Modifieringar XT660 X/R

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Nån som kan tipsa om bra o prisvärda barkbuster som passar till original styret xt660r?

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Hej hopp, finns massa godis för XTR /X nu i säljes på forumet...

Gick som smör i solsken // Allt sålt vidare till glada 660 ägare.

Ride safe!

//Jtr 71.

Last edited:

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
jag såg det idag:) Men det är mycket man vill ha som nybliven xt660r ägare:). Har kommit fram till att prio 1 är ombyggnation av bakdelen då jag är jättenöjd med allt på hojen förutom då jag kollar på henne bakifrån...:3freak...kommer inte överens alls med baken,så några frågor har poppat upp i min skalle efter idogt letande på nätet efter hjälp.
Finns det nån här som beställt och monterat OTR:s led tail tidy kit?
Som jag fattar det så följer en ny innerskärm med till den??...eftersom allt verkar sitta ihop fattar jag det som?(eftersom man måste kapa om man gör det själv).
Alternativt försöka hitta en ny bakdel (letat begagnat men inte hittat nåt) och kapa den och spara org.skärmen.
Kanske lite rörigt formulerat men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Har ingen aning om vad en ny bakdel kostar orginal utan bromsljus och blinkers men det borde ju va ett billigare alt. än OTR alternativet?
Jag vill helst inte kapa och såga ifall man nån gång vill återställa till org. men ca. 2000 spänn (minst) känns lite väl saftigt pris om man vill köpa OTR. Kollar här först med er:Bugar innan jag biter i det sura äpplet och ev beställer eller sågar
Mvh

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har en innerskärm jag inte kommer använda du kan få den för 100:- !

Finns i Stockholm

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
3f45761ce21f5580d27fde440c02ee58.jpg

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Inte längre Per, körde högtryck på ramen så passade på att köra på skärmen också. Fick ur övre lageet men undre är lite bökigare.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Last edited:

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Väldans stiligt CrozOver!
Sitter i stugan nu 20 mil från hojen och planerar inför plastik operationen på röven.
Har tänkt att slutresultatet ska bli ungefär så här:Screenshot_20160724-231150.jpg
Har tänkt att göra en beställning på baklampaScreenshot_20160724-202837.jpg
och miniblinkers Screenshot_20160726-173905.jpg
och ev kontakter till blinkersenScreenshot_20160726-173653.jpg
Mest bara för att jag inte vill "förstöra"för mycket i kabelstammen?....nån som gjort detsamma som vet om det passar och funkar? Vad tror ni...är jag på rätt spår...är inte så vass på el men visuellt tror jag att jag ska klara av det. Fanns också motstånd att köpa men vet inte om jag behöver det. Lämna gärna synpunkter om ni reagerar över nåt.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Tackar så mycket! En klar förbättring mot originalet tycker jag själv.

Om du sätter dit led-blinkers kommer du högst troligt att behöva motstånd. Jag har led-blinkers och monterade inga motstånd så de blinkar egentligen för fort.. Jag tycker ändå det är OK så jag låter det va.. Det beror på hur noga du är men med motstånd blir det klart bäst.
Är heller inte så high på el utan fick hjälp av en annan forummedlem.. Kan gå ut och ta en bild om du vill men kan inte förklara den allt för mycket.. :)
Hur har du tänkt att fästa allt?

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Tänkte försöka fästa allt i en plåt som jag ska försöka få brorsan att fixa till som är plåtslagare....bocka till och skära ut en lämplig form...borra två hål i plåten och fästa den i plasten...blinkersen tror jag fäster som dom flesta gjort i plasten om vi inte får till nån snygg variant i plåten.
Ta gärna en bild på ditt bygge...all hjälp jag kan få tar jag jätte gärna emot. Hur gjorde du med kopplingen med elen...körde ni med vanliga isolerade som ni nöp fast och kopplade?

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Jag är hemskt dålig på el men jag hoppas att jag kan hjälpa dig lite på traven!
Vi använde såna här att koppla ihop alla kablar med: http://i64.tinypic.com/t8n20x.jpg (tror de kallas kabelskor) sen lindande vi in alla i eltejp som skydd.

Såhär ser det ut under sadeln: http://i65.tinypic.com/fcs9d0.jpg
Allt metalliskt täckte vi i eltejp. De svarta och röda kablarna är blinkers. De blå, gul och svarta är för baklyktan. Vet inte hur mycket detta var till hjälp då jag som sagt inte kan allt för mycket om el :näsblod
Det har varit och pillats på med kablarna i min motorcykel innan mig så det ser säkert annorlunda ut original med en fin kabelstam hela vägen..

Last edited:

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Hoj
Måste man ha led relä?...har för mej att jag läste nånstans här att det funkar lika bra med ett motstånd i vardera kabel till blinkersen?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Absolut kan du göra det mer bök tycker jag.

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Hoj
Kawasaki Z800
Min hoj gillar att hoppa tillbaka till Neutral när jag går från ettan till tvåan. Den drar på 2an i någon sekund sedan hoppar neutral i. Någon som varit med om detta?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år