Modifieringar XT660 X/R

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Aphex skrev:
Ja det verkar onekligen ha mycket pryttlar till hojen. Postförskott är ju :tummenupp Hittade dock ingen plåt. Ni som har gjort er egen kanske har någon bra beskrivning på hur ni gjort?

Dom har visst. Du kanske öppnade den engelska versionen? Av nån anledning så uppdaterar dom inte den lika bra som den tyska.

Kolla efter: OTR Kennzeichenträger XT-660 R/X

Bifogar bild

Bifogat

• Halter_XT660_2_big.jpg
    Halter_XT660_2_big.jpg
    30.1 KB · Visningar: 294

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Där ser man. Då är den gammla XT tråden uppe i 1000 inlägg. Kul att det är så många som hakade på och delade med sig utav sina erfarenheter :tummenupp

Nu så sålde jag ju tyvärr min XT innan jag åkte till USA så den finns ju inte kvar men jag får nog säga att det inte är helt omöjligt att det blir en ny :)

Såg någonstans att Yamaha ev skulle bygga en lite mer landsvägsanpassad variant utav WR450 med motard sulor. Är det någon som har hört någonting om det?

Panos skrev:
tja :hej

efter att sneglat igenom tråden så blev man ganska sugen
på en XT660X :kär
har kört XT på budet o gillar dom starkt fast då körde jag
årsmodell -00, -03 och -02. Har dock inte provat dom nya
men vill gärna göra de...vem vet, kanske bli en XT660X :)

Den nya är mycket rappare. Har även lite mer knuff i botten. Tycker verkligen att du skall prova en om du funderar. Dom går verkligen fint!

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
bebbe skrev:
Där ser man. Då är den gammla XT tråden uppe i 1000 inlägg.

Den nya är mycket rappare. Har även lite mer knuff i botten. Tycker verkligen att du skall prova en om du funderar. Dom går verkligen fint!

Ja det är kul att det är så många som är intresserade även om det ibland har varit lite svalt i tråden.

Angående effekten så kan man väl säga att de ändå blir en enormt stor skillnad med helsystem, luftfilter och powercommander :tummenupp

Dock gillar jag inte pirellisulorna som sitter monterade original, fick sladd på torr asfalt och drog på arslet :gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Stoppsladd skrev:
Ja det är kul att det är så många som är intresserade även om det ibland har varit lite svalt i tråden.

Angående effekten så kan man väl säga att de ändå blir en enormt stor skillnad med helsystem, luftfilter och powercommander :tummenupp

Dock gillar jag inte pirellisulorna som sitter monterade original, fick sladd på torr asfalt och drog på arslet :gnissla

Tror du hellre föredrar dem istället för KTM,s MT60RS corsa skitdäcken! :gnissla

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
motardnisse skrev:
Tror du hellre föredrar dem istället för KTM,s MT60RS corsa skitdäcken! :gnissla

Jo jag hörde av mina engelska xt660 kamrater att det är nåra som stått på öronen med sådana däck oxå. Många misslyckade stoppie försök tydligen... :3freak

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Stoppsladd skrev:
Dom har visst. Du kanske öppnade den engelska versionen? Av nån anledning så uppdaterar dom inte den lika bra som den tyska.

Kolla efter: OTR Kennzeichenträger XT-660 R/X

Bifogar bild

Ja men titta :) Ja är sämst på tyska så jag skyller på det. Tackar!

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Aphex skrev:
Ja men titta :) Ja är sämst på tyska så jag skyller på det. Tackar!

ja där ser man. Dom är grymt bra att ha att göra med iaf mina erf.

Min tyska är inget vidare heller men har lärt mig att kolla på deras tyska sida eftersom jag märkte att dom inte uppgraderade den engelska nåt vidare.

Kan rekomendera att beställa powercommandern därifrån oxå då det är rätt pris :tummenupp

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
cone skrev:
Tjena,
Jag fick en trimkam genom Yamaha center i Helsingborg.

Ja just ja! :)

Men du vet väl inte om den kom från yamaha eller om den var en modifierad original kam? Eller hur var det där nu igen? :va

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Stoppsladd skrev:
Ja just ja! :)

Men du vet väl inte om den kom från yamaha eller om den var en modifierad original kam? Eller hur var det där nu igen? :va

Njae, jag är inte helt säker, men det var nog en original som blev modifierad
av en firma i spanien. Har faktiskt inte frågat mer ingående. :)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Frågade precis på pris på plast till XTX/R:n

Tänkte ni kanske ville veta oxå.

Bakskärm 286kr
Kylvingar 562kr/st
Lykthus 250kr
Sadelöverdrag ca500kr

Summa: 2160kr för att i princip få hojen att se sprillans ny ut eller om man vill byta färgsättning på hojen :tummenupp

(frågade på mascot motor men borde väl ligga lika för alla yamma återförs)

Dock hade inte listorna på -06 delarna kommit in än.

Last edited:

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
z1000
Hittade en bild från i sommar, tänkte ni kunde va sugna på lite bilder? Ingen annan som har snygga bilder på hojen. Här är min med Devil :tummenupp

Bifogat

• XT660X.JPG
    XT660X.JPG
    70.5 KB · Visningar: 416

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
-SuperRetard- skrev:
Det var ju inte farligt, men dekaler får man väl inga!? Helsvarta 06 kanske vore fint :tummenupp

Nä! dekalerna får man köpa på sidan av.

Det va just den helsvarta plasten jag funderade på, eller prova att byta bakskärmen och lykthus kanska till att börja med.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Stoppsladd skrev:
Frågade precis på pris på plast till XTX/R:n

Tänkte ni kanske ville veta oxå.

Bakskärm 286kr
Kylvingar 562kr/st
Lykthus 250kr
Sadelöverdrag ca500kr

Summa: 2160kr för att i princip få hojen att se sprillans ny ut eller om man vill byta färgsättning på hojen :tummenupp

(frågade på mascot motor men borde väl ligga lika för alla yamma återförs)

Dock hade inte listorna på -06 delarna kommit in än.
Fyller på med en annan rätt vanlig detalj som blir pussel efter marksyning :gnissla
Framskärm XT-R ca 450:-

Det som verkar ta mest stryk när man lägger iaf R är kylarvingen, framskärmen och handtagen vid sadeln.
Ngt som kan vara bra att veta för "strippningsmoddare" är att handtagen bak och passagerarfotpinnarna är ngt av orginalmonterade kraschpuckar :tummenupp
När jag gick omkull pga ECU:n så gled jag ju en liten bit på asfalten med hojen, gick ju inte så fort, men det blev nog iaf ca fem meter glidning :gnissla
Hade jag själv varit orsak till vurpan så hade jag egentligen inte behövt byta ngt alls på hojen, bakre fotpinnen och styränden samt bakhandtaget räddade tom mina fina BSM pipor.
Dekaler till hojen är däremot fördj***a dyrt :näsblod
Den lilla skärmsnutten i bak som det står yamaha på kostar tydligen ca 100:-
Den sketna dekalen går på nästan 200:- :3freak
Jag kör numera utan dekaler på kylarvingarna, har endast det runda emblemet kvar och det ser väldigt bra ut tycker jag.
//Tobbe

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Tjena grabbar och tjejer!
Kul att se att denna tråden börjar vakna igen!
Har fått hem mitt led-baklyse från off the road och gjort en reghållare av aluminium. Nu återstår bara att koppla in den och där går jag bet :confused:
Från hojen är det ju gul, blå och vit kabel om jag inte minns galet. Vad är vad?
Nya lampan har blå ,grön/gul, vit/gul kablage. Vilken ska ihop med vilken?
Vore skönt att veta så det inte blir någe tok.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring