Peter1967
Ny medlem
T63 låter bra, var köper man till bäst pris
Hittar inte på dackonline...
Hittar inte på dackonline...
Någon som vet om det finns någon slags vindavvisare (läs touringruta) till nyare modellen av XTX?
Yamaha listar bara hög ruta till årsmodell 06 då X och R delade plast med varandra.
Lite vindskydd hade onekligen varit fint vid de kommande långturerna.
Peter, ang däck...
Jag är (var) i exakt samma sits... hade sletna tourance som var i stort utbytesbehov, och en ökande glädje för grusväg och ibland skigsstig...
Jag hade beställt helt nya Metzlers Karoo 3... men leveranserna kom inte fram... så jag köpte tourance igen...
Tips: Har du tid att vänta (om de inte redan kommit ut i butikerna redan) så titta efter Karoo 3! Det verkar se väldigt lovande ut!
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://de.ridexperience.metzeler.com/files/2012/11/k3_800_im.jpg&imgrefurl=http://advrider.com/forums/showthread.php?t%3D848811&h=600&w=800&sz=278&tbnid=uPi9Uq4gG4-xBM:&tbnh=96&tbnw=128&zoom=1&usg=__Gsuu60gg_e0VwTkaG7ZfJr4TVWw=&docid=jJKbMtJyHYjZWM&sa=X&ei=CqsLUtucHoak4gSWh4CYBQ&ved=0CC4Q9QEwAA&dur=91#imgdii=_
Nu hänger jag inte med i svängarna, jag har nog aldrig ens funderat över 2-1 system till min XTX.
Tjena! Klotade för 3 veckor sedan och har äntligen fått ihop min xt660x men när jag försökte starta den så kommer felkod 51 upp, min immo har fått sig en smäll i fallet... View attachment 390172
Är detta något som går att lösa utan att behöva köpa ett nytt lås-set som kostar skjortan?
borde går att byta ut och är ju skruvat fast extra i låset. dock så måste du koda om nycklarna efteråt om jag nu inte kommer ihåg det fel
kolla man på priserna för hela immobilizern är det nog billigast att köpa hela allt från skroten istället. alltså även med nycklar och ecu skulle jag tror
http://www.oemmotorparts.com/oem5.a...&O=BATTERY&F=YA-XT-X-660_cd&L2=YA-XT-X-660_cd
Sry, det enda inlägget jag har gjort på xt660.com är ang TPS inställningar.
Jag kan ju förövrigt ställa samma fråga här.
Hade in min 07as XTX på 100mila service.
Frågade då ang ryckningarna som hojen har på låga varv. ÅF provkörde och blev minst sagt förvånad och hade aldrig upplevt något liknande.
Hursomhelst så skulle saken undersökas via Yamahas serviceteam och när jag hämtade tillbaka maskinen så fick jag svaret att jag skulle plugga ur TPSens kontakt och Ohm mäta TPSen samtidigt som den vrids tills dess värde uppmäts till mellan 0.63-0.70Ohm, helst så nära 0.70Ohm som möjligt. Utöver det fanns det inte mycket att göra annat än att leva med problemet.
Jag har aldrig tidigare läst om någon annan som ställt in sin TPS enligt denna princip, har ni?
Vanligtvis verkar ju folk justera TPSen enligt det gasutslag som visas i procent på displayen i diag läge.
Jag har ställt TPSen på 14, Co1 på 23, pluggat AIS och rykt snorkeln samt justerat kedjespänningen men har fortfarande kvar dessa ryckningar i lägre farter dock om men något mer kontrollerat än förr.
Har beställt en O2 Controller från Kev på xt660.com forumet vilket tydligen ska hjälpa mycket.
Ska även kontrollera så att inte gummikuddarna till bakdrevet glappar, men de borde dem nästan inte efter bara 130mil.
Är det föresten bara jag som inte kommer in på off-the-road.de hemsida?
Är det föresten bara jag som inte kommer in på off-the-road.de hemsida?
Jag har hellre aldrig haft några bekymmer vad jag kan minnas..
Greppen monterade och tog ca. 10 min, inga överraskningar.. Passade perfekt
Fotpinnarna passade, men var lite tighta, fjädern orkar inte fjädra tillbaka dem..
Får väl slipa lite på dem eventuellt..
I övrigt kändes de rejäla och hållbara
O2-controllern är nästan ett måste, den är grymt värd sina pengar
Verkar som de är på semester enligt xt660.com...
O2 controller kan du köpa av kev alt bygga själv. Har en byggbeskrivning på den om man vill prova. Ang pladten så är det orig som gäller tyvärr
Tjenare, ny medlem från norr....
Är sugen på OTR:s toppmodifiering samt kamaxel, finns det någon här som kan dela med sig av erfarenheter av dessa modifikationer? XT:n har DNA 1+2, pc3 samt MTC-system.
View attachment 390278
View attachment 390282
View attachment 390284
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |