- oljan var kolsvart och dessutom så tror jag att nån missat det där med hur man kollar olja på en torrsumpare, var närmare en liter för mycket.
Hoppas jag inte stör med en OT-fråga!
Känner mig rätt korkad, men jag är rädd att jag glömt hur man kollar nivån!
Har ju en XT 550, och vad jag minns så skulle man stänga av motorn, och snabbt som f*n skruva upp stickan bakom styrhuvudet. Rätt eller fel?
Jag hade en 550 för tjugo år sen, och har nu köpt en för nostalgins skull.
Det är längesedan jag hade en torrsumpare också och det var ingen yamaha, men förmodar att alla funkar likadant.....
- fyller exakt mängd vid oljebytena
- varmkör ordentligt(kör hojen)
- kollar oljan nästan direkt.
Vet inte det där med blixtsnabbt. Är det inte mer om nån backventil inte är i skick så måste man ha lite bråttom?
Kanske nån av Yammisarna här kan svara på det...
sorry, tänkte inte så långt. vilken årsmodell hade du?
De e lugnt. Vad jag förstår så finns det väl bara två svingar sen den kom 2004.
Visste att du hade en nyare och jag har sett att fästet bak ser likadan ut. Lite långsökt att dom skulle börja tillverka ett nytt fäste, dvs.....det är väl förmodligen lättare att bara punkta dit på samma plats fästpunkten på svingen.
Att sen skruvhålet skiljde en centimeter fram gör inget. Ett nytt borrhål i plasten bara och.....ingen som ser det där bakom.
Tack för snabb leverans.....