Modifieringar XT660 X/R

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Balthazar skrev:
PHett!
Det ska bli spännande att se vad det ger. Jag har nästan samma blandning fast utan "air vents" och "mindre fotpinnarna", men en väldigt öppen luftburk.

][/URL]

Sweet! Hur har du moddat burken då?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jaha, inne efter en asfalts-glidning på arslet :mad:
Två veckor blev hojen innan den gick i backen.
Är det ngn som råkat ut för följande.
Jag startar vid garaget, ca 1min varmkörning innan jag pillat på mig hjälm och knäppt jackan.
Drar iväg lungt och stilla, ligger i 100m på tvåan i lungt tempo, dvs varvet strax under mellanregistret ( lite gas helt enkelt ).
Lägger ner och ska ta en 90 graders vänsterböj, mitt i böjen tvärdör hojen.
Jag höll samma gas hela tiden, det gick lungt i böjen tills den dör och tvärlåser bakhjulet.
Jag hade inte en chans i världen att rädda det, jag fick inte en skråma.
Men hojen fick sig en förslitning av vänster tankkåpa, styränden och bakre fotpinnen.
När jag reste upp hojen så lös motorvarningslampan mkt ilsket mot mig.
Helljuset fick spelet och vill slå av och på sig med egen vilja.
Nu till min fundering, det är en ny -05 jag har, är det ngn som fått byta ut databoxen på en -05 för att den innehåller tjyvstopp och dålig gång?
Jag tycker min har trilskats lite ibland med ryckig gång och omotiverade "kärringstopp".
Hade jag slagit av och gett gas igen i böjen hade jag inte ens funderat över det, men nu känns det som hojen svek mig och stod för dumheten.

//Tobbe

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Trisst Tobbe!
Det är någon slags tiltsensor som aktiveras om hojen hamnar på sidan, som i ditt fall.
Jag har en 04:a och ar varit nära en gång men det redde upp sig.(bara segeln gick sönder 350kr...) Sen alla tjuvstop på lågvarv har varit mycke´jobbiga. Ny box och lite fix så löste det sig.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tobbeviking skrev:
Jag startar vid garaget, ca 1min varmkörning innan jag pillat på mig hjälm och knäppt jackan.
Drar iväg lungt och stilla, ligger i 100m på tvåan i lungt tempo, dvs varvet strax under mellanregistret ( lite gas helt enkelt ).
Jag höll samma gas hela tiden, det gick lungt i böjen tills den dör och tvärlåser bakhjulet.
Men hojen fick sig en förslitning av vänster tankkåpa, styränden och bakre fotpinnen.
Nu till min fundering, det är en ny -05 jag har, är det ngn som fått byta ut databoxen på en -05 för att den innehåller tjyvstopp och dålig gång?
Jag tycker min har trilskats lite ibland med ryckig gång och omotiverade "kärringstopp".
Hade jag slagit av och gett gas igen i böjen hade jag inte ens funderat över det, men nu känns det som hojen svek mig och stod för dumheten.

//Tobbe

de där borde yama få betala :3freak

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
ozeo skrev:
de där borde yama få betala :3freak
Det är ju frågan om, jag VET att hojen dog av sig själv.
Jag hade rullen still och la endast ner för att svänga, så nog ska jag ta upp detta med dom. Vi får väl se vad dom säger.
För jag har redan påtalat för säljaren att jag tyckte den gick lite lustigt och att detta skulle kollas upp på hundramila, detta var när jag pratade med honom i ett annat ärende.
//Tobbe

Andreas__

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YAMAHA XT660X
Ny bak på XTn

Tjena!
Har fixat lite med bakdelen på min XT, de e väl som de flesta gör men änn då.
Tyvär lite dålig bildkvalite.

Bifogat

• XT660X_1.jpg
    XT660X_1.jpg
    40 KB · Visningar: 396

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Fiskebåt
Andreas__ skrev:
Tjena!
Har fixat lite med bakdelen på min XT, de e väl som de flesta gör men änn då.
Tyvär lite dålig bildkvalite.

Kan bara säga en sak :tummenupp :tummenupp

Va sär du o stefan om en körning en dag när solen skiner :)

Andreas__

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YAMAHA XT660X
Vi e med

TRX85r skrev:
Kan bara säga en sak :tummenupp :tummenupp

Va sär du o stefan om en körning en dag när solen skiner :)

Jo för fan de e klart vi hänger på.
De e ju inte så länge kvar på sesången verkar de som så de gäller att passa på.
Vi kan väl se på söndag.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Balthazar skrev:
ledsen att det tagit fyra dagar men men.. Min hoj är "bebbe"s gamla och det ser ut såhär.
QUOTE]

Okej! Är alltså hålet där snorkeln gick in som är lite större nu då.
Hade nästan räknat med det.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
tobbeviking skrev:

//Tobbe

Du är iaf inte ensam om att ha gjort en marksyning.
Drog omkull i torsdags i en rondell jag. :gnissla
Kalla däck och en något hal rondell, rullar ut på 2an i den något "ägg" formade rondellen och ger gas. Skrammel.....hojen sladdar runt och jag och hoj kanar några meter med gnistor sprutande från hojen. *djup suck*
Konstaterar att det enda som hände var att styränden fotpinnarna på vänster sida samt stödet blev skrapat. Inte ett märke på plasten nånstans.

Lite skönt att det inte blir tokdyrt om man råkar lägga ner dom. :tummenupp

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Stoppsladd skrev:
Drog omkull i torsdags i en rondell jag. :gnissla
Kalla däck och en något hal rondell, rullar ut på 2an i den något "ägg" formade rondellen och ger gas. Skrammel.....hojen sladdar runt och jag och hoj kanar några meter med gnistor sprutande från hojen. *djup suck*
Konstaterar att det enda som hände var att styränden fotpinnarna på vänster sida samt stödet blev skrapat. Inte ett märke på plasten nånstans.

Oxå gjort marksyning.
Ena handguarden tog hela smällen.
Tråkigast är att jag nu har haft skit ont i ena axeln i 3veckor.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Stoppsladd skrev:
Hade inte mitt styre vikt upp sig i fästena så hade garanterat min plast klarat sig.
Men i mitt fall gör det ju inget då Yamaha ställer upp till 100%, eller visst gör det ngt. Jag hade helt klart sett att hojen var ovurpad :(
Men som sagt så verkar det vara svårt att skrapa sönder så mkt på denna hojen om man gör en lowside i låg fart.
Min hoj är ännu inte fixad med databox mm, men jag var ute och körde en försiktig runda igår. Det verkar som om den går bra respektive dåligt varannan start :va Hoppas detta blir åtgärdat med den nya boxen. För i övrigt är jag toknöjd med denna hojen.
Har planer på att montera hasplåt och en kugg mindre fram efter 100milan nu på torsdag.
Det enda problemet är att jag har 12 mil till hojfirman (nässjö) och det tar två timmar att repa samt serva hojen, hur ska jag slå ihjäl dom :va

Är det ngn som har tips om billiga BRA barkbusters med lagom stora vindavisare? Ett behov som man glömt av sedan man körde enduro.
Är rätt skönt att gömma händerna bakom vettiga vindskydd när det är kallt och blött, alternativt när polaren försöker mörda en med stensprut :hihi
Eller är Yamahas egna att föredra pga passform och liknande?
//Tobbe

cone skrev:
Oxå gjort marksyning.
Ena handguarden tog hela smällen.
Tråkigast är att jag nu har haft skit ont i ena axeln i 3veckor.
:( Surt.
Enda blesyren jag har efter min vurpa är en slipad knapp på jackan och ett slipat streck på mina jeans.
Känns som jag borde gått sönder mer då jag till viss del tog emot hojen med benet.....utan knäskydd och stövlar :näsblod
//Tobbe

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tobbeviking skrev:
Är det ngn som har tips om billiga BRA barkbusters med lagom stora vindavisare? Ett behov som man glömt av sedan man körde enduro.
Är rätt skönt att gömma händerna bakom vettiga vindskydd när det är kallt och blött, alternativt när polaren försöker mörda en med stensprut :hihi
Eller är Yamahas egna att föredra pga passform och liknande?
//Tobbe

Kolla med KTM original

artikelnr 6000207910004 hos www.karlströms.se

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Blev i går måttligt imponerad när jag körandes plötsligt hör ett ljuligt skrapande ljud. :va
Stannar och få se vänster ljuddämpare ligga i backen. Skruvarna i det övre fästet hade vibrerat ur och den hade helt enkelt ramlat utåt och nedåt och satt fortfarande kvar i anslutningen till främre röret.
Va bara tur att jag inte åkte så fort just då.

Nu blir det garanterat locktite på det mesta

Håll koll på skruven/ skruvarna :hihi

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
XT660X
Hjälm

cone skrev:
Så har man införskaffat sig handskydd till hojen :)

E det den där UUUUUUUUbersnygga Arai eller dainese hjälmen som mitt norra öga skådar???

Förr körde jag plastracer, nu kör jag racer som funkar i trappor oxå

Andreas__ skrev:
Tjena1
Jag bara undra hur långt ni kör på era däck och vilka märke ni har.
Har kört 250mil på mitt orginal och tror inte att jag klara 300mil på bakdäcket.

Metzler för fasen o inget annat ska man ha. Kör på pirelli nu o jag spyr på skiten. Gämfört med metzler e dom hala o äckliga. gå in på www.bikersneed.com där brukar man kunna handla lite beg bankörda där komplett bak o fram för ca: 800pix. fick en uppsättning jättefina

gixxen e borta har nu xtx trappracer

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Stoppsladd skrev:
Håll koll på skruven/ skruvarna :hihi

Shit va trist... :3freak
Jag va ute och busade med min fiddy i förrgår. Då vibbrerade bulten som hålller kopplingshandtaget bort. Bulten som håller bensintanken lossnade. Fotbromsen lossnade. Limmet som håller tanklocksgänorna släppte. Muttrarna till avgasröret virerade bort dom med.
Lyckligtvis kostar hela den maskinen inte mer än dom storas ljuddämpare. Men det är ju bara att inse att "stånkor" viberar. :yoparty

Har ni andra haft problem med styrlåset på XTn?
På mina tidigare hojjar (suzuki) har det alltid funnits ett littet "lock" som täkthålet för nyckel, så att regn inte kommer ner när man inte kör. Men på XTn är det bara en svart springa ner så jag fick dränka låset i låsolja igår för att så ut nyckeln.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati