nja är ju inte där problemet ligger. Mindre hjul är ju alltid lite mer känslig.
Som jag sa så är det inte nåt problem heller. Vingligt var kanske fel ord,mer att den är mera lättstyrd och det märks ju även i högre hastigheter där det egentligen inte behövs så värst.
Jag har sänkt min gaffel med 10mm för att få ner fronten lite. Bak har jag tänkt på att ev höjer med 35mm för att få den ännu mera kvickstyrd.
Plus att jag hoppas att få mera känslan att sitter på hojen och inte så mkt "i" som det är original.
Känns redan skönt att jag kommit en bit på den vägen jag vill kommer till.
De ca 15kg mindre, omdrevningen, luft o buller samt hjulen gjorde skillnaden som är kul. Tog bort lite av den trista känslan som alla tänker på när de väljar en ktm istället
Få ser vad som kommer näst. Batteriet är i alla fall på planet.
Vet inte riktig än om jag ska satsa stort och bygher om till big bore med alla konstens regler. Men det skulle landa på kring 20lax