joacimz skrev:2281800Vad fick du ge för rören? Vart beställde du ifrån? Är lite sugen själv på att byta för att få lite maffigare ljud.
Aphex skrev:2282481Tjena på dig Allt väl? Beställde från denna firma Bikeandcarparts Snabba svar via mail och leveransen gick ju väldigt snabbt. Betalade 4080:- inkl frakt till dörren. Touringbutiken vill ha 6580:- för dessa rör.
Ha det!
Aphex skrev:2282481Tjena på dig Allt väl? Beställde från denna firma Bikeandcarparts Snabba svar via mail och leveransen gick ju väldigt snabbt. Betalade 4080:- inkl frakt till dörren. Touringbutiken vill ha 6580:- för dessa rör.
Ha det!
KimL skrev:2282938Tjenixen, var bara nyfiken på om du har fått monterat på systemet ännu och vad du tyckte om det. Låter det mycket maffigare än originalsystemet och märkte du någon skillnad effekt mässigt?
MVH
Kim
XTrem skrev:2284073GPR n´har inga killers eller flamdämpare inte... där sprutar elden rätt i himlen
Du har gjort en bra affär på dom rören du köpt, grattis
Aphex skrev:2287651Ja fii fan! Nu kan farsan växla från tvåan till trean på slangen Framhjulet går dock ner rätt snabbt efter det
Var ute nu på kvällen å feppla med CO:n också. Hamnade slutligen på 85 då jag tyckte den gick som jämnast. Men man är ju ingen expert direkt och har ju ingen annan att jämföra med. Stoppsladd kanske är sugen att göra en testrepa någongång? Trevligt att råkas på macken förresten i Onsdags
Fegade ur och satte i gnistgallret också, låter friskt ändå men verkar ta bort de högsta db topparna. Nu går det att trivas utan proppar och risken för tinnitus minskades en aning
En mobajl bild då på eländet:
gniden skrev:2287799Har fått en XT photoshoppad av SILVERBIRD. Jag fundera på att sätta dit ljuddämpare typ Buell kolla här vad tror ni.
motardnisse skrev:2288065Såg helt klart intressant ut, men frågan är hur mkt den lilla stumpen dämpar?
gniden skrev:2287799Har fått en XT photoshoppad av SILVERBIRD. Jag fundera på att sätta dit ljuddämpare typ Buell kolla här vad tror ni.
Carl-m skrev:
mml_42 skrev:2288337Hmm, nu har man plöjt igenom tråden men jag klarade inte av att sträckläsa den
Själv skaffade jag mig en XT-R -05:a förra månaden, hitta en oanvänd på Yamahacenter och kunde inte låta bli
Lite put blir man när man inte med ett enkelt handgrepp kan byta mellan offroad och motarddäck, de på Yamaha hävdade att gaffeln på -X hojen var bredare.
Borde det inte räcka med att byta gaffelkrona till en från XT-X?
Tja, vill man ha en motard så ska man nog köpa en med de samma
Ska iof inte klaga, är toknöjd med hojen (tja lite mer kraft skulle inte vara fel).
Efter att ha läst hela tråden har man fått flera idéer för att få ut lite mera pulver ur hojen. Nu ska jag bara övertala damen om att orginaldämparna behöver bytas (någon som har en bra övertalningstaktik?).
Tja får nog vänta lite ändå, tror inte att damen går med på att skippa semestern bara för att jag vill skaffa godis till XT:n
Är det värt att rycka snorkeln och ställa CO:n även om man inte bytt filter och dämpare?
Tack för alla inlägg, har haft det trevligt att plöja igenom dessa de senaste kvällarna.
Ös på så kanske vi syns ute på vägarna någon gång.
Helt klart värt att rycka snorkeln samt ställa upp co värdet, det är riktigt snålt ställt original. Jag upplevde bättre drag genom hela registret och framför allt på topp. Ut och meka.
mml_42 skrev:2292359Tja, låter som en uppmaning som jag inte kan motstå
Blir en vända i garaget lite senare så får vi se vad som händer.
Vad tyckte dudå? Märkte du någon skillnad?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|