Modifieringar XT660 X/R

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
tobbeviking skrev:
2189948 Skulle uppskattas :tummenupp
//Tobbe

Dom har man ju :tungan

attachment.php

Bifogat

• DSC01468_2.jpg
    DSC01468_2.jpg
    108.2 KB · Visningar: 577

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Fan jag är så sjukt nöjd med yamman! Lite mer muller kanske vore gött om man nu ska vara petig :hördu
Äh, ville bara tala om det!

God natt :)

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
tobbeviking skrev:
2189948 Skulle uppskattas :tummenupp
//Tobbe

Om det är denna hasplåtdu använder så kommer motorbågarna ta i plåten, själva bågarna sitter fast i de två skruvarna som sitter ca 3 cm från varandra i ramen vid motorn samt i ett motorfäste bakom plåten.
5VKW07460000_HR.jpg

downloadfree.asp

Fick användning för mina idag när jag la omkull hojen en slalombacke :)

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
joacimz skrev:
2191980 Om det är denna hasplåtdu använder så kommer motorbågarna ta i plåten, själva bågarna sitter fast i de två skruvarna som sitter ca 3 cm från varandra i ramen vid motorn samt i ett motorfäste bakom plåten.
5VKW07460000_HR.jpg

Fick användning för mina idag när jag la omkull hojen en slalombacke :)
downloadfree.asp
Desvärre är det den plåten ja.
Det var ju synd, man kanske får ta och tillverka ngt eget då.
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
joacimz skrev:
2192150 Här kommer iaf en bild på hur motorbågen sitter
Tack för det, jag får ta och leta upp den motorbåge som jag sett monterad tillsammans med orginalhasplåten.
För det där ser inte möjligt ut :(
//Tobbe

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Då var man hemkommen från en lagom tur på div krokvägar. Gled förbi touringbutiken en sväng där de var full rulle idag. De hade lite extra jippo idag med nattöppet och något band som spelade bl.a. mycket folk. Fortsatte mot Insjön och Rexbo där det givetvis var många söliga bilister som hindrade framfarten. Tur var väl kanske det :confused: Börjar lära mig hojen lite mer nu, men det är långt kvar tills jag är någon räsernisse i kurvorna. Gillar att tuffa i runt 90-100 :tomten Gjorde några tarvliga försök att åka på bakhjulet också på den gamla vägen som går från lugnet till jämmerdalen. Var bara pinsamt så jag la ner verksamheten :rofl Stannade till vid crossbanan och kikade på några smågrabbar som körde mini kina 125:eek:r, låter fint och går rätt ok. Lyckades tappa två skruv på resan också. Den ena till ljuddämparen på v-sida och den andra till klämfästet till barkbustern :klappar I morgon ska jag nog tvätta stackaren, det är hon värd!

Sondek

Grussprättare!
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Yamaha XT660R
Vad har ni som monterat Power Commander, annan dämpare gjort på luftfilter sidan? Det pratas ju bl.a. om att man ryckt slangen? Vad är det för slang?

Har ni monterat på andra luftfilter typ "K&N High Flow Luftfilter" Enligt uppgift skall detta filter ge upp till 40% mer luft än orginal utan att någon modifikation görs av själva luftfilter burken.

Någon som provat "DNA Racing air cleaner cover XT-660 R/X" (lock anpassat till K&N filter) vilket skall ge ännu mer flås om jag förstått det rätt.

Är det helt säkert att man inte går misste om garantierna om man monterar ovanstående prylar + annan pipa med friskare utblås?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Sondek skrev:
2204547 Vad har ni som monterat Power Commander, annan dämpare gjort på luftfilter sidan? Det pratas ju bl.a. om att man ryckt slangen? Vad är det för slang?

Har ni monterat på andra luftfilter typ "K&N High Flow Luftfilter" Enligt uppgift skall detta filter ge upp till 40% mer luft än orginal utan att någon modifikation görs av själva luftfilter burken.

Någon som provat "DNA Racing air cleaner cover XT-660 R/X" (lock anpassat till K&N filter) vilket skall ge ännu mer flås om jag förstått det rätt.

Är det helt säkert att man inte går misste om garantierna om man monterar ovanstående prylar + annan pipa med friskare utblås?

Med "slangen" menar du nog "snorkeln" som sitter direkt under sadeln och sticker upp där somm ett periskop av gummi. Ta tag i den och vrid och dra så får du loss den.

Jag har både K&N filter och DNA (steg 2) filter monterat och det blir skillnad....

Angående garantierna så har jag inte en aning men tror inte det påverkar garantin men är inte 100% säker som sagt.

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
En liten undran.

Vad gör det för skillnad att rycka av snorkeln? Kommer hojen att andas bättre så att du får mer effekt eller? Måste man justera Co värdet efter man gjort detta? Om man rycker snorkeln och pillar lite på Co värdet, påverkar detta garantin måntro?

Sen till er som registrerat er på XT660.com. Hur lyckades ni med det? Jag har försökt att regga mig där men det här aktiverings mailet som man skall få har inte dykt upp ännu trots över 1 veckas väntan och får inget svar ifrån webbmastern heller :mad: . Är det så att dom kanske dissar hotmailen som jag anget som mailadress så det är därför som man inte får mailen från dom? Någon som har någon aning om detta??

/Kim

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
KimL skrev:
2205621 En liten undran.

Vad gör det för skillnad att rycka av snorkeln? Kommer hojen att andas bättre så att du får mer effekt eller? Måste man justera Co värdet efter man gjort detta? Om man rycker snorkeln och pillar lite på Co värdet, påverkar detta garantin måntro?

Sen till er som registrerat er på XT660.com. Hur lyckades ni med det? Jag har försökt att regga mig där men det här aktiverings mailet som man skall få har inte dykt upp ännu trots över 1 veckas väntan och får inget svar ifrån webbmastern heller :mad: . Är det så att dom kanske dissar hotmailen som jag anget som mailadress så det är därför som man inte får mailen från dom? Någon som har någon aning om detta??

/Kim

Ryck ur snorkeln du å pilla upp co1 till 5 (förutsatt att den står på 0 från börjarn) och prova. Blir det sämre prova med att gå upp till tex 7. Testa dej fram med 2-3 steg i taget.

Jag är moderator för den skandinaviska delen där på forumet men har tyvär inte hand om några registreringar. Vilket namn är det du vill regga på xt660.com så kan jag försöka få Fran som har hand om det att släppa igenom dej om det har blivit nåt missförstånd.

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Stoppsladd skrev:
2205670 Ryck ur snorkeln du å pilla upp co1 till 5 (förutsatt att den står på 0 från börjarn) och prova. Blir det sämre prova med att gå upp till tex 7. Testa dej fram med 2-3 steg i taget.

Jag är moderator för den skandinaviska delen där på forumet men har tyvär inte hand om några registreringar. Vilket namn är det du vill regga på xt660.com så kan jag försöka få Fran som har hand om det att släppa igenom dej om det har blivit nåt missförstånd.

Jag har reggat namnet klundahl på XT660.com men eftersom att jag inte fått mitt aktiverings mail så kan jag inte logga in heller. Har provat med allt, provat med att få dom skickat lösenordet till mig om det skulle vara så att det blivit fel på något sått. Men det mailet får jag inte det heller. När jag tittar i members listan så ser jag användarnamnet klundahl, så det finns med i memberslistan men jag kommer inte in för det :mad:
Hade du kunnat få rätt på det så hade det varit super toppen :)

Vad händer när jag rycker snorkeln, svarar hojen bättre, eller vad är där för vits med att dra snorkeln?

/Kim

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
KimL skrev:
2205720 Jag har reggat namnet klundahl på XT660.com men eftersom att jag inte fått mitt aktiverings mail så kan jag inte logga in heller. Har provat med allt, provat med att få dom skickat lösenordet till mig om det skulle vara så att det blivit fel på något sått. Men det mailet får jag inte det heller. När jag tittar i members listan så ser jag användarnamnet klundahl, så det finns med i memberslistan men jag kommer inte in för det :mad:
Hade du kunnat få rätt på det så hade det varit super toppen :)

Vad händer när jag rycker snorkeln, svarar hojen bättre, eller vad är där för vits med att dra snorkeln?

/Kim

Ska skicka han ett mail å se vad som händer. Men när reggade du dej då? I dag? Kan ta upp till två dagar ibland beroende på hur mycket dom har att göra.

Hojen svarar bättre pga bättre luft flöde. Snorkeln sitter där för att dämpa insugsljud bla. Går även att prova med att rycka loss den perforerade aluplåten på originalfiltret för något bättre flöde.

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Stoppsladd skrev:
2205748 Ska skicka han ett mail å se vad som händer. Men när reggade du dej då? I dag? Kan ta upp till två dagar ibland beroende på hur mycket dom har att göra.

Hojen svarar bättre pga bättre luft flöde. Snorkeln sitter där för att dämpa insugsljud bla. Går även att prova med att rycka loss den perforerade aluplåten på originalfiltret för något bättre flöde.

Det är i förra veckan som jag regga mig. Tror det var typ i tisdags eller onsdags i förra veckan.

Tackar för hjälpen och svaren på frågorna :squid

/Kim

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
KimL skrev:
2206099 Det är i förra veckan som jag regga mig. Tror det var typ i tisdags eller onsdags i förra veckan.

Tackar för hjälpen och svaren på frågorna :squid

/Kim

Du har PM ang det. Tror det är fixat nu :banana

mvh

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Någon mer än jag som har ett "vinande" ljud från framhjulet?
Hörs tydligt när man rullar den. Har inte undersökt det nåt mer noggrant än, men tänkte bara om det typ var standard :confused:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln