Precis, har två olika värden beroende på hur jag skall köra 7 - 23
Hur var det man gick in i menyn för att ställa om insprutningen (CO1 eller CO2 förresten). Vad händer om du bara backar från 23 till säg 18-20 någonting? (Ang avgasknall / effekt etc)
Är det verkligen någon som kunnat påvisa någon förändring av att rycka snorkeln... mig veterligen är hålet nog stort att dra i luft till en sådan motor!
- Ha tändningen avstängd och håll ned reset och select knapparna
- Vrid på tändningen med knapparna nedhållna och vänta med att släppa dem tills det står...Disc (osäker, skall kolla senare) Släpp dem när de visas
- Tryck sedan båda knapparna 1 ggr samtidigt så kommer CO1 upp (select ifall CO2 kommer upp) samtidigt som det klickar till nere vid motorn
- Då ser du värdet nere till höger i displayen, glöm inte det värdet ifall du vill återställa, juster värdet upp och ned med select resp reset knapparna.
Du kan ha den i det läget ifall du vill ändra sedan för att finna ett bra läge, då har du dessutom varvräknaren synlig uppe till höger ifall du startar hojen
(Skall klicka på hojen nu innan jag åker ut, så jag minns rätt)
Har "petat" 1 steg upp och ned för att finna... men den ger en del avgasknallar vid medlut och gasavslag osv.
Tja
Har precis kört mina 100 första mil med min ny xt660r. Men tycker att växlarna är lite hårda. 80% av tiden känns det som man slår i växlarna. Speciellt från 1-2-3. Känns det likadant för er? Växellådan är kanske sådan.
Kan kännas lite "ruff" vid växlingar på "fel" varvtal och enormt mjuk vid "rätt" varvtal... man känner hojen till slut... Kände en ovana från landsvägshojen men är nu inne i det hela efter att den nu har rullat 156 mil
Kolla så det inte är så att kedjan "slackar", så det är den som får dig att känna att de känns konstigt. (skall ju slacka en del, men inte för mycket)
Är du osäker så åk förbi en "handlare" och låt dem känna, eller slut upp med någon här på forumet som har likadan hoj så kan man ju alltid hjälpa varandra.
Hoppas att det är okej allt med den...
Hej!
jag är en nybliven xt ägare!
jag skall fixa till häcken på den och undrar vad man kan köpa baklampor och miniblikers? På nån hemsida eller nån affär runt gbg.
Söker även länkar till sidor med övriga mc tillbehör, delar mm till xt.
Kanske varit uppe redan. Men pratade med Yamahacenter i Helsingborg för ett par veckor sedan. De skulle börja sälja ett 700cc kitt nu till höst. Garantin skulle inte påverkas heller. Kanske kan bli intressant om ok pris.
Tjenixen, vet du om dom sa att det skulle passa på en MT-03:a också? Är ju i principip samma motor
Det sa han inget om
Hej!
jag är en nybliven xt ägare!
jag skall fixa till häcken på den och undrar vad man kan köpa baklampor och miniblikers? På nån hemsida eller nån affär runt gbg.
Söker även länkar till sidor med övriga mc tillbehör, delar mm till xt.
Var ute och provade lite inställningar på insprutningen igår , döm om min förvåning när jag såg att både min CO1 och CO2 hade värdet NOLL !
Ställde upp den till 15 och tyckte den gick mycket bättre kanske inte just nån effekthöjning direkt. Provade ställa upp över 20 och ner till 10 men kände ingen skillnad mellan dessa så jag lämnade den på 15. Hur mycket ställer ni som sätter pipor på XT,n upp eran CO. Helst ni som bänkat.
Var ute och provade lite inställningar på insprutningen igår , döm om min förvåning när jag såg att både min CO1 och CO2 hade värdet NOLL !
Ställde upp den till 15 och tyckte den gick mycket bättre kanske inte just nån effekthöjning direkt. Provade ställa upp över 20 och ner till 10 men kände ingen skillnad mellan dessa så jag lämnade den på 15. Hur mycket ställer ni som sätter pipor på XT,n upp eran CO. Helst ni som bänkat.
Tjo... Finns det någon i Stockholm som har lust att hjälpa mig med inställningen av insprut, kan typ inget och vill inte förstöra något
Har satt på Termignonis slip-on och bor vid Sveavägen....
[QUOTE
Är det någon som kör Leo Vince : Recension tack !
Funderar på beställa från off the road ( 5100 kr inkl frakt lockar)
Går det bra att ställa om ljudet,(dB killer) tänkte på grannarna när man åker tidigt på morgonen och om man vill ut på helgen och väcka de döda.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|