Modifieringar XT660 X/R

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
GiXXeN skrev:
E det den där UUUUUUUUbersnygga Arai eller dainese hjälmen som mitt norra öga skådar???

Tja, Arai hjälm är det, ganska bra när man kan välja om man vill använda visir eller glasögon. Det sist nämda funkar bäst på vår/höst.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
I helgen ska jag montera mina nya GPR titan... ska bli spänande att höra...
Får väll se hur mycke´ man måste justera på sprutet för att den ska gå bra också.
Blir nog en bakskärmsmodefikation i samma sväng.

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
XT660X
cone skrev:
GiXXeN skrev:
E det den där UUUUUUUUbersnygga Arai eller dainese hjälmen som mitt norra öga skådar???

Tja, Arai hjälm är det, ganska bra när man kan välja om man vill använda visir eller glasögon. Det sist nämda funkar bäst på vår/höst.

den e så sjukt snygg den hjälmen. Funderar på att köpa en sådan till mig själv i julklapp =)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har ju i yran helt glömt av att tala om hur mitt garantiärende gick.
Firman som jag köpte hojen av bytte utan ngn som helst ifrågasättning ECU:n.
Sedan snackade dom med Yamaha om dom skadade bitarna som var:
Sidostöd
Vänster kylarvinge inkl dekaler
Vänster styrändsplugg
Förarfotpinne
Vänster passagerarpinne inkl fäste
Detta betalade yamaha och firman bytte det åt mig.
Hojen hade gått 65mil när det hände, det som skedde var mkt obehagligt och jag vågar inte tänka på vad som kunde hänt om det skedde i en av våra många rondeller här i v-ö :eek:
Mascot motor förtjänar massor med beröm för deras oerhört trevliga sätt att hantera detta. Jag har tidigare handlat reservdelar av dom och även då imponerats av deras bra service.
Dom har en stark 11 på 10gradig skala i rekomendation av mig :tummenupp
//Tobbe

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
tobbeviking skrev:
Jag har ju i yran helt glömt av att tala om hur mitt garantiärende gick.
Firman som jag köpte hojen av bytte utan ngn som helst ifrågasättning ECU:n.
Sedan snackade dom med Yamaha om dom skadade bitarna som var:
Sidostöd
Vänster kylarvinge inkl dekaler
Vänster styrändsplugg
Förarfotpinne
Vänster passagerarpinne inkl fäste
Detta betalade yamaha och firman bytte det åt mig.
Hojen hade gått 65mil när det hände, det som skedde var mkt obehagligt och jag vågar inte tänka på vad som kunde hänt om det skedde i en av våra många rondeller här i v-ö :eek:
Mascot motor förtjänar massor med beröm för deras oerhört trevliga sätt att hantera detta. Jag har tidigare handlat reservdelar av dom och även då imponerats av deras bra service.
Dom har en stark 11 på 10gradig skala i rekomendation av mig :tummenupp
//Tobbe

Så du har en -05:a som ECU boxen var dålig på, trodde det bara gällde vissa -04:eek:r. Misstänker att det är nåt knas med min box också för min cykel tjyvstannar rätt ofta, händer oftast när man skall starta vid rödljus.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
XT660XPatrik skrev:
Så du har en -05:a som ECU boxen var dålig på, trodde det bara gällde vissa -04:eek:r. Misstänker att det är nåt knas med min box också för min cykel tjyvstannar rätt ofta, händer oftast när man skall starta vid rödljus.
Ja att det var ngt knas på min ECU var det inget tvivel om, när jag fick en ny installerad så blev det en helt ny hoj!
Går mkt bättre på låga varv och har i allmänhet en mkt "lugnare" gång.
Jag fick också rätt många tjuvstopp när jag skulle iväg i korsningar, rödljus och liknande.
Jag har ju även BSM-pipor på min och den sköt ngt vansinnigt ibland, helt slumpmässigt. Inte enbart vid av eller påslag utan lite som den kände för.
Ibland vid motorbroms, ibland vid påslag och ibland avslag.
Även detta försvann med den nya ECU:n.
Yamaha har väl egentligen skött detta ganska lustigt, det finns tydligen inget servicemedelande på offroaden, men på motarden finns det ett servicemedelande som säger justering och sedan byte av ECU.
Offroaden skulle alltså vara helt befriad från ECU-problem :3freak
Visserligen har man ju sålt många fler motarder än offroadhojar, men nog borde servicemedelandet omfatta även offroadhoj då det är exakt samma prylar vad jag förstått.
//Tobbe

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Nu är dämparna på plats och bakskärmen fixad. Jag är jäkligt nöjd, och allt gick smidigt och enkelt. :)
Den skjuter lite flames vid mycke´gas och snabbt avslag, men jag tror det är lite otätt nere vid rörskarven och att den tar lite luft där bara.
Provar mig fram med CO inställningen nu och den går riktigt bra på 24... vad har ni andra för CO tal?
EDIT: dålig bilden blev... får fixa en bättre...

Bifogat

• Blandat för sortering 074.jpg
    Blandat för sortering 074.jpg
    23.7 KB · Visningar: 229

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Fan det är svårt att fota reggplåt med blixt på kvällen... :)
Här är ändå ett försök. Vill ändå att den ska se "offroad" ut, så jag är riktigt nöjd nu. Lyset är inte det snyggaste men godkänt så jag slipper massa tjaffs om sånt också. :)
Till våren blir det PC, alu-styre, ev. nya främre rör.

Bifogat

• Biken 003.jpg
    Biken 003.jpg
    110.7 KB · Visningar: 183
  • Biken 012.jpg
    Biken 012.jpg
    108.9 KB · Visningar: 155
  • Biken 009.jpg
    Biken 009.jpg
    109 KB · Visningar: 175
Last edited:

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
XTrem skrev:
Här är ändå ett försök. Vill ändå att den ska se "offroad" ut, så jag är riktigt nöjd nu. Lyset är inte det snyggaste men godkänt så jag slipper massa tjaffs om sånt också. :)

Mitt är oxå godkänt ju :)
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1652469&postcount=907

Föresten så kör jag på CO 40 med främre rör bytta, KN filter och moddad luftburk.

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
XTrem skrev:

Jag kör med Powercommander, blir det stor skillnad med nya grövre främre rör?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
cone skrev:

Ja jag upplevde det som att det blev stor skillnad. har fortfarande originalburkarna på dock. (väntar fortfarande på mina acra.... :gnissla )

Går lätt upp på hjulet på ettan med enbart gas och går upp på tvåan om man står på fotpinnarna och väger lite :) Annars är det till att koppla upp den på tvåan sittandes, inga problem.

Original tyckte jag det var riktigt tungt att få upp den på hjulet så dom främre rören måste ha gjort sitt iaf.

Ska skicka i min PC bara jag får burkarna och sedan bänk köra den så jag får rätt värden.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Stoppsladd skrev:
Går lätt upp på hjulet på ettan med enbart gas och går upp på tvåan om man står på fotpinnarna och väger lite :) Annars är det till att koppla upp den på tvåan sittandes, inga problem.

Original tyckte jag det var riktigt tungt att få upp den på hjulet så dom främre rören måste ha gjort sitt iaf.

Inga problem original heller... :tummenupp

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
cone skrev:

Jag har original främre, men till våren så... GPR burkarna, mer luft och justerad CO har gjort STOR skillnad. Nya främre och PC blir nästa steg :)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mange_jkpg skrev:
Inga problem original heller... :tummenupp

Nä men visst gick det åka på hjulet original men inte f-n gick då min upp enbart på gas på ettan original. möjligvis att hjulet lyfte en aning men nu drar den rätt upp direkt.

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Stoppsladd skrev:
Nä men visst gick det åka på hjulet original men inte f-n gick då min upp enbart på gas på ettan original. möjligvis att hjulet lyfte en aning men nu drar den rätt upp direkt.

Efter min trimmning med PC, trimkam,urdragen snorkel och rensade ljuddämpare, blev det en hyffsad skillnad i effekt

Men nu efter 600mil går hojen ja jävlar.......verkar som om det ska slitas in innan man får ut full effekt.

men...å andra sidan får jag snällt betala polisen 1800:- för att man vill utnyttja all effekt!!!:O)

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
z1000
cone skrev:
Efter min trimmning med PC, trimkam,urdragen snorkel och rensade ljuddämpare, blev det en hyffsad skillnad i effekt

Men nu efter 600mil går hojen ja jävlar.......verkar som om det ska slitas in innan man får ut full effekt.

men...å andra sidan får jag snällt betala polisen 1800:- för att man vill utnyttja all effekt!!!:O)

Tycker att min gick bättre efter ett par hundra mil också! Drar upp min på tvåan med gas, släpp, gas metoden. Det e lagom att ligga runt 30 km/h på tvåan och flytta lite bak på sadeln sen, gas släpp gas och ryck. Då flyger den upp fort.

smedur

sötast av oss alla!
Gick med
23 May 2004
Hoj
brummarn
dax och lyfta tråden med en liten nakenbild så här i höstmörkret! :slicka några till!

Bifogat

• PICT02510000000000000.JPG
    PICT02510000000000000.JPG
    89.9 KB · Visningar: 292
  • PICT02460000000000.JPG
    PICT02460000000000.JPG
    79.9 KB · Visningar: 221
  • PICT02470000000000.JPG
    PICT02470000000000.JPG
    77.1 KB · Visningar: 197
  • PICT02480000000000.JPG
    PICT02480000000000.JPG