Modifieringar XT660 X/R

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
z1000
Nya färger i år, svartlackade detaljer också. Tycker den ser riktigt bra ut!

Bifogat

• 2006_XT660X_Photo_02_tcm36-87673.jpg
    2006_XT660X_Photo_02_tcm36-87673.jpg
    99.2 KB · Visningar: 416
  • 2006_XT660X_Photo_03_tcm36-87678.jpg
    2006_XT660X_Photo_03_tcm36-87678.jpg
    94.3 KB · Visningar: 270

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
-SuperRetard- skrev:
Jag gillade den nya helsvarta bättre, blev rått med framgaffeln svart också. Men var det någon mer skillnad?

Sadelöverdraget är annorlunda och plast sköldarna på ljuddämparna är svarta vad jag vet iaf.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hej!
Går i tankarna att skaffa en X -05:a och har tidigare läst om otrevliga ecu problemen.
Den jag kollat på har chassienr: M014000015016 och ska därmed inte ha några buggar enl servicemedd. Hursomhelst så blir man ju lite fundersam och undrar därför om finns någon som har haft problem även fast den ligger utanför nr i meddelandet?

//Matte

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
Hej!
Går i tankarna att skaffa en X -05:a och har tidigare läst om otrevliga ecu problemen.
Den jag kollat på har chassienr: M014000015016 och ska därmed inte ha några buggar enl servicemedd. Hursomhelst så blir man ju lite fundersam och undrar därför om finns någon som har haft problem även fast den ligger utanför nr i meddelandet?

//Matte

Tja! jag har en -05.. har aldrig haft nåt problem med den, men vad den har för chassienr. har jag inte en aning om.. :gnissla men det ska ju inte va inom dom "felaktiga" numrena eftersom det är en -05

lycka till med köpet av en bra hoj!! :rofl

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har heller inte koll på om min ligger inom specen för problemet.
Men jag gick omkull i en lågfartsböj med min XT660R-05 som jag köpte i höst.
Detta pga tjuvstopp mitt i böjen :gnissla
Trist som fasen, men firman som jag köpte den av och Yamaha gjorde utan vidare ett byte av ECU samt skadade bitar på hojen.
//Tobbe

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
tobbeviking skrev:
Jag har heller inte koll på om min ligger inom specen för problemet.
Men jag gick omkull i en lågfartsböj med min XT660R-05 som jag köpte i höst.
Detta pga tjuvstopp mitt i böjen :gnissla
Trist som fasen, men firman som jag köpte den av och Yamaha gjorde utan vidare ett byte av ECU samt skadade bitar på hojen.
//Tobbe

Minns nu att jag läst detta tidigare om ditt stopp, det var väl så denna fråga kom upp i skallen. Lät ju inte alltför trevligt att det tvärdog på det viset. Var det nån "tiltsensor" som strulade? Han på firman hade iallafall bytt ecu på 3st tidigare, så han visste vad jag pratade om. Blev det problem så var det bara att byta och det känns ju skönt iallaf.
Vet att detta är teknik och mekhörnan, men hjälp mig nu att överväga fördelarna att köpa en X istället för en KTM 660. Förutom längre service intervaller och mindre vibrationer :fakta

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
Minns nu att jag läst detta tidigare om ditt stopp, det var väl så denna fråga kom upp i skallen. Lät ju inte alltför trevligt att det tvärdog på det viset. Var det nån "tiltsensor" som strulade? Han på firman hade iallafall bytt ecu på 3st tidigare, så han visste vad jag pratade om. Blev det problem så var det bara att byta och det känns ju skönt iallaf.
Vet att detta är teknik och mekhörnan, men hjälp mig nu att överväga fördelarna att köpa en X istället för en KTM 660. Förutom längre service intervaller och mindre vibrationer :fakta
Nej det var min ECU som var boven i dramat. Efter att jag fått den bytt så fixade sig motorgången.
//Tobbe

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha XT660R
XTrem skrev:
Slippon...det är förståss rör med, men jag ÄLSKAR mina Titan GPR. Sån jävla skön sång och framför allt, den går som en dröm nu med den nya "boxen". :)
Kanske lite dyra i butik, men det är ju nästan samma priser på alla burkar...

mmmm... jag hade också GPR pipor på min.. Det gjorde nog en 5 hästar iaf.. och sången dessutom.. nu är den ju tyvärr såld så jag får skånka omkring på farsans Trams Valp :( Som man för övrigt inte ens kan gasa upp på 1ans växel... aja.. När jag slutat rest så ska jag köpa mig en igen!

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
mange_jkpg skrev:
Ingen som har nåt kul "vinterprojekt" på gång med xt:n?

:fattartil

//Mange

Inte nåt mera än polering i vanlig ordning.

Väntar fortfarande på mitt steg 2 luftfilter dock..... sedan väntar en bänkning.

Skall ev byta fotpinnar eller iaf den högra då den är lite väl liten nu. är nästan så man glider av. Köpte kortare och bredare stålpinnar som var för motardåkning då originalarna hade tendens till att va i backen :gnissla :D

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Hej!
Nu ska jag också bli XTX ägare! Köper hojen på fredag närmare bestämt. Har ju sett att många byggt om bakdelen men var får man tag i en passande nummerplåtshållare? Har sökt som en galning men inte hittat något vettigt än. Hittade diodlyse på touringbutiken iallafall men det kanske finns billigare någonannanstans?

Typ denna lösning:

attachment.php

Mvh Matte

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Aphex skrev:
Hej!
Nu ska jag också bli XTX ägare! Köper hojen på fredag närmare bestämt. Har ju sett att många byggt om bakdelen men var får man tag i en passande nummerplåtshållare? Har sökt som en galning men inte hittat något vettigt än. Hittade diodlyse på touringbutiken iallafall men det kanske finns billigare någonannanstans?

Typ denna lösning:

attachment.php

Mvh Matte

Här har du allt du kan önska (nästan iaf) till din XT660.
http://www.off-the-road.de/enduro/zubehoer/xt660.html

Kanon bra service och svarar snabbt på mail om man har någon fråga och skickar mot postförskott. :tummenupp
Tog 5 dagar för mej när jag beställde

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Stoppsladd skrev:
Här har du allt du kan önska (nästan iaf) till din XT660.
http://www.off-the-road.de/enduro/zubehoer/xt660.html

Kanon bra service och svarar snabbt på mail om man har någon fråga och skickar mot postförskott. :tummenupp
Tog 5 dagar för mej när jag beställde

Ja det verkar onekligen ha mycket pryttlar till hojen. Postförskott är ju :tummenupp Hittade dock ingen plåt. Ni som har gjort er egen kanske har någon bra beskrivning på hur ni gjort?

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
tja :hej

efter att sneglat igenom tråden så blev man ganska sugen
på en XT660X :kär
har kört XT på budet o gillar dom starkt fast då körde jag
årsmodell -00, -03 och -02. Har dock inte provat dom nya
men vill gärna göra de...vem vet, kanske bli en XT660X :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring