Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Oj då kanske blivit lite missförstånd. Min har inte drabbats ännu iallafall och hoppas inte det händer. Har haft några gånger när den hamnat i friläge men tror mer på att jag har växelförare för högt upp men har funderingar på att öppna höger kåpan och titta på shift gear collector arm.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Oj då kanske blivit lite missförstånd. Min har inte drabbats ännu iallafall och hoppas inte det händer. Har haft några gånger när den hamnat i friläge men tror mer på att jag har växelförare för högt upp men har funderingar på att öppna höger kåpan och titta på shift gear collector arm.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Puh, trodde Yamaha hade kina-kvalle på lådorna men då kan jag andas ut. Lite iallafall.

Men om du, och alla andra också förstås, får önska receptet på en ny XT, vad skulle det innehålla?
 

Snowman89

Guest
Puh, trodde Yamaha hade kina-kvalle på lådorna men då kan jag andas ut. Lite iallafall.

Men om du, och alla andra också förstås, får önska receptet på en ny XT, vad skulle det innehålla?

-10hk mer
-20kg lättare
-Bättre fjädring
-Bättre bromsar

Sätter du ihop ovanstående så får du väl den hoj Gnutten satt ihop :)
Som det är nu så är ju KTM/Husqvarna ensamma inom offroad/motard segmentet gällande 1cyl hojar.


En bekant till mig körde haveri på sin låda efter 1500mil.
Han hade garanti kvar så där tog Yamaha på sig reparationen, dock tog det ett tag att få den lagad.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
-10hk mer
-20kg lättare
-Bättre fjädring
-Bättre bromsar

Sätter du ihop ovanstående så får du väl den hoj Gnutten satt ihop :)
Som det är nu så är ju KTM/Husqvarna ensamma inom offroad/motard segmentet gällande 1cyl hojar.


En bekant till mig körde haveri på sin låda efter 1500mil.
Han hade garanti kvar så där tog Yamaha på sig reparationen, dock tog det ett tag att få den lagad.

Haha, vi får skicka en beställning på Gnuttens hoj!
Nä, men fattar inte varför en encylindrig offroadhoj ska behöva väga 185 kilo? Den behöver väl inte va nåt anorektiskt tävlingsbygge, men den får ju heller inte skrämma bort de som vill ha en hoj som... är kul? Som det nu är har ju scrambler-hojarna snarlikt användningsområde. Inte riktigt kanske, men du fattar...


Surt med ras efter så lite mil, men sjysst att garatin fortfarande funkade. :tummenupp
Använde han hojen hårt?
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
XT'ns motor väger bly mer än min rasade KTM 660 motor.

Men sen är ju serviceintervallerna 1000mil på XT'n och 500mil på KTM'n
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
XT'ns motor väger bly mer än min rasade KTM 660 motor.

Men sen är ju serviceintervallerna 1000mil på XT'n och 500mil på KTM'n

Jaså motorn är också tung? Det är väl just tack vare att XT:n (och då menar jag alla generationer XT) inte är nåt nedbantat räseråk och med lågt effektuttag, som gör att det är en pålitlig kämpe med hyfsade serviceintervaller. Nackdelen då med lådan...
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Har bytt framskärm på min XT. Den går ner och täcker halva kylaren, jag antar att det är bäst och kapa den så det kan komma in luft i kylaren..? :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Men du har ju fläkt på kylaren.! :)

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Min TT600 som är borrad o strokad till 768cc väger 126kg tankad.
Öhlins fjädring bak o yz250 frammgaffel.
Ca70-75 hp

Skall få motard hjul till sommaren o troligen honda vfr singel sving då en viss modell passar mer eller mindre rakt i ramen.

Vlådan är samma som i raptor 660 o med lite mek går även raptor 700/ mt03 låda koppling gå att få i..

Tänk på att denna konstruktion inte har ändrats sedan 1981:))
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nice!!!

OT: Har du kvar min YZ250?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kul, vi pratade ju om att det var en fd maria sandell hoj eller hur det var.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Finns en testfunktion i DIAG-läget. Sök så hittar du hur du testar.
Den går bra varm innan den slås på, ska nog mycket till om det ska ske under landsvägskörning.

Har provat i DIAG-läget och den snurrade icke. Har försökt prova den med 12volt och se om fläkten kan snurra men den där kabeln man ska ta isär ligger så konstigt till så jag gav upp.. Kunde inte lokalisera den..
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kul, vi pratade ju om att det var en fd maria sandell hoj eller hur det var.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Det stämmer väldigt bra den har ju varit isär o då passade jag på att byta ramlager o pressa isär veven så den fick ny stake. Sedan lite portning ock en special topp från usa med byt bara förbränningsrum. En helt omöjlig expantions kammare från usa baserade noleen. Tmxx38, 1998 tändning.
Wiseco kolv , ny komplett koppling inklusive korg.

Så är den drevad till 212 km så i 90 ligger hon o fiser på 4000 rpm o det funkar kanon.
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Den jäkla fläkten har aldrig snurrat för mig......... :(

Det var lika på min, och jag kollade allt utan att hitta ngt. som var fel. Men efter en körning på skogsvägar kom jag fram till en plats där jag tuffade runt lite på ettan och nästan tomgångsvarv och spanar lite. Då hör jag efter en stund något som viner liksom, och stannar efter en stund. Konstaterar att det är fläkten som gått igång, så den funkar tydligen. Men den har aldrig startat när jag stått hemma och varmkört, har väl inte tålamod och vänta.
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Hmm.. Det jobbiga för mig är att fläkten inte heller startar i DIAG-mode. Men har ju hört att den inte startar för än motorn är riktigt varm.

Men om fläkten inte startar för än det är riktigt varm så tänker jag inte ens göra något åt problemet. Åker bara gata i rimliga hastigheter, så den går nog inte speciellt varmt.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Men den ska kunna gå igång i Diag-mode, skumt.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

Top