Modifieringar XT660 X/R

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Aphex skrev:
Tjena grabbar och tjejer!
Kul att se att denna tråden börjar vakna igen!
Har fått hem mitt led-baklyse från off the road och gjort en reghållare av aluminium. Nu återstår bara att koppla in den och där går jag bet :confused:
Från hojen är det ju gul, blå och vit kabel om jag inte minns galet. Vad är vad?
Nya lampan har blå ,grön/gul, vit/gul kablage. Vilken ska ihop med vilken?
Vore skönt att veta så det inte blir någe tok.

Hubbe på xt660.com??? :va

Lampan går inte sönder av att prova sig fram. Det är bara till att vrida åp tändningen på hojen och prova. Tror den vita från hojen var jord och skulle tippa på att den blåa från lampan oxå är jord sen är det ju bar 50/50% chans :tummenupp

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Stoppsladd skrev:
Hubbe på xt660.com??? :va

Lampan går inte sönder av att prova sig fram. Det är bara till att vrida åp tändningen på hojen och prova. Tror den vita från hojen var jord och skulle tippa på att den blåa från lampan oxå är jord sen är det ju bar 50/50% chans :tummenupp

Jo men! Det är jag det :)
Ja ok, får väl prova om det inte är någon fara. Bättre fråga först innan man klotar sig så kan man alltid skylla på någon annan :D Nejdå skämt åsido jag får ut och testa då!

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
Tjena grabbar och tjejer!
Kul att se att denna tråden börjar vakna igen!
Har fått hem mitt led-baklyse från off the road och gjort en reghållare av aluminium. Nu återstår bara att koppla in den och där går jag bet :confused:
Från hojen är det ju gul, blå och vit kabel om jag inte minns galet. Vad är vad?
Nya lampan har blå ,grön/gul, vit/gul kablage. Vilken ska ihop med vilken?
Vore skönt att veta så det inte blir någe tok.
hur fan beställer man från off the road??
jag skulle beställa ett sånt baklyse med men jag fattade INTE ett skit när jag tryckte på "beställ".. :va

och vad ska man välja för betalning?? :confused: :va :confused: :va

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
mange_jkpg skrev:
hur fan beställer man från off the road??
jag skulle beställa ett sånt baklyse med men jag fattade INTE ett skit när jag tryckte på "beställ".. :va

och vad ska man välja för betalning?? :confused: :va :confused: :va

Man får upp typ ett mail där man helt enkelt skriver i vad man ska ha för delar och ev art.nr. Finns en sida på engelska också. Sen kan man välja att betala ex cash on delivery, postförskott. De kunde ju gjort ett tydligare formulär men det var inga problem när jag beställde. Tog 5 arbetsdagar att få lampan.
Nästa gång får det bli förskottsbetalning, tror det blir billigare då. Verkar då vara ett seriöst och bra företag att ha och göra med!

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Nu har jag rett ut tåtarna på lampan! Fick en pdf från herr Thorsten :)

vit/gul = baklyse
grön/gul = bromslyse
blå = jord

Bara att koppla och se glad ut då.
Sen lär man ju köpa mini blinkisar också några tips?

Återkommer med bilder!

Last edited:

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
Man får upp typ ett mail där man helt enkelt skriver i vad man ska ha för delar och ev art.nr. Finns en sida på engelska också. Sen kan man välja att betala ex cash on delivery, postförskott. De kunde ju gjort ett tydligare formulär men det var inga problem när jag beställde. Tog 5 arbetsdagar att få lampan.
Nästa gång får det bli förskottsbetalning, tror det blir billigare då. Verkar då vara ett seriöst och bra företag att ha och göra med!

Ok tackar..

vad kostade lyset med frakt och allt?
jag tänkte beställa lite mer saker men kan ju va kul o veta vad det blev med bara lyset typ.. :)

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
mange_jkpg skrev:
Ok tackar..

vad kostade lyset med frakt och allt?
jag tänkte beställa lite mer saker men kan ju va kul o veta vad det blev med bara lyset typ.. :)

Ja du det blev ungefär dubbelt så dyrt, 834:- närmare bestämt.
Lampan kostade 44,50 Euro + deras frakt som gick på 25 Euro. Sen ville posten ha ytterligare 175:-för postförskott samt en växlingsavgift på 10:- :mad:
Men man kommer nog undan billigare om man betalar i förskott.
Tycker deras lampa är klart snyggast eftersom den är lite pilformad som bakskärmen också är. Helt klart värt det så här i efterhand.

Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Tja inget unikt men, så här ser det ut för tillfället. Ska köpa mini blinkisar och sätta dem i fästena för passagerar handtagen är det väl tänkt.

DSC01466_2.jpg

DSC01467_2.jpg

DSC01468_2.jpg

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Aphex skrev:
Ja du det blev ungefär dubbelt så dyrt, 834:- närmare bestämt.
Lampan kostade 44,50 Euro + deras frakt som gick på 25 Euro. Sen ville posten ha ytterligare 175:-för postförskott samt en växlingsavgift på 10:- :mad:
Men man kommer nog undan billigare om man betalar i förskott.
Tycker deras lampa är klart snyggast eftersom den är lite pilformad som bakskärmen också är. Helt klart värt det så här i efterhand.

Fy fan vad dyrt.. :huvet
det finns ju ett på touringbutiken som jag funderar på att köpa..
fast det är ju inte pilformat... men ditt blev jjävligt snyggt... :tummenupp
så det är ju frågan hur man ska göra.... :va

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
mange_jkpg skrev:
Fy fan vad dyrt.. :huvet
det finns ju ett på touringbutiken som jag funderar på att köpa..
fast det är ju inte pilformat... men ditt blev jjävligt snyggt... :tummenupp
så det är ju frågan hur man ska göra.... :va

Jo det är hårt ibland :gnissla Skulle ha beställt lite mer pryttlar samtidigt så klart om jag haft mer klöver att spendera. Finns ju mycket roligt där. Lampan på touring är snygg den med :tummenupp Ska nog köpa blinkisar därifrån. Bor bara några mil från butiken.

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
meanstreak skrev:
:D Handlarpris är 6295kr.har ej nått ljudklipp men det finns på GPRs hemsida :fyllisar

Ok! Lät för jävla härligt iallafall :tummenupp Den sången skulle nog vara uppskattad av grannarna när man drar till jobbet vid halv sex snåret :hihi

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
För att spä ut tråden lite med en XT-R bland alla XT-X, så slänger jag in min bike som är preppad för grusbus.
Det enda som saknas nu för seriös ( så seriöst det kan bli med en XT ) gruskörning är pirelli MT21:eek:rna som är beställda, samt roadbookhållaren som ska byggas nästa helg.
Det som frångår orginalet på min knarr är väl inga avancerade grejer, BSM-pipor, orginal hasplåt, orginal handskydd och avsaknaden av dekaler som jag tyckte gjorde sig väldigt väl på hojen :)
//Tobbe

Bifogat

• hasplåt_dekaler_handskydd.JPG
    hasplåt_dekaler_handskydd.JPG
    76.3 KB · Visningar: 230
  • hasplåt_dekaler_handskydd_sida.JPG
    hasplåt_dekaler_handskydd_sida.JPG
    132 KB · Visningar: 275

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
mange_jkpg skrev:
nån som vet vad man kan köpa grövre främmre rör???
o vad dom kostar.. :banana

Vågar jag nämna OTR igen :lol 169 Eurosar vill de ha iallafall

OTR_XT660_Oversizedheader_b.jpg

tobbeviking skrev:
För att spä ut tråden lite med en XT-R bland alla XT-X, så slänger jag in min bike som är preppad för grusbus.
Det enda som saknas nu för seriös ( så seriöst det kan bli med en XT ) gruskörning är pirelli MT21:eek:rna som är beställda, samt roadbookhållaren som ska byggas nästa helg.
Det som frångår orginalet på min knarr är väl inga avancerade grejer, BSM-pipor, orginal hasplåt, orginal handskydd och avsaknaden av dekaler som jag tyckte gjorde sig väldigt väl på hojen :)
//Tobbe

Ser clean ut utan dekalerna :tummenupp Funderar på att köpa KTM:s handtagskydd som ser mycket lika originalen ut och därför att de är billigare. Är det aluminium skena i dem månne? Nödvändigt?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
Ser clean ut utan dekalerna :tummenupp Funderar på att köpa KTM:s handtagskydd som ser mycket lika originalen ut och därför att de är billigare. Är det aluminium skena i dem månne? Nödvändigt?
Ja det står acerbis tryckt inne i mina orginalskydd :4skrika i mina är det aluskena och eftersom jag sätter dit dom mer för skyddet än för utseendets skull så kändes det viktigt med en aluskena.
Acerbis och dessa ligger väldigt nära varandra i pris så jag misstänker att det är helt vanliga acerbis som det är stämplat Yamaha på som jag köpt.
950:- gav jag efter lite prut iaf :hihi
Jag kollade på KTM skydd, jag tror det var orginalskydden, men är inte säker.
Dom såg snarlika ut och passar säkert, dock var det ingen aluskena i dom.
Men priset var ju lite humanare, under 500 pix om jag inte minns helt galet.
//Tobbe

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Vad kör ni med för däck på era X? Bakdäcket lär nog bytas innan den stundande våren. Någon som har Maxxis goldspeed streetsport intermediate? Ser vettiga ut men hur pass bra/dåliga är de egentligen.

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...