Modifieringar XT660 X/R

Folxam

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2014
Hoj
BMW F800GS 2009, Yamaha XT660X 2004
Finns det nån slags ekvivalenstabell eller wiki över delar som är samma mellan XT660 och andra hojar?

T.ex. säger en källa att kopplingen är samma till WR450.
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=21227408&postcount=239 (skulle vilja testa Reklusekoppling nån gång)

Jag tänkte lite på t.ex. växelspakar och dylikt, som är lättare att hitta över sjön där XT660 är minst sagt ovanlig.

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Hej Jonas :)
off the road.de har ju annars en, den fäller tom in sig vilket känns mycket smartare :)

Folxam

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2014
Hoj
BMW F800GS 2009, Yamaha XT660X 2004
Hej Philipp! :)

Jo de har ju det och jag hittar inget annat så det får nog bli en sån.

Jag hade hoppats på att hitta en till cross som passar min åsså, i smidd alu med viktopp.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Blev lite plötsligt ägare till en XT660X efter att ha fått en sådan som inbyte när jag sålde min Aprilia Tuono. Det är lite skillnad att gå från V4 med 168 hk till enstånka med 48 hk.. :)

Första intrycken är att den är riktigt bekväm och går förvånansvärt bra att åka längre sträckor med. Sadeln är som en soffa jämfört med liknande hojar jag haft tidigare (DRZ, KTM EXC, SXF). Hojen är utrustad med Leovincedämpare och efter att ha ryckt insatserna känns det som om den andas mycket bättre. Med insatserna i kändes det som som den led av astma...

Det enda jag egentligen inte gillar med den är vikten. Jag kan inte förstå hur Yamaha har lyckats bygga en så tung hoj. Är den tillverkad i bly? Den väger drygt 40 kg (!) mer än DRZ:an...

Hur som helst är det en trevlig hoj som är perfekt att puttra runt i stan med.

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Motorn är förbaskat stor/tung, men kanske har nått med att göra att den är skottsäker (långa service intervaller)

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Stora ståltanken väger också riktig bly, tung ram tung avgassystem och alla små saker som passagerare-fotpinnar osv är rätt tungt. Det summera sig fort...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag behöver byta ut lite plastdetaljer (kylarvinge, framstänka m.m.) och undrar om någon har tips på ÅF med vettiga priser?

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
XT660R 2010
Jag behöver byta ut lite plastdetaljer (kylarvinge, framstänka m.m.) och undrar om någon har tips på ÅF med vettiga priser?
Vad jag har förstått så finns det bara original.
Plasten i sig är inte jättedyr ca.1500kr för kylarvingarna men dekalerna är lika dyra dom :dummer
Jag hade kollat med den lokala dekalfirman och frågat dom efter pris, för det måste bli billigare än original.

//GG

Collzter

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Yamaha XT660R -05
Tjena grabbar!
Då är man stolt ägare av en 660R -05.
Hämtade den i gbg i fredags, åkte upp på polarens Gs1200R och körde hem på min nyinköpta Yamaha, 23 mil till Hbg. Ja jag vet, hål i huvudet :dummer men det gick helt okej :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati