Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kanske inte om du kan ansluta 12v om du kommer åt?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Har försökt att ta av plasten på ena sidan och jag vet vart kabeln sitter, men kommer inte åt där jag kan prova med 12v tyvärr. Sitter så jäkligt till.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Just ja undrar om den inte sitter bakom tanken med de andra kablarna :/

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Precis, känner inte för att riva isär det.. Det får vara så helt enkelt, jag accepterar detta :D
 

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Planerar att ta en sväng till Norge framåt sommaren och tänkte byta drivpaket innan dess. Har tidigare funderat på att köra med 14 kugg fram (har även R-hjul till min X och känner att man vill dreva ner en smula) men det var innan det planerades någon långresa. Har ni någon idé om det funkar att köra så eller om det är bättre att köra originaldrevning? Tror dock inte att vi kommer att köra fortare än laglig hastighet.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag skulle inte köra 14 i fram. Fundera om du kanske om det går att köra kansle 16 i fram alt kör 15 och ett mindre drev i bak så får du ner varvet.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Same shit, funkar inte innerslang längre?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

xt_nisse

Medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Hur länge brukar hjul- resp. drevhållarlager hålla? Ifall jag ska byta i förebyggande syfte innan tidigare nämnda Norgeresa. Hojen har precis passerat 2000 mil så det blir en ventilkoll iaf.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är hjullagren bra så låt vara. Känner du minsta glapp i drevhållaren så byt! Btw det lagret finns på swedol att köpa alt annat annat ställe.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Same shit, funkar inte innerslang längre?

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Har inte slängt i någon slang än utan tänkte beställa hem nya kuddar.
Hojen har rullat 2500 mil nu så det känns som att det är dags att byta dom :)

Cykelslang får bli nästa gång :)

//GG
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Planerar att ta en sväng till Norge framåt sommaren och tänkte byta drivpaket innan dess. Har tidigare funderat på att köra med 14 kugg fram (har även R-hjul till min X och känner att man vill dreva ner en smula) men det var innan det planerades någon långresa. Har ni någon idé om det funkar att köra så eller om det är bättre att köra originaldrevning? Tror dock inte att vi kommer att köra fortare än laglig hastighet.

Jag planerar också en svänng dit i juli och tänker köra originaldrevat men med bullerburkarna på, för då finns det ork även på femman i 80. Körde med sådan drevning i Finland tidigare men hade dumt nog satt på originaldämparna. Orka ingenting under 100 men väl hemma testades med de andra dämparna och det blev en jädra skillnad. Å dreva upp kanske går med originalmotorn men tänk på att det är rätt branta uppförsbackar och dessutom dyra böter för fartöverträdelser.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag planerar också en svänng dit i juli och tänker köra originaldrevat men med bullerburkarna på, för då finns det ork även på femman i 80. Körde med sådan drevning i Finland tidigare men hade dumt nog satt på originaldämparna. Orka ingenting under 100 men väl hemma testades med de andra dämparna och det blev en jädra skillnad. Å dreva upp kanske går med originalmotorn men tänk på att det är rätt branta uppförsbackar och dessutom dyra böter för fartöverträdelser.

Låter skumt att den inte orkar. Jag tycker det varvar på som satan i 100 blås med orginaldrevning. Jag upplever min som mer vibrationsfri med orginalburkarna, vilket kan va nice på långtur.
 

Skogsåkarn

Medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Låter skumt att den inte orkar. Jag tycker det varvar på som satan i 100 blås med orginaldrevning. Jag upplever min som mer vibrationsfri med orginalburkarna, vilket kan va nice på långtur.

Mja....Det kan ju bero på nån sorts mappning. Den blir väl kvävd, eller får förstoppning kanske. Kör ju skogs å grusväg normalt med drevning 14-48, å då finns kraft ifrån botten så det räcker. Går nog bra i Norge med org.drev.
 

Matjon

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Södra skåne
Hoj
XT660X 2005
Tänkte köpa nytt framdäck till min XT660X. Har ni tips på framdäck med bra grepp?
Jag kommer nog inte köra så överdrivet mycket så jag kan ta ett däck med bättre grepp över livslängd.
Gissar 200-400 mil på en säsong, om ens det.
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Om han prioriterar grepp över livslängd är SP4 inte det bästa valet. Hade det varit tvärt om däremot vore det klockrent
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top