt on och är billig jämfört med andra alternativ. Bakdämparen är ganska dålig fö seriös grusbus.
Nja skydd för kylaren har jag inte förutom orig skyddet. Värmehandtag??
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Just det; vad är det med bakdämparen som inte duger, och är det samma med gaffeln?Jupp 2-1 system är en fördel ta t.ex prisvärda Dominator, skaffa en hasplåt från gamla XTZ660 den passar bolt on och är billig jämfört med andra alternativ. Bakdämparen är ganska dålig fö seriös grusbus.
Nja skydd för kylaren har jag inte förutom orig skyddet. Värmehandtag??
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Rent kass redan orig, men i början kan du köra med den. Ska du sedan köra lite hårdare så är orig inte så bra när det börjar bli gropigt mm.
Min väger in på mellan 160-165kg!
Vet inte så mkt där men det finns lite grusvägar borta vid Arlanda om du vill träna. När hade du tänkt dig köra?
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Jaha, det skiljer så mycket bara på svingen, och ofjädrad vikt också? Men hur var det nu, X-svingen svalde inte 18 tum? Fast det är klart att 17" måste ju väga mindre än 18", så det är ju bara ett plus!Nja inte så mkt då WP gaffeln ligger säkert på lika mkt som XT orig. Ljuddämparna orig är rejält tunga då katalysatorn sitter i dem så där har du 14kg tror jag för båda. Har titan system och jämförde med en annan XT660 med MTC slip-on och denne vägde in på ca 180-185kg. Motorn är det som är tyngst och den jäkeln väger nästan 50kg. Jag hade nästan likadan uppsättning på min förra XT660 men där hade jag stålsvingen. Alu svingen tror jag vägde 2.5kg mindre. Kör med orig 17" för offroad idag, den förra körde jag på 18" excel.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Okej, hur mycket skiljer det i vikt mellan originalsystemet och t.ex. ett OTR 2-1? Och finns det nåt mer enkelt sätt att banta hojen? Vad väger exempelvis ett par Excel-fälgar jmf med orginal?
Alltså, jag tänker inte börja bygga om min fina orginalhoj, men det är kul att tänka sig en lite hårdare sida av 660:n.
Jahapp, så värmehandtag, det är för sittkissare alltså...
Ja det låter rimligt i mina öron. Om du behöver lätta eller trimma mer så är man utanför hojens användningområde och möjliga potential. Nästa steg är isf att byta hoj, låter rimligt.Nja XT660 är redan rejält tung så jaga vikt är ganksa onödig när man kommer till en viss gräns. Jag kommer inte gå vidare så mkt på min XT660 utan är nöjd som det är nu när jag har en helt ok fjädring både fram och bak.
Nu köpte jag tillbaka mitt titan system som jag hade på min första XT så behöver nog packa om dämparen men har faktiskt planer på att montera en GSX1000R dämpare i titan då dessa brukar man montera på DR650SE och den är kortare än OTR titan dämpare.
Jo du får bättre plats med 18" på X svingen dvs Alu svingenän stålsvingen, däremot så har oftast 18" lite högre profil och hamnar nära främre delen på svingen. Anledningen var tidigare att jag hade speciella favoritdäck som jag provade men nu kör jag MITAS C-02 som som gillar skarpt och är billg samt finns i 17". Dock väldigt grovnabbat så inget man pendlar med.
haha sittkissare. då är jag en sittare när det är -20c ute
Gnutten, har du någon tråd eller mer info om din xt? Ser onekligen ut som ett föredöme, vad har du monterat för dämpare bak & var hittade du wp-gaffeln?
Är bromsarna standard? Hade önskat mer bett fram ibland.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |