Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Trevligt, blev mer greppbart med punktlistan. Relativt enkla medel till en mer harmonisk & komplett hoj, som även har utseende med sig.

En fråga till som dök upp om R Vs. X, är det samma bromscylinder fram på dem & ser fästet till bromsok lika ut på de respektive modellerna? Vad jag förstått är det fyrkolvsok på X & inte enbart en större skiva.

Är det någon som bytt till X broms fram på sin R? Bolt-on?

Tyvärr passar inte 4-kolvsok utan mod då 21" hjulets ekrar tar i.

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Fattar inte varför folk "trimmar" med pc3 etc och inte öppnar upp tillluften.
Har fuelmoden på ena hojen med öppnare luftburk, gillart inte... får bli en pc3 när priset passar pluskan.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Den går lite väl fett va? Just toppen på stiftet är det ok färg på men runt om är det ju kolsvart..
När jag köpte den var CO inställningen på 30 men jag ställde ner den till 22.. får nog ställa ner den till ca 5 eller något kanske..
Jag har ju en PC3a inkopplad, kanske vore något att försöka ladda in en ny mapp på den då den nuvarande verkar gå för fett av någon jäkla andleding, märker inget när den är igång dock.
När en PC3a är inkopplad läser väl kanske inte hojen fortfarande av CO värdet??

Edit: Åkte runt med lite för hög oljenivån några mil om det kan ha påverkat stiftets svarta färg kanske?

Last edited:

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Köpte den så här MrC. Snorkeln är borttagen och det sitter nya pipor på. Så den är ju tillöppnad

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Köpte den så här MrC. Snorkeln är borttagen och det sitter nya pipor på. Så den är ju tillöppnad

Menade inte att hoppa på dig.
Ville bara påpecka det anmällt.
Men pc3'a och ta bort snorkeln är som att sminka en gris (its still a piggie)
Pipor och pipor, det är väl bara dämparna som är bytta (antar jag) :crash

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Hoj
Yamaha XT660R -05
varför kan du inte köra med Orig R skiva och broms?

Det skulle jag naturligtvis kunna, men det känns inte så lockande av andra anledningar. Gör jag inget åt fjädringen bak, bör det bli en rätt knasig lutning på cykeln med det mindre framhjulet. En sak jag först inte tänkte på.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Ingen som skulle kunna hjälpa mig att tyda mitt tändstift? Är det porslinet som kollar på eller toppen längst ut? Vet att det är svart runt om..
Har en bild lite längre upp i tråden på denna sida

TOVi

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2016
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ingen som skulle kunna hjälpa mig att tyda mitt tändstift? Är det porslinet som kollar på eller toppen längst ut? Vet att det är svart runt om..
Har en bild lite längre upp i tråden på denna sida

Här kan du se de olika färgerna stiftet får vid olika problem.
http://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_spark_plugs.htm

Det ser ut som att hojen går lite fett med tanke på att det är svart på ringen runt om, men det är antagligen för att den stått på tomgång en stund innan du stängt av den.

Hornlund

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2016
Hoj
Yamaha XT660R -05
Funderar på att byta styre, alternativt även styrhöjare, främst för att få lite mer upprätt position vid stående körning.
Hur långa är ni & vad kör ni med för lösningar, biltema verkar ha ett par intressanta & prisvärda modeller. Bu eller bä?

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Funderar på att byta styre, alternativt även styrhöjare, främst för att få lite mer upprätt position vid stående körning.
Hur långa är ni & vad kör ni med för lösningar, biltema verkar ha ett par intressanta & prisvärda modeller. Bu eller bä?
Jag kör med biltemas fatbar-styre och funkar bra än så länge, men bara haft det ett par månader. Bra pris :) är 172 cm.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kör inte Biltema styre nu men kört m det tidigare och det fungerar. Om du vill kunna justera så rekommenderar jag t.ex sådana här. Behöver vara just från detta företag.

0094629658a933db274cd65c4c7c693a.jpg

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Upptäckte precis att jag har en läckande packbox vänster fram :huvet
Svårt att byta själv? Vad tror ni det kostar att lämna in?

Byte även drivpaket igår och upptäckte då att det är ett jävla glapp i mellan navet och bakhjulet.. bytte ryxkutjämnarna 250 mil sedan.. kan de redan vara slut..?

Med Vänlig Hälsning

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Det verkar vara problem på dom,antar det är samma skit som sitter på min xt660z Tenere.
Bytte första gången på ca 1500 mil,satte i ett gäng nya jag fick med när jag köpte hojjen.
Nu har den gått ca 2200 o dom är slut igen.

Jag var på Yamaha för några dagar sedan,och köpte nya orginalgummin,har inte monterat än,ska ta det snart i samband med att jag kränger på ett nytt bakdäck,kan återkomma då med hur det blev.
Passade även på att känna på bakdrevet på en begagnad hoj i butiken,den var betydligt myck bättre än min.
Misstänker att gummina jag fick med var gammla,torkade o hårda.
Men visst det verkar vara en dålig konstruktion,men konstigt nog har samma konstruktion funkat bättre på min gammla 660 Tenere.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Jag har också läst att detta är ett problem, tycker bara att 250 mil är otroligt lite.. Kan vara som du säger att det är dåligt gummi.. Får hoppas på att de nya håller bättre snart.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum