Modifieringar XT660 X/R

Sondek

Grussprättare!
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Boden
Hoj
Yamaha XT660R
Har precis hämtat ut en 06 xt660x men tycker att den går konstigt, slutar att varva vid 50 km på ettan och miständer och vid 80 på tvåan det känns som att det är fel på den. eller är det mig det är fel på

Precis hämtat ut?
Hyffsad inkörning om man drar till varvtalsstoppet med färsk motor :rolleyes:
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Carl-m skrev:
2159393 Jag köpte cykeln i vintras och satt på x-racing direkt. Har ej jämfört. Men vill ej åka med orginal då den låter som en symaskin då. Nu är det gött ljud i den :D .

Ok! Någon annan som vet om det blir någon förbättring i registret? Ska man kanske satsa på ett par ex. GPR istället då jag inte bara vill ha ljudet på köpet?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
gniden skrev:
2159057 Har precis hämtat ut en 06 xt660x men tycker att den går konstigt, slutar att varva vid 50 km på ettan och miständer och vid 80 på tvåan det känns som att det är fel på den. eller är det mig det är fel på :confused:

Åkt sporthoj innan eller :hihi

Du får lugna dej lite och växla mycket tidigare annars har du snart dödat motorn ju. :fatta! :D
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
www.xt660.com

Forumet är nu tillbaka efter en tids uppehåll.
Gå in å registrera er och ta del av lite rolig information ang olika mods eller dela med er av era egna erfarenheter. :tummenupp
 

Gnosjo

KTM 690 sm
Gick med
12 May 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha XVE1900 07
Jag försöker att lugna ner mig

Men hur fan aktivera man varvräknaren (har ej min manual ännu dom skyller på att yamaha inte har fått fram några, fick en på franska) :arsele
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
gniden skrev:
2162396 Men hur fan aktivera man varvräknaren (har ej min manual ännu dom skyller på att yamaha inte har fått fram några, fick en på franska) :arsele


He he... Gå in på ovanstående forum där finns det allt du behöver veta och hur man tex aktiverar varvräknaren.
Vet att man skall hålla in båda knapparna på panelen och sedan vrida på tändningen för att komma in i settings men kommer inte ihåg vilket steg som var varvräknaren. :va
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Verkar som att det blir fler och fler svenska xt660 åkare som hittar till det engelska xt660.com forumet. Kul! :tummenupp

Blir vi riktigt många kan det nog gå att ordna en svensk forum del där oxå.
Så kanske man kan räta ut en del saker och begrepp som man kanske inte hänger med riktigt i pga språket.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Stoppsladd skrev:
2164682 Verkar som att det blir fler och fler svenska xt660 åkare som hittar till det engelska xt660.com forumet. Kul! :tummenupp

Blir vi riktigt många kan det nog gå att ordna en svensk forum del där oxå.
Så kanske man kan räta ut en del saker och begrepp som man kanske inte hänger med riktigt i pga språket.

Börjar nästan bli lite XT sugen igen. Verkar som om det har fått en trogen krets :)
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Stoppsladd skrev:
2164682 Verkar som att det blir fler och fler svenska xt660 åkare som hittar till det engelska xt660.com forumet. Kul! :tummenupp

Blir vi riktigt många kan det nog gå att ordna en svensk forum del där oxå.
Så kanske man kan räta ut en del saker och begrepp som man kanske inte hänger med riktigt i pga språket.


MYCKET BRA IDÉ!!! :banana :tummenupp :banana
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
bebbe skrev:
2164689 Börjar nästan bli lite XT sugen igen. Verkar som om det har fått en trogen krets :)

Ja och nu vill dom som startade upp forumet ha mej med som moderator där eftersom det börjar bli en hel del folk från dom skandinaviska länderna (sverige, norge, danmark...)

Så risken är mycket stor att det blir en skandinavisk avdelning där mycket snart. :yoparty

RwE skrev:
2164691 MYCKET BRA IDÉ!!! :banana :tummenupp :banana

Bara att regga och kolla läget :tummenupp
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kul att du reggade dej RwE.

Tror att det är minst 3 svenskar som har reggat sig bara i dag plus nån dansk :tummenupp
 

Gnosjo

KTM 690 sm
Gick med
12 May 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha XVE1900 07
Har tänkt att köpa ett par slipon från flip-mc.se men får inga svar på mailen, är det nån som vet om man kan nå dom på nått telefon nummer. Det finns kanske någon som har ett par slipons liggande till bra pris. :)
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
gniden skrev:
2167044 Har tänkt att köpa ett par slipon från flip-mc.se men får inga svar på mailen, är det nån som vet om man kan nå dom på nått telefon nummer. Det finns kanske någon som har ett par slipons liggande till bra pris. :)

GPR slipons har ju annars verkat vara ett vanligt alternativ för den som vill ha mera muller för lite pengar. Finns å-förs lite varstans i sverige.
Kolla som sagt annars även på www.off-the-road.de Där har jag beställt en massa grejer och det har inte varit några som helst problem.


Såg att du oxå hade reggat dej på xt660.com. :tummenupp

Om jag räknat rätt idag så är vi minst 14 svenskar som iaf har uppget att dom är från sverige i presentationen. Plus nån dansk och nån norsk.

Så av totala antalet reggade så är vi skandinaver ca 14-15%. Kul :Bugar
 

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
Körde min hoj i bänk igår.

Plockade ut 47,5 hk och lite drygt 60nm på slangen @ 95 oktan

Det som är gjort är:
Sebring Slipons
KN-filter och borttagen snorkel
Urkopplad AIS
Powercommander

Nån annan som har bänkkört sin cykel som man kan jämföra lite me ?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Nu är den skandinaviska avdelningen uppe på www.xt660.com :tummenupp

Så släng er in i diskutionerna eller kolla på moddarna/ bilderna.

Vi är i dagsläget ca 20 talet svenskar registrerade plus några danskar och norrmän och det ökar....

Välkomna! :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top