Modifieringar XT660 X/R

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
BAD skrev:
2122272 Fan det ser ut som du får dras med en ljudlös skugga bakom och att jag får gissa när det är dags att växla, för det verkar som jag får mer o mer räkningar ju mer jag tjänar.Blir nog inga pipor denna månaden heller =(

Nån som vill köpa röv ?? säljes till högstbjudande utgångspris 150 kr för en hårig och en baby len börjar på 300.

Tailen kanske jag får iordning på snart men dessvärre tror jag inte brudarna visar tuttarna,de brukar ju alltid skämmas när jag har både större o fastare :p

Det är väldigt skönt att höra att du klarade Arrivan, :pannkyss

Säger som GIXXEN försök att hålla er borta från döden det har varit lite mycket nu.


Ja ja men det är skönt att du e så pass förnufftig att du skiter i dom då du har surt med pengar. du får 400:- om jag får raka den babylen och sedan få köra upp främmande föremål :fyllisar
He he Och angående brudarna och kampen om vem som har fasta osv.. citerar jag en känd textrad riktad till dej:
"Klene Bad fatta mod, börja träna på ett gym. Skulle bli så jävla grov skulle bli så jävla grym. Han blev ett redskap han blev en distans, sola solarium och odla häst och svans"

GiXXeN
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
GiXXeN skrev:
2123110 Ja ja men det är skönt att du e så pass förnufftig att du skiter i dom då du har surt med pengar. du får 400:- om jag får raka den babylen och sedan få köra upp främmande föremål :fyllisar
He he Och angående brudarna och kampen om vem som har fasta osv.. citerar jag en känd textrad riktad till dej:


GiXXeN

SÅLD!


GiXXeN skrev:
"Klene Bad fatta mod, börja träna på ett gym. Skulle bli så jävla grov skulle bli så jävla grym. Han blev ett redskap han blev en distans, sola solarium och odla häst och svans"
GiXXeN

Jag förstår inte! :3freak
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Den här tråden börjar bli härligt jobbig att söka fakta i, eller så är jag härligt kass på att söka :gnissla
Men jag öppnade idag upp mitt luftfilter, hela filtret är smetigt.
Precis som av filterolja, det var rejält skitigt och ska snarast bytas ut mot ett nytt filter.
Men nu till saken, orginalfiltret är väl av vanlig papperstyp som ska ersättas.
Kan inte utläsa annat än detta av manualen.
Nu har jag givetvis gjort vad jag kunnat för att rengöra detta filtret.
Dvs bromsrengöring flödigt från rena sidan och sedan blåst rent med tryckluft.
Men eftersom jag kör mkt i dammiga miljöer så vill jag ha ett vettigt filter som går fint att kontinuerligt rengöra och olja in.
Är det så kallade steg ett filtret ett sånt som är återanvändningsbart, eller är det bara ett vanligt pappfilter med högre genomströmning?
Finns det ngn sida som visar hur man plockar fram varvräknaren och hur man ställer CO, hittar fasen inte i tråden, trots att jag vet att den infon finns här :huvet
//Tobbe
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
GiXXeN skrev:
2121643 Man måste ju börja nånstanns... mitten av sverige och så de som vill och har lust dyker upp....bara att börja med en namnlista på de som e intresserade till att börja med sedan så tar vi en tid senare

jag börjar sedan är det bara att hänga på

1. GiXXeN
2..XTrem......
3.................
4.................
5.................
6...................
7..................
8.................
9.................
10................
osv


Det blir fler :tuttar över till oss om det inte blir fler än två...
Mina föräldrar har en kursgård i sörmland... Familje rabatt (eller var det rabbit...)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Nu har jag varit ute 2 ggr privat och övat låg, högfartsbana och bromsat så gummit fått jobba lite :) Sjukt skoj med denna cykel! Lite skillnad mot körskolans Honda. Gillar vekligen hojen och lär man känna den ännu bättre samtidigt som man själv förhoppningsvis blir säkrare, så blir det en rolig sommar. Har dock svårt att komma överens med växelpetaren. Upp till 3:an går hur fint som helst, sen börjar jag missa växlarna. Har flyttat den ner och upp och gjort försök med att flytta stöveln lite längre bak på fotpinnen. Då gick det lite bättre, men inte bra! Har någon annan haft liknande problem med cross stövlar? Vad har ni gjort i så fall? Har ju kört mycket cross och aldrig haft dessa problem förr så...... Ska man byta till en annan petare kanske, eller teknik?

Ha deee!
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Det är nog bara att mata i den hårdare, kan vara så att din hoj har problem där... För mig är det samma enkla väg från ettan till femman.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
XTrem skrev:
2125022 Det är nog bara att mata i den hårdare, kan vara så att din hoj har problem där... För mig är det samma enkla väg från ettan till femman.

Växellådan funkar som den ska, inga problem där. Problemet jag har med crossbootsen är att jag får lyfta hälen från fotpinnen för att växla upp till 4 och 5:an, trots laborerande med läget på peten. Polaren hade samma problem som mig när han provkörde. Är det "universal splines" på axeln så att det är möjligt att prova en cross pet månne :va
I-landsproblem :rolleyes:
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
2125298 Växellådan funkar som den ska, inga problem där. Problemet jag har med crossbootsen är att jag får lyfta hälen från fotpinnen för att växla upp till 4 och 5:an, trots laborerande med läget på peten. Polaren hade samma problem som mig när han provkörde. Är det "universal splines" på axeln så att det är möjligt att prova en cross pet månne :va
I-landsproblem :rolleyes:
Jag har problem med att växla stående, hur jag än ställer in petaren så blir det sådär.
Nu har jag hittat ett läge som jag trivs med, men jag får lyfta stöveln för att kunna växla. Jag kör med Alpinestars Tech8.
Ingen som visste hur "steg1" luftfiltret är beskaffat?
//Tobbe
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
tobbeviking skrev:
2125311 Jag har problem med att växla stående, hur jag än ställer in petaren så blir det sådär.
Nu har jag hittat ett läge som jag trivs med, men jag får lyfta stöveln för att kunna växla. Jag kör med Alpinestars Tech8.
Ingen som visste hur "steg1" luftfiltret är beskaffat?
//Tobbe
vad menar du med steg 1 filter??

finns ju både kn, bmc och dna filter... själv kör jag med bmc i burken och ett dna luftfilterlock :yoparty
och båda dom går att göra rent och sen olja in.

för att få fram varvräknare/co-halten så håller du inne select och reset knapparna när du vrider på tändningen. (typ 10 sek) sen väljer du med select. kommer inte ihåg vad det står men du ska inte välja "diag" utan det andra. håll in båda knappar igen. då får du välja mellan co1 och co2. välja co1 med båda knappar. sen höjer du och sänker med select resp. reset.
där har du oxå varvräknaren. sen är det bara stänga av tändningen när du tröttnat på varvräknaren..

//Mange
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
M A N G E skrev:
2125480 vad menar du med steg 1 filter??

finns ju både kn, bmc och dna filter... själv kör jag med bmc i burken och ett dna luftfilterlock :yoparty
och båda dom går att göra rent och sen olja in.

för att få fram varvräknare/co-halten så håller du inne select och reset knapparna när du vrider på tändningen. (typ 10 sek) sen väljer du med select. kommer inte ihåg vad det står men du ska inte välja "diag" utan det andra. håll in båda knappar igen. då får du välja mellan co1 och co2. välja co1 med båda knappar. sen höjer du och sänker med select resp. reset.
där har du oxå varvräknaren. sen är det bara stänga av tändningen när du tröttnat på varvräknaren..

//Mange
Vet egentligen inte varför jag kallade det steg1 :3freak men men, jag menade "trimmfilter" som man ersätter orginal i burken med, inte det filtret som sitter rätt i luftburkslocket. Vad kostade ditt filter och vart handlade du?
Tack för infon ang varv och Co :tummenupp

Håller på att höja min nu med egna raizers. Har kortat hundbenen 8mm, färgtorkningen borde vara klar nu och jag ska ut i garaget för montering.
Före och efterbild lägger jag upp sedan.
Kanske inget för er som kör motarden, men markfrigång är ständig bristvara vid seriös offroading :hihi
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
tobbeviking skrev:
2125528 Vet egentligen inte varför jag kallade det steg1 :3freak men men, jag menade "trimmfilter" som man ersätter orginal i burken med, inte det filtret som sitter rätt i luftburkslocket. Vad kostade ditt filter och vart handlade du?
Tack för infon ang varv och Co :tummenupp

Håller på att höja min nu med egna raizers. Har kortat hundbenen 8mm, färgtorkningen borde vara klar nu och jag ska ut i garaget för montering.
Före och efterbild lägger jag upp sedan.
Kanske inget för er som kör motarden, men markfrigång är ständig bristvara vid seriös offroading :hihi

vet ifan vad det kostade... har för mig bmc-filtret kostade 775 på allright. sen köpte jag "dna-locket" på touring för 615 eller vad det nu var....


ingen som är sugen på en xtx -05 med massa extra grejer????
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
M A N G E skrev:
2126710 vet ifan vad det kostade... har för mig bmc-filtret kostade 775 på allright. sen köpte jag "dna-locket" på touring för 615 eller vad det nu var....


ingen som är sugen på en xtx -05 med massa extra grejer????


AJABAJ inte sälja!!!!!! Och du jag får hem däck om nån dag du kanske skulle kunna tänka dig att kränga på ett bakdäck =)

GiXXeN
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Är det ngn som kan skicka mig den "elektroniska" servicemanualen?
Har fått den, tackar :tummenupp
//Tobbe
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Vad är det för manual?

Jag vill också ha... (allt som e´gratis e´bra :) )
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
XTrem skrev:
2136121 Vad är det för manual?

Jag vill också ha... (allt som e´gratis e´bra :) )

Har du msn så är det snart kirrat serru! pm:a din adress till mig!
Eller så talar någon om hur man laddar upp här på SH.
 
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Tjenis!
Tänkte köpa mig något att ställa yamman på när man meckar. Vad använder ni? Håller grenrören med en crosspall under eller använder ni depåstöd?
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Aphex skrev:
2138975 Tjenis!
Tänkte köpa mig något att ställa yamman på när man meckar. Vad använder ni? Håller grenrören med en crosspall under eller använder ni depåstöd?

Jag använder en plankbit under höger bakfotpinne och stödet nere. Kanske lite enkelt men duger om man ska smörja kedjan.

Nu har jag fått ny cdi box på garantin. Vilken skillnad :yoparty . Nu kan man åka normalt i rondeller osv.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Carl-m skrev:
2139071 Jag använder en plankbit under höger bakfotpinne och stödet nere. Kanske lite enkelt men duger om man ska smörja kedjan.

Nu har jag fått ny cdi box på garantin. Vilken skillnad :yoparty . Nu kan man åka normalt i rondeller osv.

Ah trevligt? Hur betedde den sig innan bytet? Hur ser man att den är utbytt? Kollade min tidigare idag för att försöka nysta ut om den verkligen är bytt. Fanns två olika nr på framsidan av ecu:n men blev inge klokare av det :va
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top