04- =besiktning 2009 ffs. skit i besiktningen modda o ha kul =)kubas skrev:Tror att ´man måste byta tillbaka till orig innan besiktning för ljusbilden blir annorlunda mot orig.
04- =besiktning 2009 ffs. skit i besiktningen modda o ha kul =)kubas skrev:Tror att ´man måste byta tillbaka till orig innan besiktning för ljusbilden blir annorlunda mot orig.
GiXXeN skrev:E det den där UUUUUUUUbersnygga Arai eller dainese hjälmen som mitt norra öga skådar???
Tja, Arai hjälm är det, ganska bra när man kan välja om man vill använda visir eller glasögon. Det sist nämda funkar bäst på vår/höst.
cone skrev:GiXXeN skrev:E det den där UUUUUUUUbersnygga Arai eller dainese hjälmen som mitt norra öga skådar???
Tja, Arai hjälm är det, ganska bra när man kan välja om man vill använda visir eller glasögon. Det sist nämda funkar bäst på vår/höst.
den e så sjukt snygg den hjälmen. Funderar på att köpa en sådan till mig själv i julklapp =)
tobbeviking skrev:Jag har ju i yran helt glömt av att tala om hur mitt garantiärende gick.
Firman som jag köpte hojen av bytte utan ngn som helst ifrågasättning ECU:n.
Sedan snackade dom med Yamaha om dom skadade bitarna som var:
Sidostöd
Vänster kylarvinge inkl dekaler
Vänster styrändsplugg
Förarfotpinne
Vänster passagerarpinne inkl fäste
Detta betalade yamaha och firman bytte det åt mig.
Hojen hade gått 65mil när det hände, det som skedde var mkt obehagligt och jag vågar inte tänka på vad som kunde hänt om det skedde i en av våra många rondeller här i v-ö
Mascot motor förtjänar massor med beröm för deras oerhört trevliga sätt att hantera detta. Jag har tidigare handlat reservdelar av dom och även då imponerats av deras bra service.
Dom har en stark 11 på 10gradig skala i rekomendation av mig
//Tobbe
Ja att det var ngt knas på min ECU var det inget tvivel om, när jag fick en ny installerad så blev det en helt ny hoj!XT660XPatrik skrev:Så du har en -05:a som ECU boxen var dålig på, trodde det bara gällde vissa -04r. Misstänker att det är nåt knas med min box också för min cykel tjyvstannar rätt ofta, händer oftast när man skall starta vid rödljus.
XTrem skrev:Fan det är svårt att fota reggplåt med blixt på kvällen...
Här är ändå ett försök. Vill ändå att den ska se "offroad" ut, så jag är riktigt nöjd nu. Lyset är inte det snyggaste men godkänt så jag slipper massa tjaffs om sånt också.
Till våren blir det PC, alu-styre, ev. nya främre rör.
XTrem skrev:Fan det är svårt att fota reggplåt med blixt på kvällen...
Här är ändå ett försök. Vill ändå att den ska se "offroad" ut, så jag är riktigt nöjd nu. Lyset är inte det snyggaste men godkänt så jag slipper massa tjaffs om sånt också.
Till våren blir det PC, alu-styre, ev. nya främre rör.
cone skrev:Jag kör med Powercommander, blir det stor skillnad med nya grövre främre rör?
Stoppsladd skrev:Går lätt upp på hjulet på ettan med enbart gas och går upp på tvåan om man står på fotpinnarna och väger lite Annars är det till att koppla upp den på tvåan sittandes, inga problem.
Original tyckte jag det var riktigt tungt att få upp den på hjulet så dom främre rören måste ha gjort sitt iaf.
cone skrev:Jag kör med Powercommander, blir det stor skillnad med nya grövre främre rör?
mange_jkpg skrev:Inga problem original heller...
mange_jkpg skrev:Inga problem original heller...
Stoppsladd skrev:Nä men visst gick det åka på hjulet original men inte f-n gick då min upp enbart på gas på ettan original. möjligvis att hjulet lyfte en aning men nu drar den rätt upp direkt.
cone skrev:Efter min trimmning med PC, trimkam,urdragen snorkel och rensade ljuddämpare, blev det en hyffsad skillnad i effekt
Men nu efter 600mil går hojen ja jävlar.......verkar som om det ska slitas in innan man får ut full effekt.
men...å andra sidan får jag snällt betala polisen 1800:- för att man vill utnyttja all effekt!!!:O)
Jag antar att detta kommer resultera i ngn form av cool modd?smedur skrev:dax och lyfta tråden med en liten nakenbild så här i höstmörkret!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|